Na skróty
Masz nieraz wrażenie, że smartfon Cię słucha, a wyświetlane reklamy idealnie pasują do Twoich aktualnych potrzeb, a nawet… tematyki rozmów ze znajomymi lub rodziną? To nie jest przypadek! Nowoczesne algorytmy umożliwiają przetwarzanie dźwięku i analizowanie treści wyszukiwania w taki sposób, aby personalizować wyświetlane przez Ciebie reklamy, dostosowując je do Twoich oczekiwań. To korzyść dla klientów i sprzedawców, dla których personalizacja reklam w marketingu jest idealnym sposobem na dotarcie do określonych odbiorców. Co warto wiedzieć o tym rozwiązaniu?
Zdj 1. Dzięki personalizacji użytkownikowi wyświetlają się tylko takie reklamy, których tematyka jest dla niego interesująca
Źródło: https://pixabay.com/vectors/e-commerce-online-shop-web-template-1606962/
Personalizacja reklam w marketingu to wszechstronne narzędzie, które dostosowuje użytkownikowi reklamy pod względem danych geograficznych, historii wyszukiwania, wpisywanych słów kluczowych lub języka. Pamiętaj, że użytkownik dobrowolnie zgadza się na emisję treści, które są dopasowane do jego zapotrzebowania. Nic nie jest robione wbrew woli odbiorcy, co zwiększa w praktyce możliwości oddziaływania.
Reklama może wyświetlać się pozornie wszystkim, tzw. randomowym użytkownikom, ale… czy ma to w ogóle sens? Emisja contentu z zabawkami dla dzieci osobom, które nie są rodzicami to przepalanie środków i sił. Współczesna reklama musi być dopasowana do odbiorcy poprzez narzędzie personalizacji. W ten sposób – wydając mniejsze pieniądze – można uzyskać zdecydowanie wyższą sprzedaż.
Personalizacja reklam w marketingu daje zresztą wiele wymiernych korzyści. Na co możesz liczyć?
Jak widzisz, reklamy personalizuje się, aby dopasować ich treść do zapotrzebowania użytkownika, zwiększając tym samym świadomość marki i budując jej pozytywny wizerunek, a ostatecznie poprawiając wynik sprzedaży.
Agencja, która przygotowuje dla Ciebie kampanię reklamową (np. agencja SEO) przygotuje pełen plan personalizacji treści. Najpierw określi grupę docelową i jej zainteresowanie, następnie stworzy atrakcyjne i przyciągające uwagę materiały reklamowe. Dopiero na końcu wybierze sposób dystrybucji reklamy i zacznie jej emisję.
Po wszystkim konieczne jest sprawdzenie, w jaki sposób kampania przełożyła się na wyniki sprzedaży. Feedback reklamowy dobrze jest zbadać przy pomocy np. uruchomionej, dedykowanej promocji (5% zniżki na sprzedaż produktu poprzez kod zamieszony na grafice).
Istnieje kilka sposobów na dotarcie do Klienta, wykorzystując spersonalizowane reklamy w marketingu. O jakich metodach możemy tutaj mówić?
Zdj 2. Często wykorzystywanym nośnikiem reklam personalizowanych są tzw. Google AdWords
Źródło: https://pixabay.com/photos/adwords-seo-sem-google-marketing-793034/
Na koniec pamiętaj, że wynik sprzedażowy nie jest zależny tylko od formy reklamy. Musisz dostosować produkt do warunków rynkowych, a Twoja strona internetowa musi zawierać profesjonalny, odpowiednio przygotowany content, który zachęca do zakupu.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.