Koniec Covid-19 w Google, tagi hreflang, różnorodność ruchu a SEO
3 min
3 min
Na skróty
Google ogłosiło koniec ery danych strukturalnych związanych z wynikami Home Activities, które były pomocne w czasie pandemii. W międzyczasie, Google zaktualizowało dokumentację hreflang, aby uchronić przed błędami.
Źródło: https://img.freepik.com/free-vector/virus-infection-bacteria-flu-background_1035-18704.jpg?t=st=1718704109~exp=1718707709~hmac=d7b2efe1fa9a344d120bbdba538ee2a938e6e3b580a8362d700877a7aa920f56&w=826
Oprócz tego: John Mueller wyjaśnił, kiedy duplikacja treści w lokalnym SEO jest akceptowalna, a Google’s SearchLiaison rozwiał wątpliwości dotyczące różnorodności ruchu jako czynnika rankingowego. Najnowsze newsy o SEO z Semcore… czas start!
Google ogłosiło usunięcie danych strukturalnych związanych z wynikami Home Activities, które były dostępne w wyszukiwarce od sierpnia 2020 roku. Dane te umożliwiały wyświetlanie wydarzeń online w wynikach wyszukiwania, co było szczególnie przydatne w czasie pandemii Covid-19.
Zdj 1. Istotny dokument Google w zakresie najnowszych aktualizacji.
Źródło: developers.google.com/search/updates?hl=pl#home-activities
Dane strukturalne dla wyników Home Activities pozwalały dostawcom transmisji na żywo, nagrań oraz wydarzeń online na pojawienie się w wynikach wyszukiwania. Google usunęło całą dokumentację dotyczącą tych wyników z Google Search Central i teraz przekierowuje ona do notatki changelogu, która wyjaśnia, że funkcja ta nie jest już dostępna.
Google zaktualizowało dokumentację dotyczącą tagów hreflang, aby zwrócić uwagę na problem związany z ich niewłaściwym użyciem.
Zdj 2. Zlokalizowane wersje strony – najważniejsze informacje.
Źródło: developers.google.com/search/docs/specialty/international/localized-versions?hl=pl
Tag <link> jest atrybutem HTML, który służy do przekazywania danych do przeglądarek i wyszukiwarek na temat zasobów powiązanych ze stroną. Może łączyć CSS, JS, favikony i hreflang. Tagi hreflang określają języki i powinny być umieszczone w sekcji <head> dokumentu.
Google zauważyło, że łączenie wielu atrybutów w jednym tagu <link> powoduje niezamierzone działanie, więc zaktualizowało dokumentację hreflang, aby to wyjaśnić. Zmiana dokumentacji ostrzega wydawców i specjalistów SEO.
Stara wersja dokumentacji: “Umieść tagi <link> blisko góry sekcji <head>. Tag <link> musi być w dobrze sformowanej sekcji <head> lub przed jakimikolwiek elementami mogącymi zamknąć sekcję <head> przedwcześnie, np. <p> lub piksel śledzący.”
Nowa wersja dokumentacji: “Tagi <link> muszą być w dobrze sformowanej sekcji <head>. Nie łącz tagów <link> dla alternatywnych wersji dokumentu oraz anotacji hreflang z innymi atrybutami w jednym tagu <link>.”
Zarządzanie zduplikowanymi treściami na lokalnych stronach jest istotnym zagadnieniem dla specjalistów SEO.
Zdj 3. Istotne kwestie w zakresie lokalnego SEO.
Źródło: www.youtube.com/watch?v=MVH7Lk_zdbo
John Mueller z Google wyjaśnił, że Google nie traktuje zduplikowanych treści na lokalnych stronach jako problemu. Firmy działające w różnych regionach muszą dostosować treści do specyficznych lokalizacji poprzez tłumaczenie lub dostosowanie kulturowe.
Przykłady akceptowalnych zduplikowanych treści:
Nie każde zduplikowanie treści jest akceptowalne. Przykłady stron lokalnych, które powinny zawierać unikalne treści:
Google’s SearchLiaison zachęcił do dywersyfikacji źródeł ruchu, ale wyjaśnił, że różnorodność ruchu nie jest czynnikiem rankingowym.
Zdj 4. Wyjaśnienie zagadnienia różnorodności ruchu na stronie w stosunku do SEO.
Źródło: www.x.com/JayCoDon/status/1801611980500877340
SearchLiaison (Danny Sullivan) odpowiedział na pytanie, czy różnorodność ruchu wpływa na ranking, stwierdzając, że nie jest to czynnik rankingowy. Zamiast tego zalecił, aby właściciele stron koncentrowali się na tworzeniu treści, które będą atrakcyjne dla ludzi, a nie tylko dla Google.
Zdj 5. Dyskusja pomiędzy internautą o Google SearchLiaison.
Źródło: www.x.com/JayCoDon/status/1801598187863433517
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.