Na skróty
Reason To Believe jest pojęciem, które często pojawia się na przykład w briefach reklamowych. Nierzadko jest bowiem jednym z konceptów marki. W tym artykule przedstawimy Ci zarówno, czym jest Reason To Believe, jak i sposoby jego efektywnego zaprojektowania. Koniecznie zapoznaj się zatem z treścią tekstu!
Reason To Believe jest prostym powodem, dla którego klienci mogą uwierzyć w Twoją ofertę. Odpowiednie jego sformułowanie wyróżnia markę. W tym przypadku ważne jest jednak, aby klient nie zawiódł się niespełnioną obietnicą. W takim bowiem przypadku straci zaufanie do danej marki. RTB jest zatem niczym innym jak uwiarygodnieniem korzyści, czyli racjonalną argumentacją.
Przykładem dość ryzykownej argumentacji było RTB stosowane przez firmę Danone. Twierdziła ona bowiem, że bakterie zawarte w Jogurtach wspomagają prawidłowe funkcjonowanie przewodu pokarmowego. W tym przypadku Reason To Believe było o tyle ryzykowne, że argumentacja koncernu została podważona przez komisję handlu w Stanach Zjednoczonych. W rezultacie skończyło się to kryzysem wizerunkowym marki, a także koniecznością zapłacenia ogromnego odszkodowania. To jeden z ogromnej liczby przykładów na to, że do efektywnego projektowania Reason To Believe warto zaangażować specjalistów.
Przeczytaj także: Audyt SEO i pozycjonowanie cennik
Pamiętaj o podstawowych podejściach do tworzenia Reason to Believe. W tym przypadku wymienić można:
Twarde dowody muszą być oparte na badaniach. Tego właśnie zabrakło wspomnianej wcześniej firmie Danone. Logiczne uzasadnienie również bazuje na racjonalnych argumentach, jednak nie wymaga przeprowadzania badań. Dla przykładu można określić, że produkt, który zawiera witaminę C, poprawia odporność. Rekomendacje sprawiają, że produkt jest wiarygodny. Polecać go mogą na przykład osoby trzecie. W tym przypadku nierzadko przedsiębiorstwa decydują się zaangażować na przykład ambasadorów marki.
Bazowanie na historii marki w przypadku Reason To Believe może polegać na podkreśleniu długiej tradycji działalności. Konkurencyjność to wskazanie, że produkt lub usługa, którą oferujesz, jest lepsza od konkurencji. Bazowanie na poczuciu bezpieczeństwa również jest ważne. W tym przypadku hasła upewniają klienta, że produkt lub usługa sprawdzą się u niego podobnie dobrze jak milionowi pozostałych użytkowników.
Reason To Believe może na przykład:
W pierwszym przypadku przekaz marketingowy opisuje, jak coś działa. Kiedy treść reklamy uspokaja odbiorców, może na przykład zwrócić uwagę na minimalne ryzyko inwestycji lub gwarancję zwrotu pieniędzy. Chwalenie firmy to wykorzystanie kapitału i rodowodu silnej marki. Natomiast opowiedzenie historii jest nawiązaniem do przedsiębiorstwa, obsługi marki, a także historii powstawania produktu.
Wśród firm, które skutecznie stosują RTB, wymienić można między innymi: Apple oraz Nutella. Apple jest dzięki temu kojarzone z wysoką jakością, minimalistycznym designem, a także intuicyjną obsługą. Z kolei Nutella i znane słowa „Potrzeba tyle energii, by być dzieckiem” sprawiły, że produkt kojarzy się z radością i obecnością w domu najmłodszych. Firm, które stosują ten zabieg z powodzeniem, jest mnóstwo. Nie brakuje również tych, które palą mosty poprzez nieodpowiedzialne działania. W tym momencie na myśl przychodzi kampania reklamowa Danone sprzed lat.
Musisz pamiętać o tym, że tworząc Reason to Believe, ważniejsza od ilości jest jakość. Podejmowanie na własną rękę decyzji o tym, jaką formę RTB wybrać jest dość ryzykowne. Z tego właśnie powodu polecamy skorzystać z pomocy ekspertów.