News

Poziome Adsy, faworyzacja Reddita i ekologia w Google

3 min czytania
Grafika SEO Update

Nareszcie! Google przedstawiło oficjalne informacje na temat testów poziomych formatów reklam. Istnieją również podejrzenia, że gigant z Mountain View faworyzuje Redditowe posty, które rankują… 5 minut po publikacji.

Oprócz tego: Google pomaga podróżować ekologicznie za sprawą Greener Traveler, a John Mueller wypowiedział się na temat wpływu łączników w nazwach domen na SEO. Warto również wspomnieć, iż przeglądarka Brave ogłasza własną wyszukiwarkę!

Najnowsze newsy o SEO z Semcore… czas start!

Poziome Adsy, faworyzacja Reddita i ekologia w Google

Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/old-newspaper-background-flat-lay_23-2149318885.jpg?t=st=1713872267~exp=1713875867~hmac=4f9fecb3ac678422f4bccb5130dc6e3b3add6a2f0cc09fcff2e2e42aa47be5bc&w=826

1. Google testuje poziomy format reklamy! Oficjalne informacje

Testy poziomych formatów reklamy w Google trwają. Dotyczy to oczywiście sponsorowanych linków, które obecnie będą wyświetlały się również… poziomo, zajmując nieco mniej miejsca niż tekstowe wyniki sponsorowane.

Biorąc pod uwagę aktualne trendy i gąszcz informacji, razem z SGE (ang. Search Generative Experience) na czele – zmiana jak najbardziej na plus.

Poziome Adsy, faworyzacja Reddita i ekologia w Google

Zdj 1. Post AzeemDigital na temat poziomych formatów reklamy Google.

Źródło: www.twitter.com/AzeemDigital/status/1780968298814808229

2. Redditowe posty rankują w 5 minut! Czy Google faworyzuje Reddita?

Posty na Reddicie rankują w Google już po 5 minutach od ich publikacji.

Poziome Adsy, faworyzacja Reddita i ekologia w Google

Zdj 2. Przykład posta w Google, który zarankował po 5 minutach od publikacji.

Źródło: www.searchenginejournal.com/reddit-post-ranks-within-minutes/513825/

Czy powyższy zrzut ekranu oznacza, że Google faworyzuje Reddita ponad inne fora internetowe?

Według oficjalnych informacji, nie ma tutaj mowy o priorytetyzacji. Otóż Google często wyświetla treści z forów, ponieważ rzeczywiste dane wskazują, że użytkownicy aktywnie ich szukają i cenią sobie do nich dostęp. 

Zobacz  Google ostrzega przed duplicate content tworzonym przez strony z błędami

Treści te są postrzegane jako wartościowe i odpowiednie, co sprawia, że ich prezentacja jest uzasadniona w kontekście dostarczania satysfakcjonujących i odpowiednich wyników wyszukiwania. 

Dodatkowo użytkownicy oczekują, że przy poszukiwaniu informacji (np. pomoc techniczna czy opinie o produkcie), wyszukiwarka naturalnie zaproponuje treści z różnych źródeł, w tym z forów, blogów czy oficjalnych stron produktów, bez konieczności określania rodzaju źródła w zapytaniu.

Potwierdza to też post na Reddicie w grupie r/SEO.

Poziome Adsy, faworyzacja Reddita i ekologia w Google

Zdj 3. Post na Reddicie wyjaśniający tematykę faworyzowania Reddita przez Google.

Źródło: www.reddit.com/r/SEO/comments/1bwhfgw/comment/ky60u08/

3. Google pomaga podróżować ekologicznie – Greener Travel w praktyce!

Google pomaga podróżować ekologicznie. Dzięki zaktualizowanemu dokumentowi dotyczącego Greener Traveler, użytkowicy Google będą mogli podejmować bardziej świadome decyzje.

W najbliższych tygodniach, użytkownicy w ponad piętnastu miastach, w tym Amsterdamie, Barcelonie, Londynie, Montrealu, Paryżu, Rzymie i Sydney, będą mogli korzystać z nowej opcji w Mapach Google. Funkcja ta zasugeruje trasy komunikacji miejskiej lub piesze obok tras samochodowych, jeśli czas podróży będzie porównywalny.

Równocześnie Google rozszerza funkcjonalność Wyszukiwarki o informacje dotyczące tzw. dalekobieżnych połączeń kolejowych i obsługuje również trasy autobusowe. Dla przykładu, wpisując zapytanie „pociąg z Bostonu do Filadelfii”, użytkownicy szybko zobaczą rozkłady jazdy i ceny biletów bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwania.

Poziome Adsy, faworyzacja Reddita i ekologia w Google

Zdj 4. Alternatywne trasy do rozważenia proponowane przez Google ze względu na ekologię.

Źródło: www.blog.google/products/search/find-more-sustainable-ways-to-get-around-with-new-maps-and-search-updates/

4. Czy nazwy domen z łącznikami wpływają na SEO? Wypowiedź Google!

Nazwy domen z łącznikami – niby oczywistość, a jednak wzbudzają sporo kontrowersji, jeśli chodzi o SEO. Na całe szczęście wypowiedział się o tym John Mueller pod postem jednego z użytkowników Reddita.

Zobacz  Google ponownie ostrzega: Twórcy muszą sprawdzać treści AI!

John sugeruje, że domeny z myślnikami dawniej były odbierane jako mniej poważne, ponieważ mogły sugerować brak profesjonalizmu. Obecnie jednak, z powodu mniejszej dostępności domen, kwestia myślników w nazwach staje się mniej istotna. 

Zaleca on wybór nazwy domeny z myślą o długoterminowym rozwoju, bez nadmiernego skupiania się na słowach kluczowych, argumentując, że to jakość i wartość strony są najważniejsze.

Poziome Adsy, faworyzacja Reddita i ekologia w Google

Zdj 5. Dyskusja na Reddicie w zakresie nazw domen z łącznikami i ich wpływie na SEO.

Źródło: www.reddit.com/r/SEO/comments/1c4spd6/comment/kzpynwv/

5. Brave ogłasza własną wyszukiwarkę AI

17 kwietnia 2024 roku Brave ogłosiło własną wyszukiwarkę AI o nazwie Answer with AI, która kryje w sobie sporo atrakcyjnych rozwiązań.

Wysoki nacisk kładziony jest w tym przypadku na prywatność. Brave dodatkowo zapewnia, że nie odpowiada ona domyślnie na komercyjne zapytania przy użyciu AI – jest to bardzo dobrym znakiem pod kątem biznesowym.

Poziome Adsy, faworyzacja Reddita i ekologia w Google

Zdj 6. Wyszukiwarka AI od Brave.

Źródło: brave.com/blog/answer-with-ai/

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Dominik Bigosiński
Dominik Bigosiński Copywriter
Od ponad sześciu lat rozwija swoją karierę jako zawodowy copywriter, koncentrując się na artykułach eksperckich i blogowych dotyczących SEO oraz marketingu internetowego. To osoba, która najlepiej czuje się tam, gdzie można połączyć wiedzę merytoryczną z edukacyjnym przekazem. Pisze o zagadnieniach z zakresu IT, finansów i branży automotive, tłumacząc dynamicznie rozwijający się świat cyfrowych technologii w prosty i zrozumiały sposób. W pracy najbardziej ceni styl i wartość merytoryczną tekstu — jego treści mają być nie tylko poprawne SEO-wo, ale przede wszystkim użyteczne i przystępne dla czytelnika. Inspiruje się źródłami branżowymi takimi jak Ahrefs (Mateusz Makosiewicz) czy komunikacją Google (John Mueller), śledząc najważniejsze zmiany w algorytmach i automatyzacji marketingu. Po godzinach Dominik trenuje ultramaratony — bieganie długodystansowe stało się dla niego nie tylko hobby, ale też sposobem na budowanie odporności psychicznej i konsekwencji w działaniu. Startował m.in. w Bison Ultra Trail (50 km), a kolejnym celem jest pokonanie dystansu 70 km. Relaks przynosi mu ruch, a największą motywacją w pracy jest poczucie, że jego teksty zostawiają po sobie trwałą wartość w sieci i pomagają innym rozwijać wiedzę.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy