Na skróty
YouTube to jedna z największych wyszukiwarek na świecie, która daje wiele możliwości pod kątem rozwoju biznesu. Jako własność Google, jest poddawana ciągłym usprawnieniom, a dzięki innowacyjnym narzędziom udostępnianym przez kluczowego gracza na rynku, pozwala przyciągnąć potencjalnych klientów i generować konwersję. Jednym z rozwiązań, które doskonale radzi sobie z tym zadaniem, jest TrueView for Action. Co to takiego i jak wykorzystać narzędzie od Google na YouTube do generowania konwersji? Tego dowiesz się z naszego artykułu. Zapraszamy.
W dużym uproszczeniu – TrueView for Action to rodzaj reklamy wykorzystywanej na platformie YouTube. Celem tego narzędzia jest zachęcanie odbiorców do podejmowania ważnych działań, z punktu widzenia danego biznesu. Mimo że YouTube kojarzony jest przede wszystkim z promocją wizerunkową, zwiększeniem świadomości odbiorców i szeroko pojętym światem influencerów, to nie koniec jego potencjału. Jak się bowiem okazuje, może stanowić skuteczne narzędzie w przypadku działań związanych z generowaniem konwersji.
To, co przede wszystkim wyróżnia TrueView For Action na YouTube, to jego format. Jest to tzw. wideo In-Stream. Oznacza to, że reklama promowanego produktu czy usługi wyświetla się podczas oglądania materiałów na YouTube, przed nimi lub po. Co więcej, towarzyszą jej nagłówki składające się z maksimum 15 znaków oraz przycisk Call To Action (CTA), po wybraniu którego odbiorca zostaje przekierowany do strony www promowanej marki.
Nie bez znaczenia jest również fakt, że po zakończeniu TrueView for Action wyświetlać się będzie tzw. ekran końcowy, którego nie da się pominąć. To automatycznie wygenerowany obraz, który w zależności od urządzenia, wyświetla się przez około 5-7 sekund. Z uwagi na to, że odbiorca nie może go pominąć, TrueView for Action zwiększa szanse na skuteczność kampanii.
TrueView for Action to narzędzie, które może być stosowane zgodnie z potrzebami danej marki. Istnieją jedna takie obszary, gdzie użycie tego typu reklamy na YouTube będzie szczególnie polecane. TrueView for Action sprawdzi się przede wszystkim:
Wyżej opisane rozwiązania to tylko jedne z licznych możliwości, jakie oferuje TrueView for Action na YouTube. Decydując się na jego wdrożenie można rozwinąć biznes w branży e-commerce, a także poprawić wyniki strony internetowej.
To, o czym warto jeszcze wspomnieć, to fakt, że YouTube udostępnia swoim użytkownikom również usługę – TrueView for Shopping. To sposób na przekierowanie odbiorcy do strony zawierającej konkretny produkt i usprawnienie procesu jego zakupu.
źródło: https://pixabay.com/pl/photos/youtube-laptop-zeszyt-online-1158693/
TrueView for Action to potężne narzędzie, które odpowiednio wykorzystane może przynieść szereg korzyści. Z uwagi na fakt, że jest to specyficzny rodzaj reklamy, warto mieć na uwadze kilka istotnych aspektów. Przede wszystkim to, że decydując się na ten rodzaj promocji, reklamodawca ma tylko 5 sekund, aby zwrócić uwagę odbiorcy i zachęcić go do podjęcia oczekiwanego działania. Co zrobić, aby jak najlepiej wykorzystać ten czas? Skupić się na kilku istotnych kwestiach. Oto one:
TrueView for Action to narzędzie, które doskonale sprawdza się w generowaniu konwersji na YouTube. Jego odpowiednie wykorzystanie pozwala osiągnąć cele reklamowe i skutecznie promować firmę. Z uwagi na liczne zalety tego rozwiązania, warto wdrożyć TrueView for Action do strategii marketingowej swojej marki.
Autor: Anna Brysz