Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro? 6 sposobów
4 min
4 min
Na skróty
Rynek e-commerce w Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie. Obroty z handlu w Internecie dochodzą już do 100 miliardów złotych i z pewnością szybko przekroczą tę magiczną barierę. Wraz z rozwojem branży, rosną też wymagania klientów i wymogi wobec sprzedawców, również na polskich platformach e-commerce takich jak Allegro. Jak się do tych wymogów dostosować? Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro? Poznaj 6 najlepszych sposobów!
To największa platforma do handlu internetowego w Polsce i jedna z największych w Europie. Działa też w pięciu innych krajach Europy środkowo-wschodniej, zwiększając tam swoje wpływy. Ta marka e-commerce umożliwia dotarcie do milionów klientów indywidualnych i przedsiębiorców. Aby do nich trafić, musisz wiedzieć, jak zwiększyć sprzedaż na Allegro! Chcesz, aby klient kupił dany produkt? Poznaj sprawdzone sposoby i zacznij swoją pierwszą aukcję.
Pierwszy krok to uporządkowanie konta na platformie Allegro. Potencjalny klient powinien wiedzieć, że kupuje u wiarygodnego i profesjonalnego sprzedawcy, który pomoże mu przed, w trakcie i po transakcji. Na co zwrócić uwagę przy porządkach na koncie?
Przygotowanie szaty graficznej ofert.
Stworzenie eksperckich, przyjaznych dla potencjalnego klienta i prosprzedażowych treści.
Uporządkowanie kategorii produktowych i dostosowanie oferty do potrzeb klientów.
Uzupełnienie wszystkich danych (w tym kontaktowych) na temat sprzedawcy.
Wstawienie informacji na temat ewentualnego zwrotu, kosztów przesyłki oraz gwarancji.
Pozycjonowanie na Allegro to drugi sposób, który może okazać się skuteczny przy pozyskiwaniu kolejnych użytkowników. Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro poprzez m.in. SEO i SXO? Tutaj nieoceniona będzie profesjonalna agencja SEO.
Optymalizacja konta na platformie Allegro polega na przygotowaniu prosprzedażowych opisów produktów (zawierających tzw. CTA – call to action, czyli zwrotów zachęcających do zakupu), w oparciu o wyznaczone wcześniej słowa kluczowe. Co więcej, zwróć uwagę na tytuł aukcji, opis aukcji, jak i opisy produktów powinny wyróżniać się na tle konkurencji. Efektem pozycjonowania na platformie jest wyższa pozycja w wyszukiwarce Allegro, ułatwiająca dotarcie do kolejnych klientów i mająca na celu poprawić sprzedaż.
Pamiętaj, że Allegro to nie tylko system sprzedaży, ale też bardzo rozbudowane narzędzie promocji swoich produktów. Z jakich warto skorzystać, aby dotrzeć do wybranych przez siebie odbiorców?
Allegro SMART! – program darmowej dostawy, zwrotu i reklamacji po przekroczeniu niewielkiej kwoty zakupów łącznie. Jeśli kupujący chce skorzystać z programu Allegro Smart, musi wykupić abonament – jest to jednak rozwiązanie niezwykle opłacalne.
MONETY Allegro – to lojalnościowy program rabatowy. Klient zbiera monety, które zamienia później na zniżki podczas zakupów.
Super Sprzedawca – certyfikat zaufanego sprzedawcy. Dzięki temu klient wie, że kupując u Ciebie ma pewność otrzymania właściwego i jakościowego produktu oraz profesjonalnej obsługi klienta. Status Super Sprzedawcy zwiększa zaufanie klientów.
Pogrubienia i podkreślenia oferty – płatne opcje promocji oferty na tle innych produktów.
W czym pomagają powyższe elementy w aukcjach Allegro? Potencjalnie klienci mają większe zaufanie do sprzedawcy. Ułatwiają też robienie zakupów i mogą przyczynić się do zwiększenia sprzedaży przy redukcji kosztów. Zwracają uwagę odbiorcy na ofertę sprzedawcy, który wyróżnia się spośród ogromnej konkurencji.
Dobrym sposobem na zwiększenie skuteczności sprzedaży jest Allegro ADS. To program reklamowy ułatwiający dotarcie do klientów. Działa podobnie jak np. Google ADS. Pozwala promować określone oferty m.in. na górze listy Allegro czy na stronie głównej (lub stronach poszczególnych kategorii).
Płatność za Allegro ADS odbywa się w formie PCC – płacisz wyłącznie za reklamę, w którą kliknął dany użytkownik. To bardzo skuteczna forma promocji usług, gdyż klient będzie wyświetlał reklamy wyłącznie w serwisie Allegro, a tematyka będzie dostosowana do jego potrzeb.
Pamiętaj, że e-commerce to nie tylko Allegro. Chociaż ta platforma jest najpopularniejsza, to warto skorzystać też z innych opcji. Dlaczego? Wystawiając produkty w innych miejscach uwiarygadniasz swoją ofertę, możesz dotrzeć do większej grupy użytkowników i masz szersze pole manewru dotyczące promocji.
Wystaw produkty na Amazonie, OLX, skorzystaj ze sprzedaży poprzez Facebooka, Empik Marketplace czy Morele.net. Dzięki temu potencjalny użytkownik zauważy, że masz bardzo rozbudowany asortyment i prowadzisz duży sklep, a nie jednorazową i przypadkową sprzedaż określonej partii produktów.
Allegro umożliwia skorzystanie z zewnętrznego API, które umożliwia zarządzanie systemem sprzedaży. Tego rodzaju oprogramowanie ułatwia wystawianie wielu produktów, pozwala na skuteczne realizowanie zamówień (dostarczając informację o adresie wysyłki, ewentualnych zwrotach czy prowadzeniu inwentaryzacji towaru) i kontrolę stanu magazynowego czy modyfikację cen.
Jeżeli masz wiele produktów i kilka kont, dedykowana aplikacja będzie niezbędna do prowadzenia rozbudowanej sprzedaży na Allegro. API możesz zamówić u zewnętrznej firmy (która dostosuje oprogramowanie do potrzeb Twojego sklepu) lub skorzystać z gotowych programów takich jak np. BaseLinker czy Sello.
Zwiększenie sprzedaży na Allegro i wybicie się na tle innych sprzedawców wymaga strategicznego podejścia, które łączy optymalizację oferty, profesjonalną obsługę klienta oraz wykorzystanie nowoczesnych narzędzi promocyjnych.
Stosowanie się do przedstawionych sześciu sposobów – od dopracowania tytułów i opisów produktów, przez odpowiednie zarządzanie opiniami, aż po skuteczne kampanie reklamowe – pozwala nie tylko wyróżnić się na tle konkurencji, ale także budować trwałe relacje z klientami.
Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest systematyczność, analiza wyników i gotowość do wprowadzania ulepszeń. Allegro to dynamiczna platforma, na której ci, którzy stale się rozwijają i dostosowują do potrzeb rynku, mają największe szanse na sukces.
Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro? Załóż swoje pierwsze konto firmowe i buduj świadomość własnej marki. Wykorzystaj narzędzia analityczne (Google Trends), aby być na bieżąco z branżą e-commerce.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.