Według najnowszych aktualnie dostępnych badań Gemius serwis Allegro cieszy się bardzo podobną popularnością do giganta z Mountain View, czyli Google’a. Różnica korzystna na rzecz amerykańskiej korporacji jest oczywiście zauważalna (5 milionów użytkowników więcej korzysta z Google), jednak nie zmienia to faktu, że warto wiedzieć, jak pozycjonować swoją ofertę także na Allegro. I właśnie na ten temat doradzimy w dzisiejszym artykule. Miłej lektury!
Jakie czynniki są istotne w kontekście pozycjonowania na Allegro?
Oficjalnie nie są dostępne czynniki, jakie bierze pod uwagę serwis Allegro podczas sortowania ofert w rankingu swojej wyszukiwarki. Bazując jednak na informacjach dostępnych w sieci i naszych wewnętrznych obserwacjach doszliśmy do ciekawych wniosków. Otóż Allegro zwraca uwagę na m.in.:
- atrakcyjność oferty – w zależności od tego, jak często klikana jest dana oferta oraz jakim współczynnikiem konwersji się wyróżnia, tak wysoko jest przedstawiana internautom;
- nazwę produktu – podobnie jak w klasycznym pozycjonowaniu (SEO), warto użyć sprecyzowanego słowa kluczowego lub konkretnego synonimu (wówczas mamy szansę na lepszą widoczność w wyszukiwarce Allegro);
- kategorię oraz parametry produktowe – algorytmy Allegro najwyżej oceniają produkty przypisane do właściwej kategorii z prawidłowo uzupełnionymi parametrami (np. kolorami).
Na ogół cała filozofia pozycjonowania swojej oferty w serwisie Allegro polega na prawidłowym zastosowaniu słów kluczowych oraz sprawieniu, że będzie ona bardziej atrakcyjna (np. poprzez elementy CTA typu: „Zdecyduj się już dziś”, „Sprawdź teraz”). Warto również prawidłowo dobrać kategorię oraz parametry produktowe.
Z doświadczenia możemy stwierdzić, iż kluczowym elementem pozycjonowania na Allegro okazuje się zadbanie o doświadczenia użytkowników. Wynika to z prostego powodu – algorytmy Allegro biorą pod uwagę m.in., jak często klikane jest dane ogłoszenie, a także, w jakim stopniu wzbudza zainteresowanie (np. poprzez dodanie produktu do obserwowanych). Wówczas ma szanse na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie na Allegro – jak podnieść swoją pozycję? 15 sprawdzonych metod od ekspertów Semcore!
Istnieje duża szansa, że Allegro umieści Twoją ofertę na szczycie wyników wyszukiwania, pod warunkiem że:
- klienci będą wystawiali Ci regularnie pozytywne opinie,
- dostawa będzie darmowa (lub przystępna cenowo),
- Twoje wysyłki docierają terminowo do klientów,
- nie łamiesz regulaminu serwisu,
- oferta, którą dysponujesz, jest zgodna z opisem,
- masz profil Super Sprzedawcy,
- sprzedajesz w konkurencyjnych cenach,
- dodajesz zdjęcia prezentujące dany produkt,
- szybko odpowiadasz na pytania od kupujących,
- w tytule oferty umieściłeś trafne słowo kluczowe (lub jego synonim),
- nie stosujesz clickbaitowych tytułów bez pokrycia,
- dysponujesz przedmiotami nowymi,
- w miarę możliwości dodajesz kod EAN (z ang. European Article Number),
- oferujesz sporą liczbę produktów,
- korzystasz z wyróżnień, pogrubień i podświetleń aukcji oferowanych przez Allegro.
Pozycjonowanie na Allegro to „ciężki kawałek chleba”. Konkurencja nie mając pomysłów na zwiększenie rankingu w wyszukiwarkach, poprawia swoją widoczność zazwyczaj ceną, darmową dostawą i regularnym wykupowaniem wyróżnień, pogrubień i podświetleń aukcji oferowanych przez Allegro.
Osobiście rekomendujemy podejść do pozycjonowania na tej platformie w podobny sposób, ale zwracając uwagę również na inne aspekty odpowiadające za wrażenia użytkowników, czyli:
- opracować wysokiej jakości opis oferty,
- dbać o terminy wysyłek,
- odpowiadać na pytania zadawane przez użytkowników, a także pozytywne i negatywne opinie konstruktywnymi, merytorycznymi komentarzami.
Nie duplikujmy contentu ani zdjęć – zadbajmy o unikalność. Zacznijmy kreować własną markę na Allegro, regularnie dostosowujmy ceny do panujących trendów oraz aktualnych wymagań potencjalnych klientów. Dzięki temu wzbudzimy zaufanie, a dodatkowo będziemy mogli stać się liderem w danej dziedzinie.
Pozycjonowanie na Allegro – podsumowanie
Pozycjonując swoją ofertę na Allegro, pamiętajmy o bardzo ważnym elemencie, którego nie praktykuje większość tzw. allegrowiczów. Chodzi nam o dodanie numeru telefonu do ogłoszenia. Taki zabieg bardzo ułatwia komunikację – mniej zaawansowani internetowo klienci zniechęcą się do zakupu, gdy zadanie dowolnego pytania będzie możliwe wyłącznie mailowo. Reasumując, polecamy dbać przede wszystkim o doświadczenia użytkowników korzystających z Allegro, poprzez krótkie terminy wysyłek, niskie ceny i prawidłowo opisaną ofertę ze wszystkimi szczegółami.
Zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży i pozyskaniu stałych oraz opłacalnych klientów w serwisie Allegro? Napisz do nas na kontakt@semcore.pl lub zadzwoń. Porozmawiamy merytorycznie o promocji Twojego biznesu na Allegro. Czekamy na kontakt.