Pozycjonowanie na Allegro
3 min
3 min
Na skróty
Według najnowszych aktualnie dostępnych badań Gemius serwis Allegro cieszy się bardzo podobną popularnością do giganta z Mountain View, czyli Google’a. Różnica korzystna na rzecz amerykańskiej korporacji jest oczywiście zauważalna (5 milionów użytkowników więcej korzysta z Google), jednak nie zmienia to faktu, że warto wiedzieć, jak pozycjonować swoją ofertę także na Allegro. I właśnie na ten temat doradzimy w dzisiejszym artykule. Miłej lektury!
Oficjalnie nie są dostępne czynniki, jakie bierze pod uwagę serwis Allegro podczas sortowania ofert w rankingu swojej wyszukiwarki. Bazując jednak na informacjach dostępnych w sieci i naszych wewnętrznych obserwacjach doszliśmy do ciekawych wniosków. Otóż Allegro zwraca uwagę na m.in.:
Na ogół cała filozofia pozycjonowania swojej oferty w serwisie Allegro polega na prawidłowym zastosowaniu słów kluczowych oraz sprawieniu, że będzie ona bardziej atrakcyjna (np. poprzez elementy CTA typu: „Zdecyduj się już dziś”, „Sprawdź teraz”). Warto również prawidłowo dobrać kategorię oraz parametry produktowe.
Z doświadczenia możemy stwierdzić, iż kluczowym elementem pozycjonowania na Allegro okazuje się zadbanie o doświadczenia użytkowników. Wynika to z prostego powodu – algorytmy Allegro biorą pod uwagę m.in., jak często klikane jest dane ogłoszenie, a także, w jakim stopniu wzbudza zainteresowanie (np. poprzez dodanie produktu do obserwowanych). Wówczas ma szanse na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Istnieje duża szansa, że Allegro umieści Twoją ofertę na szczycie wyników wyszukiwania, pod warunkiem że:
Pozycjonowanie na Allegro to „ciężki kawałek chleba”. Konkurencja nie mając pomysłów na zwiększenie rankingu w wyszukiwarkach, poprawia swoją widoczność zazwyczaj ceną, darmową dostawą i regularnym wykupowaniem wyróżnień, pogrubień i podświetleń aukcji oferowanych przez Allegro.
Osobiście rekomendujemy podejść do pozycjonowania na tej platformie w podobny sposób, ale zwracając uwagę również na inne aspekty odpowiadające za wrażenia użytkowników, czyli:
Nie duplikujmy contentu ani zdjęć – zadbajmy o unikalność. Zacznijmy kreować własną markę na Allegro, regularnie dostosowujmy ceny do panujących trendów oraz aktualnych wymagań potencjalnych klientów. Dzięki temu wzbudzimy zaufanie, a dodatkowo będziemy mogli stać się liderem w danej dziedzinie.
Pozycjonując swoją ofertę na Allegro, pamiętajmy o bardzo ważnym elemencie, którego nie praktykuje większość tzw. allegrowiczów. Chodzi nam o dodanie numeru telefonu do ogłoszenia. Taki zabieg bardzo ułatwia komunikację – mniej zaawansowani internetowo klienci zniechęcą się do zakupu, gdy zadanie dowolnego pytania będzie możliwe wyłącznie mailowo. Reasumując, polecamy dbać przede wszystkim o doświadczenia użytkowników korzystających z Allegro, poprzez krótkie terminy wysyłek, niskie ceny i prawidłowo opisaną ofertę ze wszystkimi szczegółami.
Zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży i pozyskaniu stałych oraz opłacalnych klientów w serwisie Allegro? Napisz do nas na kontakt@semcore.pl lub zadzwoń. Porozmawiamy merytorycznie o promocji Twojego biznesu na Allegro. Czekamy na kontakt.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.