Reklama sklepu spożywczego – jak promować sklep spożywczy w Internecie?
3 min
3 min
W sieci kupujemy odzież, obuwie, książki i wiele innych produktów, ale czy internauci decydują się również na robienie online zakupów spożywczych? Badania rynku pokazują, że obieramy ten kierunek. Wiele sklepów umożliwia zamówienie produktów online z dowozem do domu lub odbiorem stacjonarnym. Masz taką ofertę? Sprawdź, jak zadbać o marketing sklepu spożywczego w sieci.
Zakupy w sieci dają możliwość łatwego odnalezienia produktów, pominięcia stania w kolejkach i zamawiania wtedy, kiedy Ci najbardziej to odpowiada. Z badania przeprowadzonego przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, wynika, że 48% internautów kupuje produkty spożywcze w sieci. To oznacza wzrost o 19 p.p. w stosunku do ubiegłego roku. Co ciekawe, aż 100% respondentów kiedykolwiek zamówiło coś online, a 87% zrobiło to w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Autorzy badania zwracają uwagę, że przed pandemią zaledwie 5% badanych robiło zakupy spożywcze w sieci. Teraz to już wspomniane 48%. Należy jednak zaznaczyć, że dla niektórych badanych robienie zakupów żywności online oznacza także zamawianie dań z restauracji, np. przez Glovo.
Źródło: https://eizba.pl/wp-content/uploads/2024/07/Omni-commerce-Kupuje-wygodnie-2024-skrot.pdf
W przypadku tego typu działalności sprawdzą się standardowe działania realizowane przez większość podmiotów działających w branży e-commerce. Zobacz, które z nich są szczególnie opłacalne dla e-sklepów spożywczych.
Pozycjonowanie Profilu Google Moja Firma
Klientowi, który chce zrobić zakupy spożywcze w sieci, może zależeć na czasie, dlatego weźmie pod uwagę sklepy, które znajdują się w pobliżu jego miejsca zamieszkania, aby mieć szansę na szybką dostawę albo nawet samodzielny odbiór złożonego zamówienia. Warto dotrzeć do takich odbiorców dzięki darmowemu Profilowi Firmy w Google. Po jego założeniu Twój sklep może być widoczny w tzw. trzypaku z Google Maps.
W nazwie firmy koniecznie podkreśl, że obsługujesz zamówienia online.
Pozycjonowanie strony sklepu
Dzięki SEO możesz dotrzeć do odbiorców zainteresowanych bardzo konkretnymi produktami. Polega to na takiej optymalizacji witryny, aby osiągnąć wysokie pozycje na frazy, po których klienci mogą szukać w Google takich produktów, jakie oferujesz. Z tej wyszukiwarki korzysta ponad 90% internautów w Polsce. Jeśli zbudujesz dobrą widoczność w wynikach, to może być dla Twojej marki najskuteczniejszy kanał docierania do odbiorców online. Możesz się pozycjonować również na frazy typu „sklep spożywczy online Warszawa Praga”, aby trafić do osób, które nie szukają konkretnych produktów, tylko firmy, która umożliwia takie zakupy z dostawą do domu.
Kupujący w sklepach spożywczych uwielbiają promocje. Polują na przeróżne okazje, a e-mail marketing jest sposobem na powiadomienie o takich akcjach. Może to być reklama dla sklepu spożywczego polegająca na rozesłaniu mailingu do mieszkańców danego miasta. Aby to zrealizować, podejmij współpracę z lokalnym serwisem, który ma bazę użytkowników godzących się na otrzymywanie takich wiadomości. Następnie zachęcaj ich do dołączenia do newslettera. Wtedy możesz ich informować o promocjach i zachęcać do składania kolejnych zamówień.
Reklama w serwisach społecznościowych
Możesz postawić na działania w różnych witrynach. Na Facebooku skorzystasz z możliwości reklamowania biznesu w ramach Facebook Ads, dzięki czemu dotrzesz do lokalnych odbiorców. Zachęć ich do polubienia Twojego fanpage’a, który wykorzystasz do informowania o nowych promocjach. To znakomity kanał komunikowania się z klientami.
Google Ads
Zanim zobaczysz efekt pozycjonowania, postaw na reklamę w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu nawet w dniu rozpoczęcia kampanii zdobędziesz klientów szukających w Google tego, co oferujesz.
To oczywiście tylko wybrane propozycje. Przetestuj różne działania, aby ustalić, które przynoszą Ci najwyższy zwrot z inwestycji.
Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.