Na skróty
SEO i copywriting to „palące” tematu w marketingu. Zajmuje się nimi wielu ekspertów w branży, którzy mogą podpowiedzieć w jakim kierunku iść pozycjonując stronę, na co zwrócić uwagę przy pisaniu tekstów i wskazać na najważniejsze, panujące w optymalizacji trendy. Wielu znawców tematu pisze na ten temat książki, tworzy blogi, ale też przygotowuje podcasty. Jakie są najciekawsze podcasty o SEO i copywritingu? Wskażemy Ci pięć tytułów, które – naszym zdaniem – warto sprawdzić!
Zdj 1. Poznaj ciekawe podcasty o tematyce SEO
Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/mikrofon-muzyka-d%C5%BAwi%C4%99k-musical-2130806/
Czym jest podcast? To forma dźwiękowej publikacji internetowej, w której uczestnik (lub uczestnicy) odnoszą się do konkretnego problemu lub szerzej definiowanego tematu. Może mieć formułę otwartej rozmowy lub wykładu w typie popularnonaukowej pogadanki. Podcasty są dość długie (od kilku do kilkudziesięciu minut), ale ich dynamika, wartość merytoryczna i interesujący przebieg powinny cały czas interesować słuchaczy.
Jeżeli zależy Ci na ciągłym aktualizowaniu swojej wiedzy o copywritingu, nowoczesnym marketingu, a także chcesz wiedzieć jak wykonywane jest dzisiaj pozycjonowanie stron internetowych – warto przesłuchiwać najpopularniejsze podcasty w tym temacie. To dobra dawka wiedzy z kilku względów. Jakich?
Pozwalają na poszerzanie swojej wiedzy o SEO i konfrontowanie obecnej znajomości z realnymi trendami.
Większa wiedza o SEO, przekazywana przez podcasty w tej tematyce, pozwoli nie tylko na poprawę efektywności pracy (co wykorzysta każda agencja marketingowa). Ułatwi też rozmowę z potencjalnymi firmami, które będą wykonywać pozycjonowanie. Dużo prościej będzie Ci zrozumieć co robi Twoja agencja, dlaczego podejmuje takie, a nie inne działania i w którą stronę zmierzają prace.
Podcast SEO i copywriting podcast to materiały, które polecane są wszystkim osobom zainteresowanym nowoczesnym marketingiem czy właścicielom firm i organizacji, korzystających z działań agencji kreatywnych i pozycjonerów. Wśród beneficjentów tego typu podcastów możemy wymienić m.in.:
Zdj 2. Podcasty o SEO to przystępny sposób na poszerzanie swojej wiedzy
Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/tablet-nowoczesne-biuro-szef-1939255/
Poniżej prezentujemy listę pięciu interesujących propozycji podcastów o SEO i copywritingu, które warto sprawdzić. Odnoszą się one do nowoczesnych trendów w pozycjonowaniu, przedstawiają wskazówki, w jaki sposób skutecznie optymalizować strukturę strony i treści, a także pomagają określić potrzeby użytkowników, uwzględniając najpopularniejsze słowa kluczowe.
Jakie pięć ciekawych podcastów o SEO i copywritingu możemy polecić?
SEO Fridays
Publikowany raz w miesiącu podcast o SEO, SXO, content marketingu, SEM czy copywritingu. To materiały autorstwa Dawida Medwediuka, który zaprasza znanych pozycjonerów i osoby ze świata marketingu, przeprowadzając z nimi interesujące rozmowy.
Podcast Piotra Poloka
Piotr Polok w półgodzinnym podcaście odnosi się do nowoczesnych ram copywritingu i stara się w nowatorski sposób spojrzeć na kwestię marketingu internetowego. Specjalista prowadzi swój kanał w formie swobodnej, wręcz lifestylowej. Copywriterzy czy specjaliści ds. content marketingu na pewno będą mogli inaczej spojrzeć na swoją pracę.
Podcast Damiana Sałkowskiego
Podcast przygotował założyciel SENUTO, jednego z najpopularniejszych narzędzi analitycznych wykorzystywanych przez pozycjonerów w Polsce, ale też w Europie. Sałkowski porusza kwestię budowania marki, wykorzystywania optymalizacji i kierowania jej w stronę użytkowników, zarówno z perspektywy specjalistów od SEO, jak i przedsiębiorców.
Wielka Mała Firma
Autorem programu jest Marek Janowski, ceniony przedsiębiorca i specjalista od digital marketingu. Omawia on takie kwestie jak budowanie marki przedsiębiorstwa, skuteczne promowanie jej w sieci, tworzenie odpowiedniego contentu i promowanie go poprzez optymalizację witryny internetowej.
seo-podcast.pl
Profesjonaliści mogą korzystać z wiedzy i porad Pawła Cengiela, który nagrywa seo-podcast.pl. To program o merytorycznym, eksperckim SEO. Zawiera wiele porad, nowinek, analiz. Opiera się m.in. na case study poszczególnych przypadków. Jego autor to jeden z najbardziej znanych specjalistów w kwestii optymalizacji w kraju.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.