Za wzrost popularności marki odpowiedzialne są między innymi zasięgi na Facebooku. Można łatwo to zauważyć. Posty udostępniane dalej nie tylko zbierają dużą liczbę komentarzy, ale sprawiają, że więcej osób interesuje się fanpage danej firmy. Warto testować nowe rozwiązania, tworzenie społeczności skupionej na danej marce to długi proces wymagający strategii. W tym tekście podajemy kilka sprawdzonych sposobów na to, jak w pewnym stopniu zwiększyć zasięgi na Facebooku.
Na skróty
Oznaczanie osób
Zachęcanie do oznaczania w komentarzach osób jest popularne, ale daje oczekiwane efekty tylko wtedy, gdy robione jest w sposób przemyślany. Jeśli oznaczone w komentarzach osoby nie będą zainteresowane daną stroną (jej tematyką, produktami), to wręcz zniechęcą się do konkretnej marki. Dlatego warto dobrze przemyśleć tego typu posty i zawsze tworzyć je w taki sposób, aby osoby oznaczane miały z tego jakiś pożytek. Doskonale robią to osoby odpowiedzialne za fanpage firm gastronomicznych. Organizują konkursy, w których wymaga oznaczenia osoby, z którą chciałoby się zjeść darmowy obiad lub deser. Tego typu konkursy zachęcają. Można także zrobić akcję promocyjną i rozdać wszystkim oznaczonym osobom kod rabatowy do sklepu internetowego. To nie tylko zwiększy zasięgi, ale sprawi, że sklep internetowy będzie bardziej popularny, zwiększy się sprzedaż i świadomość istnienia marki.
Relacje na żywo
To ciekawy sposób na to, aby zwiększyć zasięgi. Użytkownicy Facebooka będą sobie przesyłali link do wydarzenia, zaczną udostępniać informacje o zbliżającej się transmisji. Jednak najważniejsze jest to, aby była ona ciekawa dla odbiorców. Nie może to być zwykła pogadanka. Twórcy internetowi często robią najpierw ankietę dotyczącą tego, jakie treści mają być poruszone, a następnie dokładnie przygotowują się do spotkania z widzami. Planują czas, etapy, omawiają daną dziedzinę w sposób dokładny i atrakcyjny, pozostawiając czas na pytania i odpowiedzi. Współcześnie niezwykle popularne są materiały tworzone przez Panią Swojego Czasu (organizuje je zarówno na fb jak i na instagramie). Seria nazywa się “Kawa z Budzyńską”.
Dodawaj posty, które wpisują się w aktualne trendy. Sprawdzaj jakie tematy są popularne i nawiązuj do nich. Zarówno opisami, jak i grafikami. Wykorzystaj potencjał i twórz na tej podstawie interesujące i angażujące treści. Doskonale zrobiła to Kasia Gandor, stworzyła filmy dotyczące wody, między innymi o tytule “Czy zabraknie nam wody?”, udostępniła informację na mediach społecznościowych, wiele osób przekazało to dalej. Efekt? Ponad 130 tysięcy wyświetleń, prawie tysiąc komentarzy, 13 tysięcy reakcji. Kasia Gandor wykorzystała popularny temat, jakim jest teraz ekologia. W atrakcyjny sposób przedstawiła ważną i wartościową wiedzę. Warto podkreślić iż stworzyła filmy edukacyjne na temat wody pitnej we współpracy z ING.
Organizuj konkursy
Konkursy zawsze zwiększają zasięgi. Jest wiele osób, które prześlą go do znajomych, stworzą kreatywne hasła, zdjęcia, grafiki aby wygrać Twój produkt albo usługę. Poza tym, że zwiększasz zasięgi na Facebooku, wiele osób zaczyna interesować się tym, co oferujesz. Warto dać kod rabatowy wszystkim uczestnikom, którzy nie zdobyli głównej nagrody. Pamiętaj jednak, że konkursy to tak zwane “strzały” – przyniosą popularność, zwiększą zasięgi. Jednak jeśli nie będziesz mieć nic poza tym do zaoferowania, to nowi obserwujący szybko uciekną z Twojego fanpage.
Informuj o wydarzeniach
Informacje o sukcesach, konferencjach, wzroście sprzedaży i innych ważnych sytuacjach zbliża odbiorców, przełamuje barierę sztywnego przedsiębiorstwa. Poza tym, że takie posty będą świadczyły o rozwoju, skuteczności i osiąganiu celów (czyli będą tworzyły dobry wizerunek marki), to będą zwiększały zaufanie potencjalnych klientów.
To, co niszczy zasięgi na Facebooku to nachalność. Jeśli tworzysz sztuczny wizerunek, wciąż namawiasz do udostępniania, zostawiania lajków, a nie oferujesz żadnych wartości, to spotkasz się z krytyką i zniechęceniem. Zachowaj umiar.
Kreatywność!
Wymyślaj nowe teksty, kombinuj z formą. Próbuj wierszyków, kreskówek, zabawnych grafik czy ciekawych zdjęć robionych w firmie. Twoja pomysłowość będzie świadczyła o oryginalności. Użytkownicy będą ciekawi co nowego na Twoim fanpage i z chęcią będą co jakiś czas na niego zaglądać.
Dziel się ciekawostkami
Czasem wystarczy zabawna, albo ciekawa grafika i tekst “Czy wiesz, że…?” Takie posty są często udostępniane, lajkowane, a pod nimi toczą się interesujące dyskusje. Dziel się z odbiorcami ciekawostkami ze swojej branży i informacjami, które nie są łatwo dostępne.
Testuj
Sprawdzaj nowe formy i analizuj ruch. Korzystaj z darmowych i płatnych narzędzi. Wtedy dowiesz się w jakich godzinach jest największy ruch, jakie treści budują zaangażowanie. Nie bój się eksperymentować z nowymi rodzajami narracji. Jednak pamiętaj o tym, że każda wypowiedź może wpłynąć na wizerunek Twojej firmy i nie ryzykuj wizerunku firmy ostrymi wypowiedziami przepełnionymi wulgaryzmami.
Jak zwiększyć zasięgi na Facebooku? Podsumowanie
Ciągłe zwiększanie zasięgów musi być efektem strategii, wprowadzania konsekwentnie konkretnych rozwiązań. Jednak są sposoby, aby przynajmniej trochę wypromować fanpage w szybki sposób.