Czym jest Gemini AI?
3 min
3 min
Na skróty
Korzystasz z ChatGPT? Narzędzie od Open AI nie jest jedynym modelem generatywnej AI, a niektórzy powiedzą nawet — że nie jest też wcale najmocniejszym. W dzisiejszym wpisie przedstawimy sztuczną inteligencję od Google — Gemini AI. Zapraszamy do lektury!
Gemini (do niedawna — Google Bard) to zdolny do przetwarzania ludzkiego języka i generowania własnych, spójnych odpowiedzi chatbot od Google. Czyli, krótko mówiąc — alternatywa dla wciąż najpopularniejszego ChatGPT.
Podobnie jak model od Open AI, Gemini symuluje ludzkie konwersacje dzięki wykorzystaniu technik przetwarzania języka naturalnego oraz uczenia maszynowego na podstawie ogromnych zbiorów danych.
Zdj 1. Tak wita nas Gemini AI – interfejs narzędzia utrzymany jest w podobnej, minimalistycznej estetyce, jak pozostałe usługi Google.
Źródło: gemini.google.com
Co jednak je różni? Google od początku opracowywało Gemini AI jako model multimodalny — czyli taki, który interpretuje i generuje treści w różnych postaciach; nie tylko tekstu, ale też obrazu czy audio. Inne rodzaje AI były rozwijane natywnie tylko dla jednej modalności (dla GPT był to tekst, a na przykład w przypadku Midjourney — grafika); dopiero z czasem zaczęto je integrować w celu osiągnięcia wspomnianej multimodalności. Model od Google natywnie „trenował” na danych wejściowych różnego typu — dzięki czemu dziś ma radzić sobie wyraźnie lepiej z przetwarzaniem konceptualnym bardziej złożonych, multimedialnych treści.
Przyjrzyjmy się więc, na co pozwala Google Gemini AI:
Tak jak Open AI oferuje dwie wersje swojego modelu: GPT-3.5 oraz GPT-4 — tak Google ma ich obecnie… aż cztery.
Do codziennego użytku większości osób zdecydowanie powinna wystarczyć Gemini AI w wersji Flash; programistom, specjalistom od SXO i innym profesjonalistom polecamy przetestować wersję Pro — na dziś z darmowym miesiącem próbnym. Deweloperów mogą zainteresować także Google AI Studio oraz Google Cloud Vertex AI — platformy do rozwijania własnych modeli AI i integrowania ich z zewnętrznymi aplikacjami (także biznesowymi) przy pomocy dedykowanego API.
Zawodowy copywriter oraz student psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. W świecie marketingu internetowego równie mocno, co chwytliwe (i wartościowe) treści interesuje go dobry design. Gdy nie zajmuje się tworzeniem contentu, odkrywa perełki kina niezależnego i pracuje nad własnymi opowiadaniami.