Na skróty
Remarketing dynamiczny to jedna z najskuteczniejszych strategii reklamowych polegających na wyświetlaniu spersonalizowanych reklam do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili Twoją witrynę. Celem jest przypomnienie im o produktach lub usługach, które były interesujące i zachęcenie do powrotu na stronę.
Przeczytaj także: SEO i Pozycjonowanie
Remarketing dynamiczny to forma reklamy, w której internaucie wyświetlają się wcześniej oglądane reklamy produktowe. W praktyce dzięki remarketingowi jesteśmy w stanie dotrzeć do wszystkich użytkowników, którzy w ostatnim czasie dokonali mikro konwersji, np. w postaci:
Remarketing dynamiczny jest potężnym narzędziem. Za pomocą tego typu rozwiązań możemy wysłać klientom przypomnienie odnośnie dokończenia zakupów na Facebooku.
Aby uruchomić remarketing dynamiczny, należy:
Warto pamiętać, że remarketing dynamiczny wymaga zrozumienia narzędzi i poszczególnych metod reklamowych, a także zaawansowanej wiedzy z zakresu marketingu oraz analityki. W tym przypadku może być konieczne skorzystanie z usług specjalistów, aby uzyskać najbardziej satysfakcjonujące wyniki.
Tworząc swoją pierwszą kampanię remarketingową na Facebooku, należy skupić się na najistotniejszym celu. W tym przypadku rekomendujemy skoncentrować ją na ponownym przyciągnięciu klientów, którzy w ostatnim czasie porzucili koszyk.
Równocześnie warto utworzyć oddzielną kampanię skierowaną do osób, które oglądały dany produkt, ale nie dodały go do koszyka. Jest to druga opcja na skorzystanie z dynamicznej reklamy produktowej.
Pamiętaj również o weryfikacji najważniejszych elementów reklamy opartej na remarketingu dynamicznym, a mianowicie:
Regularnie analizuj także CTR (ang. Click Through Rate), czyli współczynnik klikalności. To bardzo ważne, ponieważ reklama może z czasem nudzić internautów. Jeżeli zauważysz, że CTR jest zdecydowanie mniejszy, powinieneś zdecydować się na wdrożenie zmian w swojej kampanii reklamowej.
Remarketing dynamiczny to forma reklamy polegająca na wyświetlaniu spersonalizowanych reklam użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę internetową. Spośród najważniejszych zalet możemy wyróżnić m.in.:
Warto również wspomnieć, iż reklama za pośrednictwem Facebooka może kierować na stronę internetową. Żeby jak najbardziej zmaksymalizować konwersję, należy dysponować właściwie wdrożoną ścieżką zakupową.
Przeczytaj także: SXO oraz Pozycjonowanie sklepów internetowych
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce remarketingu dynamicznego?
Remarketing dynamiczny to forma reklamy, w której wyświetlane są produkty bądź usługi przeglądane przez konsumenta w ostatnim czasie (np. w ciągu ostatnich 2 tygodni).
Remarketing dynamiczny pozwala skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy już wcześniej wykazywali zainteresowanie Twoją ofertą. To również świetna okazja, aby przypomnieć konsumentom o swojej marce i ponownie zwrócić ich uwagę.
Remarketing dynamiczny pozwala w łatwy sposób personalizować reklamy, ponieważ cały system jest oparty na wcześniejszych interakcjach użytkownika z witryną lub aplikacją. Okazuje się to również zdecydowaniej bardziej skutecznym rozwiązaniem niż tradycyjne formy reklamy, ponieważ pozwala precyzyjnie docierać do osób, które już wcześniej wykazały zainteresowanie daną ofertą.
Aby wdrożyć remarketing dynamiczny, trzeba najpierw zintegrować swoją witrynę lub aplikację z narzędziem Facebook Pixel. Następnie konfigurujemy listy remarketingowe i tworzymy dynamiczne reklamy produktowe.
Remarketing dynamiczny jest niezbędny przede wszystkim w szeroko pojętej branży e-commerce. Za pomocą tego procesu można wykorzystać budżet marketingowy w zdecydowanie lepszy sposób, co przełoży się na wyższy zwrot z inwestycji.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.