Wtyczka Rank Math SEO – omówienie funkcjonalności, wady, zalety
3 min
3 min
Na skróty
Wtyczki ułatwiające pozycjonowanie pełnią rolę drogowskazów, umożliwiających dostosowanie treści do najnowszych wytycznych Google. Jedną z najciekawszych wtyczek dostępnych na rynku (działających na WordPress) jest Rank Math. Co warto wiedzieć o tej wtyczce? Porównajmy kilka wersji wtyczki i sprawdźmy jak wypadają w porównaniu z największą konkurencją.
Zdj 1. Wtyczka Rank Math SEO to bardzo dobre narzędzie dostępne w WordPress
Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/seo-wyszukiwarka-1210158/
Pozycjonowanie stron to proces, który wymaga współpracy zlecającego i agencji. Firma SEO dba o aspekt techniczny i walory użytkowe strony internetowej. Nie jest jednak w stanie wykonać za Ciebie wszystkiego. Niekiedy konieczne jest, aby właściciel publikował na witrynie określony content, a ten musi być dopasowany do wymogów optymalizacji. Wtyczka taka jak Rank Math SEO może pomóc w przeprowadzeniu tego procesu, ale wspiera też doświadczonych pozycjonerów w prowadzeniu analizy.
Rank Math to jedna z najpopularniejszych wtyczek ułatwiających proste pozycjonowanie krok po kroku. Jest specjalnym pluginem działającym w środowisku WordPress. Zadaniem systemu jest skuteczna analiza treści publikowanych na witrynie i wskazywanie błędów czy braków, które mogą niekorzystnie wpływać na pozycję strony w SEO.
Jakie funkcje m.in. ma Rank Math? Wtyczka jest bardzo rozbudowana i wspiera wiele etapów i działań przy optymalizacji strony internetowej.
To oczywiście część możliwości Rank Math. Instalacja wtyczki jest bardzo łatwa. Wtyczkę Rank Math (WordPress i w systemie Woocommerce) znajdziesz w ogólnodostępnym zbiorze wtyczek. Wystarczy ją pobrać i wgrać korzystając z dostępnych modułów. Pozycjonowanie krok po kroku czy bardziej zaawansowana analiza przy użyciu Rank Math jest później bardziej intuicyjna
Warto dodać, że Rank Math wspiera nie tylko zwykłe strony internetowe, ale również platformy e-commerce. Jakie są w tym przypadku najlepsze funkcje Rank Math? Woocommerce (jako moduł WordPressa) staje się bogatszy o m.in. budowanie szablonów do opisów produktów, prostsze edytowanie linków kanonicznych strony internetowej, dodawanie znaków wodnych do zdjęć produktowych czy kontrola wielu podstron jednocześnie.
Pozycjonowanie sklepu internetowego nie da się przeprowadzić oczywiście korzystając tylko z tej wtyczki, ale na pewno oprogramowanie ułatwi wdrożenie wielu działań i przełoży się na efektywność SEO na określone na wstępnie słowa kluczowe.
Zdj 2. Czy Rank Math to rzeczywiście najlepsza na rynku wtyczka SEO?
Źródło: https://rankmath.com/wp-content/themes/rm/images/home/video-thumb-new.jpg
Rank Math Free vs Pro – która wersja wypada lepiej? Jeżeli chodzi o Rank Math w wersji bezpłatnej, to daje on bardzo duże możliwości analityczne, jeżeli operuje nim użytkownik posiadający pojedynczą witrynę, pozycjonujący ją na małą liczbę słów kluczowych. W przypadku zastosowania komercyjnego, dużo lepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie jednego z planów w formie płatnej.
W przypadku wykorzystania przez podmioty niekomercyjne, posiadaczy pojedynczych stron internetowych – w zupełności wystarczy wersja darmowa. W innym przypadku należy zainwestować w abonament.
Ostatnia zagadka to rozstrzygnięcie pojedynku wtyczek pod optymalizację, czyli Rank Math vs Yoast SEO. Obydwie wtyczki uchodzą za liderów, jeżeli chodzi o kwestię pomocy w pozycjonowaniu stron na WordPress. Yoast to starsza wtyczka (uruchomiona w 2010 roku) i częściej wykorzystywana w starszych wersjach WP.
Rank Match ma więcej opcji i jest wtyczką bardziej rozbudowaną pod względem analitycznym. Yoast SEO jest natomiast bardziej zrozumiały dla mniej doświadczonego użytkownika i posiada prosty kreator funkcjonalności, który ułatwia odpowiednią konfigurację narzędzia. Każda wtyczka może analizować content na stronie i kontrolować m.in. zawartość słów kluczowych.
Którą lepiej wybrać? To kwestia gustu. Doświadczona agencja będzie zalecać pracę na Rank Math (ze względu m.in. na kompatybilność z narzędziami Google Analytics). Z kolei do samodzielnego podglądu parametrów SEO i UX (szczególnie przez mało doświadczonych użytkowników) lepiej wykorzystywać Yoast SEO.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.