Polityka w AI Overviews, CrUX Vis CWV, SERP zorganizowane przez AI
3 min
3 min
Na skróty
Nareszcie! Google wprowadza nowe możliwości dla reklamodawców, rozszerzając funkcje AI Image Editor o dodatkowe typy kampanii. To nie wszystko, bowiem pojawiło się nowe narzędzie CrUX Vis do analizy Core Web Vitals, które zrewolucjonizuje sposób, w jaki deweloperzy oceniają wydajność stron.
Co więcej, AI zaczyna organizować wyniki wyszukiwania w SERP, co może zmienić zasady gry dla wszystkich osób pozycjonujących swoje strony. Warto również wspomnieć, iż nowa analiza ujawnia, że Google ostrożnie podchodzi do politycznych treści w przeglądach AI.
Najnowsze newsy o AI i SEO z Semcore… czas start!
Źródło: https://img.freepik.com/free-vector/ai-futuristic-technology-background_53876-97391.jpg?t=st=1728380339~exp=1728383939~hmac=9262c315a3a263b6d45e2bdfb1fbb4f917f4fc97b2413ecf8ba31e5f3ede1910&w=740
Google wprowadził nowe narzędzie AI Image Editor, które wspiera dodatkowe rodzaje kampanii, poza dotychczasową obsługą Performance Max. Teraz narzędzie jest dostępne dla kampanii Search, Display, App oraz Demand Gen. Dzięki niemu można szybko i efektywnie tworzyć, oraz edytować zasoby graficzne.
AI Image Editor oferuje szerokie możliwości edytowania obrazów – od usuwania i zamiany tła, przez dodawanie oraz usuwanie obiektów, aż po rozszerzanie obrazów poza ich pierwotny kadr.
Dostęp do narzędzia można uzyskać, tworząc nowy zasób lub korzystając z biblioteki zasobów w Google Ads. Po wybraniu obrazu możesz go edytować – zmieniać kolory, dodawać nowe elementy lub usuwać istniejące.
Google wprowadził nowe narzędzie CrUX Vis, które umożliwia analizę Core Web Vitals, kluczowych wskaźników wpływających na doświadczenia użytkowników na stronach internetowych. CrUX Vis korzysta z danych z Chrome User Experience Report (CrUX), które bazują na realnych doświadczeniach użytkowników Chrome. Dzięki temu narzędziu możesz lepiej zrozumieć wydajność swojej witryny – ma to spore znaczenie przy optymalizacji SEO.
Zdj 1. Istotne informacje na temat CrUX.
Źródło: developer.chrome.com/docs/crux/
Narzędzie oferuje różne opcje wizualizacji danych, w tym dla wskaźników LCP (ang. Largest Contentful Paint), INP (ang. Interaction to Next Paint) oraz CLS (ang. Cumulative Layout Shift). Są one istotne pod kątem śledzenia trendów wydajności witryny na przestrzeni czasu. Choć poprawa wyników Core Web Vitals nie gwarantuje bezpośrednich wzrostów w rankingach, jest to istotny element poprawiający doświadczenie użytkowników, a co za tym idzie – wyniki finansowe i konwersje (w tym pozycjonowanie).
Zdj 2. Narzędzie do analizy CrUX.
Źródło: www.cruxvis.withgoogle.com
Google wprowadza w USA nowe rozwiązanie polegające na organizowaniu wyników SERP za pomocą AI. Ta zmiana, początkowo skierowana na mobilne wyszukiwania dotyczące przepisów kulinarnych, przynosi użytkownikom spersonalizowane wyniki, które obejmują różnorodne formaty treści – artykuły, filmy oraz dyskusje na forach.
Wyniki AI prezentują szerszą gamę źródeł informacji, co może zwiększyć szanse na odkrycie Twoich treści przez użytkowników. Niemniej jednak pojawiają się obawy o to, jak ta zmiana wpłynie na ruch w witrynach. Otóż mniejsza liczba kliknięć w poszczególne witryny może stanowić wyzwanie dla tradycyjnych strategii SEO.
Najnowsze badanie SE Ranking wskazuje, że Google ostrożnie podchodzi do generowania przeglądów AI (AIO) dla tzw. tematów YMYL (ang. Your Money or Your Life), czyli tych związanych ze zdrowiem, finansami, prawem i polityką. Analizując ponad 1 200 słów kluczowych z tych dziedzin, badacze zauważyli, że polityka była najmniej reprezentowana w wynikach AIO – jedynie 16,67% zapytań związanych z polityką generowało AI Overview.
Zdj 3. Badanie SE Ranking.
Źródło: www.seranking.com/blog/ai-overviews-and-ymyl-topics-research/
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.