Rozszerzone oceny sklepów w wyszukiwarkach – jak poprawią SEO?
3 min
3 min
Na skróty
Wraz z rosnącym znaczeniem e-commerce i coraz większą konkurencją na rynku, Google zdecydowało się na rozszerzenie funkcji ocen sklepów o kolejne rynki. Teraz, także w Australii, Kanadzie, Indiach i Wielkiej Brytanii, sklepy będą mogły prezentować swoje oceny bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. To kolejny krok zwiększający transparentność i budujący zaufanie wśród klientów. Co więcej, ma to istotny wpływ na SEO.
Źródło: https://img.freepik.com/free-vector/emoji-satisfaction-meter-gradient_78370-4157.jpg?t=st=1728880054~exp=1728883654~hmac=c55e67a371946b7cd0a2903e829824daf468e1b1b92de9dbe7a4674f0d8fbd2f&w=900
Rozszerzone oceny sklepów pozwalają użytkownikom na szybki dostęp do kluczowych informacji dotyczących sklepów bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Opinie klientów dotyczą różnych aspektów, m.in. jakość produktów, realizacja zamówień, obsługa klienta czy polityka zwrotów i wymian. Dzięki temu potencjalni klienci zyskują możliwość dokładniejszej analizy przed dokonaniem zakupu – przekłada się to na większą wiarygodność sklepów.
Z punktu widzenia biznesowego, uczestnictwo w programie ocen jest możliwe na dwa sposoby:
Oba wymienione rozwiązania automatycznie kwalifikują sklep do wyświetlania ocen w wyszukiwarce.
Zdj 1. Rozszerzone oceny sklepów – działanie.
Źródło: developers.google.com/search/blog/2024/10/store-ratings
Oceny sklepów mają bezpośredni wpływ na SEO. Algorytmy Google biorą pod uwagę wiele czynników podczas oceny jakości stron, a opinie użytkowników stają się coraz istotniejsze.
Zbieranie pozytywnych recenzji wpływa na następujące elementy w SEO:
Aby skutecznie wdrożyć strategię pozycjonowania opartą na opiniach, warto zainwestować w profesjonalne pozycjonowanie stron, które pomoże w budowaniu wartościowych treści i optymalizacji witryny.
Nowa funkcjonalność Google daje sklepom w kolejnych krajach możliwość skuteczniejszej konkurencji na globalnym rynku.
Spośród zalet wyróżniamy:
Google stale rozwija swoje narzędzia, dążąc do tego, aby użytkownicy mieli jak najwięcej informacji już na etapie wyszukiwania. Transparentność w zakresie jakości usług, dostępności produktów czy polityki zwrotów staje się ważnym elementem, skutkującym zadowoleniem użytkowników i budowaniem zaufania do marki.
„Opinie użytkowników wciąż zyskują na znaczeniu w kontekście pozycjonowania, zwłaszcza gdy mowa o jakości treści. Google nie tylko ocenia strony pod względem technicznym, ale także sprawdza, czy dostarczają one wartościowych informacji dla użytkowników”. – Marcin Stypuła, CEO Semcore.
Rozszerzone oceny to element, który zmienia nie tylko metod postrzegania sklepów przez użytkowników, ale również sposób, w jaki sklepy są oceniane przez algorytmy wyszukiwarki. Warto więc zadbać o dobrą jakość usług i produktów, aby klienci mieli powód do wystawienia pozytywnych recenzji, które wpłyną na SEO.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.