Czym jest Discord i jak go wykorzystać w marketingu?
3 min
3 min
Na skróty
Discord to narzędzie znane wśród graczy oraz streamerów. Co ciekawe, cieszy się ono popularnością także w przedsiębiorstwach. Przekonaj się, czym jest Discord dla firm oraz jak można go wykorzystać w marketingu. Aplikacja ta budzi w ostatnim czasie rosnące zainteresowanie, a od jej premiery w 2015 mocno się rozwinęła.
Discord jest platformą, która pozwala na rozmowy głosowe i komunikację z wykorzystaniem wiadomości tekstowych — z możliwością umieszczania filmów, a także zdjęć. Początkowo była ona dedykowana graczom komputerowym. Discord wykorzystuje technologię Voice over Internet Protocol.
Usługa ta jest dostępna zarówno przez przeglądarkę internetową, jak i aplikację desktopową na systemy operacyjne z rodziny Microsoft Windows, Linux oraz macOS. W lipcu 2019 roku platforma Discord osiągnęła liczbę ponad 250 milionów zarejestrowanych użytkowników. Do grudnia 2020 roku korzystało z niej miesięcznie 140 milionów osób.
Zdj. 1. Oficjalna strona internetowa platformy Discord
Źródło: https://discord.com/
Discord wykorzystuje metaforę serwerów i kanałów podobnych do Internet Relay Chat. Użytkownicy mogą tworzyć serwery na Discordzie, zarządzając ich publiczną widocznością oraz dostępem. W ten sposób mogą utworzyć jeden lub więcej kanałów w ramach usługi. Na serwerze użytkownicy mogą tworzyć kanały w ramach kategorii, a widoczność oraz dostęp do kanałów można dostosować do serwera.
Podstawową zasadą działania aplikacji są serwery tematyczne — miejsca, która skupiają osoby o podobnych zainteresowaniach. Nawigacja aplikacji jest intuicyjna. Jej użytkownicy cenią natomiast to, że zapewnia ona większą prywatność oraz bezpieczeństwo niż wiele podobnych narzędzi. Discord ukrywa bowiem lokalizację użytkowników, IP oraz ich dane osobowe.
Do Discorda w 2017 roku dodano funkcję połączeń wideo i udostępniania ekranu. Początkowo dla małej bazy testowej w sierpniu 2017, a następnie dla wszystkich użytkowników w październiku 2017. Dzięki temu, jak działa Discord, możliwe są zatem między innymi spotkania firmowe. Narzędzie dobrze sprawdza się w komunikacji produktowej oraz korporacyjnej.
Skoro wiesz już, co to jest i jak działa Discord, pamiętaj też, że daje on firmom ogromne możliwości. Dzieje się tak dzięki:
Sercem portalu są tematyczne serwery, do których użytkownicy dobrowolnie dołączają. Najczęściej ze względu na swoje zainteresowania. Ma to sporą wartość z perspektywy na przykład pracodawców. Wejście w komunikacyjną niszę daje możliwość zbudowania silnej więzi z użytkownikami.
Discord dla firm nie jest na pewno narzędziem przeznaczonym do budowania ogromnych zasięgów. Tutaj liczy się jakość, a nie ilość. Brak algorytmu oznacza, że marki mogą skupić się na budowaniu relacji z grupą docelową, a nie na pojawianiu się w feedzie.
W wielu przypadkach Discord dla firm oznacza możliwość pogłębienia relacji z pracownikami. Firmowy serwer może być doskonałym miejscem do komunikacji. Zwłaszcza wtedy, gdy praca w Twojej firmie odbywa się hybrydowo bądź też całkowicie online.
Założenie serwera na Discordzie jest stosunkowo proste. Wystarczy otworzyć aplikację, kliknąć znak „+”, a następnie kliknąć ”Dodaj serwer”. Następnie pojawi się okno z opcjami „Stwórz” oraz „Dołącz”. Po kliknięciu pierwszej opcji wystarczy dodać nazwę oraz opis serwera. Można również załadować plik graficzny. Po kliknięciu „Utwórz” serwer jest już gotowy.
Pamiętaj, że możesz zdecydować się zarówno na publiczny, jak i prywatny serwer Discord. Wiele zależy na przykład od tego, czy chcesz zwiększyć świadomość marki i dotrzeć do nowych odbiorców, czy pogłębić relacje z pracownikami — kontrahentami.
Zdj. 2. Okno logowania w Discord
Źródło: https://support.discord.com/hc/en-us/community/posts/1500000262741-Jak-stworzy%C4%87-konto-na-discord-Wersja-PL
Firmy, które eksperymentują z Discordem to między innymi M&M’s, AllSaints, Skittles oraz Chipotle. Jeżeli interesuje Cię marketing z wykorzystaniem Discorda dla firm, a jednocześnie chciałbyś wdrożyć działania SEO, dobra agencja marketingowa może Ci pomóc.
Zawodowy copywriter, pasjonat SEO, przedsiębiorca. Specjalizuje się w treściach dotyczących marketingu internetowego. Miłośnik nowinek technologicznych. Kiedy nie pracuje, latem rekreacyjnie biega, a zimą morsuje.