Threads – co to za aplikacja i czy jest dostępna w Polsce?
3 min
3 min
Na skróty
Od lat najważniejszym portalem z krótkimi wiadomościami, z możliwością publikacji multimediów jest X (kiedyś Twitter). Hegemon ma jednak silnego konkurenta. To Threads Instagram. Pozycję X zaatakował światowy potentat na rynku mediów społecznościowych, amerykańska marka Meta. Czy misja ta może zakończyć się powodzeniem? Co warto wiedzieć o aplikacji Threads i przede wszystkim – czy jest już dostępna w Polsce?
Zdj 1. Czym jest aplikacja Threads i jak z niej korzystać?
Źródło: https://techlove.pl/wp-content/uploads/2023/07/4mq9T9G8jXFWHwJX2LJbD1.jpg
Twitter (dziś X) to marka światowa. Korzysta z niego prawie pół miliarda osób na całym świecie, którzy wysyłają dziennie tyle samo wpisów (zwanych tweetami). Dotychczas nie miał groźnego konkurenta. Aplikacja wręcz zmonopolizowała krótkie wiadomości tekstowe, stając się jednym z ważniejszych nośników informacji przekazywanych np. przez dziennikarzy, influencerów, a także organizacji rządowych czy publicznych. Threads chce powalczyć o miano lidera w tej kategorii.
Co to jest Threads? To aplikacja należąca do Mety – wydawcy Facebooka i serwisu Instagram. Firma założona przez Marka Zuckerberga powiązana jest z tym ostatnim serwisem społecznościowym. Bazuje po części na jego algorytmie. Portal stworzono z myślą o publikacji krótkich, szybkich postów, wspieranych dodatkowo multimediami (np. zdjęciami lub krótkimi wideo).
Społeczności Threads mogą łączyć się ze sobą, tworząc różnego rodzaju wątki i dyskusje, omawiając np. bieżące wiadomości, wydarzenia, trendy czy istotne dla nich kwestie. Aktualnie Threads ma 175 mln. aktywnych użytkowników. Do X jeszcze sporo brakuje, aczkolwiek tendencja wzrostowa wskazuje, że najpopularniejszy dotychczas serwis z krótkimi wpisami ma groźnego konkurenta.
Threads jest mocno powiązany z Instagramem. Ze względu na przepisy obowiązujące w Unii Europejskiej, użytkownicy mogą przeglądać treści w aplikacji, bez konieczności posiadania konta Threads. Natomiast nie mają możliwości publikacji wpisów. Konieczne jest do tego zarówno posiadanie konta w Threads, jak i na Instagramie.
Ma to jednak swoje zalety. Obserwowani użytkownicy w Instagramie, automatycznie widoczni są w Threads (i odwrotnie). Jakie funkcjonalności daje nowy serwis społecznościowy?
Do Threads można dołączyć poprzez użytkowanie aplikacji mobilnej lub strony internetowej. Logowanie się do serwisu odbywa się za pomocą konta do Instagrama.
Zdj 2. Tak wygląda aplikacja Threads. Cechuje ją prostota
Źródło: https://about.fb.com/wp-content/uploads/2023/07/01_Threads-Trending.jpg?w=960&resize=960%2C836
Threads App powstała w 6 lipca 2023 roku, a więc ma niewiele ponad rok. Początkowo dynamika popularności aplikacji przerosła oczekiwania twórców. Przez pierwsze pięć dni konto założyło tam aż 100 milionów osób. Oczywiście, dynamika znacznie osłabła, ale aktualne ponad 175 mln. użytkowników nadal robi wrażenie.
Czy Threads jest dostępny w Polsce? Tak. Aplikacja działa na terenie Unii Europejskiej od 14 grudnia 2023 roku. Skąd tak duże opóźnienie? Przede wszystkim twórcy aplikacji musieli dostosować ją do prawa obowiązującego we wspólnocie. Chodzi m.in. o ochronę danych osobowych, a także wspomniane wcześniej kwestie dostępu do danych bez konieczności zakładania konta na IG.
Porównanie Threads do X (Twittera) nasuwa się samo. Jakie są różnice między serwisem firmy Meta i portalem należącym od niedawna do Elona Muska?
Każdy wie, że reklama na Twitterze, marketing na Instagramie czy marketing na Facebooku przynosi wymierne korzyści promocyjne. Jak jest natomiast z kwestią Threads? Czy warto promować swoją markę w tej nowej aplikacji? Zdecydowanie tak. Na razie serwis dopiero się rozwija, a to sprawia, że nie ma tam rozbudowanej konkurencji. Do tego już serwis daje duże możliwości reklamowe.
Serwis wspiera budowanie marek osobistych i firmowych. Daje możliwość nawiązywania relacji, a także tworzenia wątków profesjonalnych. Na pewno warto rozważyć prowadzenie tam działań marketingowych.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.