Kampania SEM – skuteczny marketing w wyszukiwarkach
3 min
3 min
Na skróty
Wykorzystywanie kampanii SEM pozwala biznesom online budować widoczność oraz ruch pochodzący z wyszukiwarki. Czy ta strategia marketingowa jest skuteczna? Co warto wiedzieć i jak ją realizować, aby działania były maksymalnie skuteczne?
SEM to Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarce internetowej. Polega na publikacji reklam oraz optymalizacji serwisu. Dzięki temu witryna jest widoczna w zarówno w płatnych, jak i bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Celem kampanii SEM jest pozyskanie użytkownika, a jednocześnie potencjalnego klienta. Należy przygotować taką strategię, aby dotrzeć do jak największego grona zainteresowanych odbiorców przy pomocy wyszukiwarki.
Więcej dowiesz się w artykule: Czym jest SEM?
Kampania SEM polega na płaceniu za reklamy w wyszukiwarce (np. Google Ads) oraz optymalizacji witryny w sposób zgodny z wytycznymi wyszukiwarki (SEO: Search Engine Optimization, czyli pozycjonowanie). Dzięki temu użytkownik może trafić do serwisu znacznie częściej z poziomu wyszukiwarki. Na dodatek synergia pomiędzy reklamą Google Ads oraz pozycjonowaniem pozwala budować widoczność, ruch i konwersję zarówno w krótkim, jak i długim terminie. Kampania SEM pozwala wyświetlać witrynę w wyszukiwarce na różne słowa kluczowe. Dlatego strategia ta jest skuteczna zarówno w przypadku sklepów internetowych, jak i stron firmowych, pełniących funkcję wizytówki.
Działania SEM składają się na PPC (pay per click), czyli reklamy Google Ads, a także SEO, będące pozycjonowaniem w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Należy więc wyselekcjonować frazy, które zarówno do pozycjonowania, jak i reklam będą odpowiednio dopasowane. Takie słowa często będą się powielać. Należy wybrać frazy, jakie użytkownicy będą wpisywać w wyszukiwarce. Reklamy Google Ads, wchodzące w skład kampanii SEM, przynoszą efekty natychmiast. Wystarczy je opłacić. Natomiast na efekty pozycjonowania (SEO) należy poczekać od 3 do 6 miesięcy. Następnie z czasem są coraz bardziej odczuwalne i znaczące dla biznesu online.
Kampania SEM pozwala użytkownikom dotrzeć do strony internetowej na dwa sposoby z poziomu wyszukiwarki: to wyniki płatne oraz organiczne. O czym pamiętać? Przedstawiamy porady dotyczące kampanii SEM:
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej zajrzyj tutaj: kampanie reklamowe Google Ads oraz pozycjonowanie stron internetowych.
Kampania SEM składająca się na PPC oraz SEO to strategia marketingowa, która przynosi efekty takie jak:
W ten sposób na promocję mogą pozwolić sobie zarówno strony firmowe, jak i sklepy internetowe. Warto ustalić cel biznesowy, który ma osiągnąć kampania SEM, aby następnie weryfikować skuteczność realizowanych działań.
Ustalenie grupy docelowej jest bardzo ważne i wspiera pozyskiwanie nowych klientów. W przypadku kampanii SEM pozyskiwanie ruchu następuje po wygenerowaniu zapytania w Google. Wówczas, gdy użytkownik kliknie w wynik wyszukiwania, przenosi się do Twojej strony. Taka forma reklamy i działań organicznych (PPC+SEO) pozwalają działać na szeroką skalę.
Realizacja kampanii w Google Ads oraz wdrożenie działań SEO jednocześnie to kampania SEM. Takie działania marketingowe sprawiają, że nie tylko reklama wyświetla się w wynikach wyszukiwania, ale strona znajduje się wysoko także w organicznych wynikach. To sposób na to, aby budować przewagę w wyszukiwarce Google. Oczywiście reklamy PPC wymagają odpowiedniego budżetu. Podobnie kampania SEO, jeżeli będzie realizowana przez specjalistów. Warto jednak pamiętać, że skuteczność w tym zakresie pozwoli generować większe przychody, co ostatecznie będzie opłacalne. Kampanie SEM wykorzystuje wiele firm na rynku polskim oraz zagranicznym. To forma reklamy w sieci, która jest skuteczna.
Warto pamiętać, że reklama płatna przestaje działać i przynosić korzyści natychmiast, gdy zostanie wyłączona. Natomiast SEO przynosi efekty po dłuższym czasie, ale są stabilne i nie ulegają zmianie z dnia na dzień.
W ramach kampanii SEM dba się o widoczność serwisu w wyszukiwarce. Nie jest to więc marketing w sieci reklamowej Google, gdzie reklamy wyświetlają się na innych stronach internetowych. Search Engine Marketing skupiają się na tym, co użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę Google. Następnie zbiera się ruch – odpowiadają za to linki sponsorowane (reklamy) oraz wyniki organiczne, których kolejność ustala algorytm.
Kampania SEM składa się z reklam PPC oraz SEO. To połączenie płatnej i bezpłatnej promocji strony internetowej w wyszukiwarce, takiej jak Google.
Samodzielne wdrażanie kampanii SEM wymaga wiedzy z zakresu marketingu w wyszukiwarkach. Zarówno płatna reklama, jak i SEO wymagają czasu oraz budżetu. SEO oraz PPC wymagają więc odpowiedzialnego podejścia, aby inwestycja w taką formę promocji była opłacalna.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.