Nauka marketingu online jest procesem długotrwałym. To branża obejmująca niezwykle wiele zagadnień z zakresu sprzedaży, promocji marki, zarządzania, przygotowywania strategii, audytów oraz coachingu. Trudno za pomocą jednej książki bądź krótkiego kursu poznać tajniki dotyczące marketingu, natomiast są to przydatne źródła wiedzy, pomocne podczas zdobywania kolejnych osiągnięć w branży.
Na skróty
Nauka marketingu online – gdzie zacząć?
Swoją przygodę z nauką marketingu online najlepiej rozpocząć na renomowanych blogach oraz sięgając do lektur doświadczonych autorów. Dlaczego? Niektóre osoby nieposiadające absolutnie żadnej wiedzy mogą być zainteresowane tematyką marketingu tylko z pozoru, a z czasem, poznając kolejne niuanse tego zagadnienia, chęć do nauki zacznie spadać. Jeżeli należysz do osób młodych i możesz wybrać własną drogę edukacji, najpierw dokładnie poznać podstawy dotyczące marketingu z książek oraz darmowych blogów, aby zaznajomić się z tym zagadnieniem. Jeżeli z czasem okaże się, że to nie dla Ciebie, zaoszczędzisz swój czas, w który w przeciwnym razie poświęciłbyś na uczelnię o kierunku związanym z marketingiem.
Jeżeli jednak stwierdzasz, że branża ta jest interesująca i chcesz się w niej realizować, głównym źródłem pozyskiwania wiedzy powinny być studia, szkolenia i kursy oraz książki. Nie wszystkie na raz oczywiście, ale im więcej informacji uda Ci się przetworzyć, a następnie przyswoić, tym lepiej. Dodajmy do tego, iż nauka marketingu online otwiera wiele dróg zawodowych. Aktualnie promocja marki w dużej części przenosi się do świata cyfrowego, co wymaga tworzenia nowych stanowisk pracy. Może znajdzie się także posada dla Ciebie?
Dalsze kroki w nauce marketingu online – studia podyplomowe i szkolenia
Twoja nauka marketingu online nie może iść na marne. Zdobytą wiedzę w tym zakresie powinien potwierdzać odpowiedni dokument. Dlatego warto wybrać się na odpowiednie studia, które będą związane z branżą. Jeśli Twoja edukacja początkowo nie skupiała się na marketingu, nic straconego. Swoje wyższe wykształcenie możesz uzupełnić poprzez studia podyplomowe, które pozwolą Ci na naukę marketingu online od najlepszych. Aktualnie w całej Polsce znajdziesz naprawdę wiele uczelni, które specjalizują się w tej tematyce. Co więcej, ich program jest regularnie aktualizowany, co w marketingu jest niezwykle ważne.
Jeżeli studia podyplomowe nie do końca Cię interesują, możesz wybraćkursy o marketingu online lub odpowiednie szkolenia. Bardzo często nabywanie wiedzy w ten sposób kończy się wręczeniem certyfikatu, który jest przydatny podczas przygotowywania CV do pracy. Choć kursy o marketingu online zwykle trwają kilka lub kilkanaście godzin, w tym czasie możesz się bardzo wiele nauczyć. Osoby prowadzące takie wydarzenia nierzadko posiadają praktyczną, a nie tylko teoretyczną wiedzę w branży. Z ich pomocą uda Ci się opanować trudniejsze zagadnienia.
Pamiętaj również, że kursy o marketingu online są realizowane w różnych instytucjach oraz placówkach, podobnie jak szkolenia. Oznacza to, że możesz uczęszczać na nie regularnie i z każdego wynosić przydatną wiedzę. Najczęściej jedno spotkanie odnosi się do jakiegoś konkretnego tematu, bowiem marketing jest branżą wielopłaszczyznową. Możesz kompletować certyfikaty ze szkoleń oraz kursów, aby Twój przyszły pracodawca wiedział, że ma do czynienia z osobą, która ma wysokie ambicje i realizuje się z pasji.
W marketingu ważne jest ciągle szlifowanie umiejętności. Nawet jeżeli jesteś już specjalistą w swojej dziedzinie i masz satysfakcjonującą posadę, warto poszerzać horyzonty. Najprostszym, a zarazem przyjemnym oraz mało wymagającym sposobem jest czytanie książek. Jeżeli jednak tylko możesz, postaraj się co jakiś czas uczęszczać na odpowiednie eventy, szkolenia oraz kursy. Regularna nauka marketingu online przyniesie pozytywne efekty w postaci masy wiedzy, co ułatwi Ci pracę oraz ułatwi przyszłe awanse w firmie.
Kursy o marketingu online czy książki? A może szkolenia?
Wiesz już, że kursy z marketingu online są ważne i warto na nie uczęszczać. Co jednak będzie lepsze podczas edukacji? Dobre szkolenie, kompleksowe studia, czy regularna lektura książek? Może odpowiedź Cię zdziwi, ale prawdopodobnie najefektywniejszym rozwiązaniem będzie połączenie wszystkich tych elementów oraz… praca.
Marketing to taka branża, w której teoria jest zdecydowanie niewystarczająca. Naprawdę. Pracodawcy cenią wiedzę oraz zaangażowanie w edukację, ale element ten stoi na równi ze zdobytym doświadczeniem. Oczywiście nikt nie twierdzi, że poświęcając się nauce przez kilka lat dorosłości, realizując studia pierwszego oraz drugiego stopnia, marnujesz swój czas. Wręcz przeciwnie, zdobywanie wiedzy na renomowanych uczelniach da Ci ogromną dawkę przydatnych informacji o branży. Po prostu zastanów się, jaka droga będzie najlepsza. Może zdecydujesz się na studia niestacjonarne, aby podjąć pracę, z czasem zdobywając wartościowe doświadczenie? Dróg do osiągnięcia sukcesu jest wiele, Ty musisz wybrać tę jedną, która będzie odpowiednia i pozwoli Ci łączyć pasję z pracą.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.