Blog firmowy – czym jest i dlaczego warto go prowadzić?
3 min
3 min
Na skróty
Z pewnością wielokrotnie spotkałeś się z blogiem, który widniał na stronie internetowej określonej marki. To nie przypadek. Wiele firm decyduje się na uruchomienie dodatkowej podstrony z dedykowanymi artykułami, aby poprawić wizerunek wśród odbiorców, a ostatecznie – zwiększyć sprzedaż. Czym są blogi firmowe i kiedy warto się nad nimi pochylić? Czy prowadzenie bloga jest drogie?
Zdj 1. Blog firmowy to interesujące narzędzie content marketingowe
Źródło: https://pixabay.com/photos/blog-to-blog-wordpress-write-684748/
Blog to rodzaj strony internetowej, na której publikowane są bieżące treści na określony temat. Blogi mogą mieć m.in. tematykę sportową, kulinarną, społeczną lub techniczną. Różnego rodzaju marki zaczęły wykorzystywać blogi także w celu marketingowym. Co to w praktyce oznacza?
Blog firmowy to narzędzie marketingowe, które umożliwia skuteczne skrócenie kontaktu z klientem. Służy do informowania odbiorcy o nowościach produktowych, jest elementem wspierającym pozycjonowanie, a także pozwala wytłumaczyć wiele kwestii, odciążając tym samym biuro obsługi klienta.
Tak naprawdę blog stanowi element całego serwisu internetowego danej marki. Może do niego prowadzić tzw. subdomena, którą łatwiej promować w sieci (np. blog.nazwamarki.pl). Jego tematyka jest powiązana z branżą, w jakiej działa firma prowadząca dany serwis. Np. sklep z częściami samochodowymi będzie prowadzić bloga w tematyce typowo motoryzacyjnej.
Blogi firmowe adresowane są przede wszystkim do klientów, którzy pragną dowiedzieć się więcej o branży i produktach firmy, ale też do robotów Google. Tego typu narzędzie jest bardzo istotne z punktu widzenia SEO.
Blog firmowy warto prowadzić z kilku względów. Przede wszystkim poprawia on wizerunek marki wśród klientów. Umożliwia to stworzenie obrazu eksperckości i profesjonalizmu firmy, która po prostu zna się na wykonywanych pracach. Blog odpowiada na wiele nurtujących klientów pytań, a także przyciąga osoby, które początkowo nie są zainteresowane konkretnymi usługami. Ostatecznie może znacznie poprawić wyniki sprzedaży.
Jak wspomnieliśmy wcześniej, prowadzenie bloga wpływa na SEO. Tworzenie eksperckich artykułów opartych o słowa kluczowe (które wcześniej wskazała agencja SEO) pozwala uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce internetowej. Blog jest też narzędziem, które umożliwia linkowanie zewnętrzne – teksty z bloga mogą być linkowane na innych, zewnętrznych serwisach, niekiedy bez kosztowo (jeżeli są dobre i mają wysokie wartości merytoryczne).
Zdj 2. Bloga firmowego można prowadzić m.in. na WordPressie
Źródło: https://pixabay.com/photos/wordpress-blogging-blogger-editor-265132/
W jaki sposób skutecznie prowadzić bloga firmowego? Warto zwrócić uwagę na kilka kwestii.
Niektóre firmy obawiają się, że prowadzenie bloga jest zbyt drogie. To błąd. Początkowo można prowadzić go za darmo, samodzielnie tworząc teksty. Wraz z rozwojem przedsiębiorstwa i zwiększeniem wydatku na marketing, możesz zatrudnić copywritera do pisania treści lub rozszerzyć współpracę z agencją, która nie tylko zajmie się wytycznymi pod SEO, ale też przygotowywaniem odpowiedniego contentu i wdrażaniem go.
Pamiętaj, że blog firmowy warto prowadzić niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, a także jaka jest wielkość Twojej firmy. To świetne narzędzie do promowania swoich produktów i usług.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.