Google jest zepsute? Nie tylko my mamy mieszane odczucia!
2 min
2 min
Na skróty
W ostatnich tygodniach wielu właścicieli stron internetowych zgłaszało problemy z działaniem Google. Czy to oznacza, że algorytm jest zepsuty? Wbrew pozorom odpowiedź nie jest jednoznaczna. Zrozumienie, jak działa algorytm Google, może pomóc rozwiać wątpliwości i poprawić widoczność Twojej strony internetowej.
Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/stone-texture_1194-9141.jpg?t=st=1718704027~exp=1718707627~hmac=68e719919948582ba32fce6db6c4795587a8c3a9e69fa1cf1fa23bdcdb79d888&w=826
Google wielokrotnie powtarza, że algorytm działa zgodnie z założeniami, a właściciele stron powinni skupić się na tworzeniu wartościowych treści dla użytkowników, zamiast próbować manipulować algorytmem. Jednakże, w podcaście Search Off The Record, pracownicy Google przyznali, że czasami pojawiają się wewnętrzne problemy, które nie są natychmiast komunikowane publicznie.
Gary Illyes z Google wyjaśnia, że niektóre problemy zauważone przez użytkowników mogą być postrzegane jako drobne z perspektywy Google. Dla właścicieli stron jest to natomiast frustrujące, gdyż często odczuwają oni spadki w ruchu lub rankingu, mimo braku oficjalnych komunikatów od Google.
Google często spotyka się z zarzutami, że aktualizacje algorytmu są nieprzewidywalne i szkodzą wielu stronom. Przykładem może być tzw. helpful content update, który według niektórych nie istnieje już jako osobny system, ponieważ jego elementy zostały zintegrowane z głównym algorytmem.
Czasami, problemy z rankingiem mogą wynikać z wewnętrznych błędów na stronie, których właściciele nie są świadomi. Dlatego warto regularnie monitorować i analizować stan swojej witryny.
Zdj 1. Status Google na temat działania poszczególnych rozwiązań.
Źródło: www.x.com/searchliaison/status/1800106063573790860
Z jednej strony Google zapewnia, że ich algorytmy działają prawidłowo, z drugiej zaś pracownicy Google przyznają, że zawsze istnieje miejsce na poprawę. John Mueller z Google zaznaczył, że zespół pracuje nad tym, aby pokazać więcej wartościowych stron w wynikach wyszukiwania.
Zarówno właściciele stron, jak i specjaliści SEO muszą zrozumieć, że algorytmy Google nie są doskonałe i zawsze będą podlegać modyfikacjom. Kluczem do sukcesu jest ciągłe dostosowywanie się do tych zmian i dbałość o jakość strony. Pamiętaj, że współpraca z profesjonalną agencją marketingową może pomóc w skutecznym zarządzaniu SEO i zwiększeniu widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
Niezależnie od tego, jakie zmiany wprowadza Google, najważniejsze jest tworzenie wartościowych treści i dbanie o użytkowników.
Zdj 2. Odczucia jednego z użytkowników na temat działania Google.
Źródło: www.x.com/TheRealRutledge/status/1797608618604572729
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.