Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro? 6 sposobów
3 min
3 min
Na skróty
Rynek e-commerce w Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie. Obroty z handlu w Internecie dochodzą już do 100 miliardów złotych i z pewnością szybko przekroczą tę magiczną barierę. Wraz z rozwojem branży, rosną też wymagania klientów i wymogi wobec sprzedawców, również na polskich platformach e-commerce takich jak Allegro. Jak się do tych wymogów dostosować? Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro? Poznaj 6 najlepszych sposobów!
Zdj 1. Allegro zdominowało rynek e-commerce w Polsce
Źródło: https://pixabay.com/photos/ecommerce-online-shopping-marketing-3563183/
Co warto wiedzieć o Allegro? To największa platforma do handlu internetowego w Polsce i jedna z największych w Europie. Działa też w pięciu innych krajach Europy środkowo-wschodniej, zwiększając tam swoje wpływy. Ta marka e-commerce umożliwia dotarcie do milionów klientów indywidualnych i przedsiębiorców. Aby do nich trafić, musisz wiedzieć, jak zwiększyć sprzedaż na Allegro!
Pierwszy krok to uporządkowanie konta na Allegro. Potencjalny klient powinien wiedzieć, że kupuje u wiarygodnego i profesjonalnego sprzedawcy, który pomoże mu przed, w trakcie i po transakcji. Na co zwrócić uwagę przy porządkach na koncie?
Pozycjonowanie na Allegro to drugi sposób, który może okazać się skuteczny przy pozyskiwaniu kolejnych użytkowników. Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro poprzez m.in. SEO i SXO? Tutaj nieoceniona będzie profesjonalna agencja SEO.
Optymalizacja konta na platformie Allegro polega na przygotowaniu prosprzedażowych opisów produktów (zawierających tzw. CTA – call to action, czyli zwrotów zachęcających do zakupu), w oparciu o wyznaczone wcześniej słowa kluczowe. Efektem pozycjonowania na Allegro jest wyższa pozycja w wyszukiwarce platformy, ułatwiając dotarcie do kolejnych klientów.
Pamiętaj, że Allegro to nie tylko system sprzedaży, ale też bardzo rozbudowane narzędzie promocji swoich produktów. Z jakich warto skorzystać, aby dotrzeć do wybranych przez siebie odbiorców?
W czym pomagają powyższe elementy oferowane przez Allegro? Zwiększają zaufanie klienta do sprzedawcy. Ułatwiają też robienie zakupów i zmniejszają potencjalny koszt. Zwracają uwagę odbiorcy na ofertę sprzedawcy, który wyróżnia się spośród ogromnej konkurencji.
Zdj 2. Na Allegro swoje konta mają ogromne marki i mali przedsiębiorcy
Źródło: Screen z Allegro
Dobrym sposobem na zwiększenie skuteczności sprzedaży jest Allegro ADS. To program reklamowy ułatwiający dotarcie do klientów. Działa podobnie jak np. Google ADS. Pozwala promować określone oferty m.in. na górze listy Allegro czy na stronie głównej (lub stronach poszczególnych kategorii).
Płatność za Allegro ADS odbywa się w formie PCC – płacisz wyłącznie za reklamę, w którą kliknął dany użytkownik. To bardzo skuteczna forma promocji usług, gdyż klient będzie wyświetlał reklamy wyłącznie w serwisie Allegro, a tematyka będzie dostosowana do jego potrzeb.
Pamiętaj, że e-commerce to nie tylko Allegro. Chociaż ta platforma jest najpopularniejsza, to warto skorzystać też z innych opcji. Dlaczego? Wystawiając produkty w innych miejscach uwiarygadniasz swoją ofertę, możesz dotrzeć do większej grupy użytkowników i masz szersze pole manewru dotyczące promocji.
Wystaw produkty na Amazonie, OLX, skorzystaj ze sprzedaży poprzez Facebooka, Empik Marketplace czy Morele.net. Dzięki temu potencjalny użytkownik zauważy, że masz bardzo rozbudowany asortyment i prowadzisz duży sklep, a nie jednorazową i przypadkową sprzedaż określonej partii produktów.
Allegro umożliwia skorzystanie z zewnętrznego API, które umożliwia zarządzanie systemem sprzedaży. Tego rodzaju oprogramowanie ułatwia wystawianie wielu produktów, pozwala na skuteczne realizowanie zamówień (dostarczając informację o adresie wysyłki, ewentualnych zwrotach czy prowadzeniu inwentaryzacji towaru) i kontrolę stanu magazynowego czy modyfikację cen.
Jeżeli masz wiele produktów i kilka kont, dedykowana aplikacja będzie niezbędna do prowadzenia rozbudowanej sprzedaży na Allegro. API możesz zamówić u zewnętrznej firmy (która dostosuje oprogramowanie do potrzeb Twojego sklepu) lub skorzystać z gotowych programów takich jak np. BaseLinker czy Sello.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.