Na skróty
Współczesne firmy (niezależnie czy mówimy o niewielkich przedsiębiorstwach, czy dużych korporacjach) muszą przypominać sprawne maszyny, które skutecznie, szybko i wydajnie obsługują klientów. Do tego niezbędne jest oprogramowanie, które ułatwia wykonywanie różnych czynności z obsługi. Przykładem tego rodzaju oprogramowania jest ZenDesk. Co warto wiedzieć o tym systemie? Do czego może się przydać, ile kosztuje ZenDesk i jakie ma wady i zalety? Podpowiadamy!
Zdj 1. ZenDesk – co warto wiedzieć o tym popularnym narzędziu?
Źródło: wikipedia.com
Kompletne oprogramowanie do obsługi klient to tzw. CRM (z ang. Customer Relationship Management), czyli system umożliwiający dokonywanie zamówień, kontakt z klientem i rozwiązywanie ewentualnych problemów z zakupami. Jednym z przykładów nowoczesnych, uniwersalnych i bardzo rozbudowanych narzędzi typu CRM jest ZenDesk. Co warto o nim wiedzieć?
ZenDesk to przykład narzędzia CRM, które przeznaczone jest do kompleksowej obsługi klientów. Ma on bardzo wszechstronną funkcjonalność. Umożliwia m.in. obsługę systemu płatności, reklamacji, zamówień i kontaktu z klientem. ZenDesk działa w chmurze, to znaczy, że nie instaluje się go na każdym komputerze, który ma go obsługiwać. Wystarczy login i hasło, aby system mógł działać na każdym sprzęcie.
Co ważne, funkcjonalność systemu sprawia, że jest on dopasowany do różnego rodzaju działalności. Mogą z niego korzystać małe sklepy (np. działające w branży e-commerce), agencje reklamowe (np. agencje SEO) i duże przedsiębiorstwa, które często kontaktują się ze swoimi usługodawcami czy klientami.
Na jakie jeszcze zastosowanie pozwala ZenDesk? System ten opiera się na specjalnych ticketach, których zadaniem jest np. ułatwienie rozwiązania problemu. Jak wykorzystać takie możliwości?
Pierwsza wersja ZenDesku powstała w 2007 roku i od tego czasu twórcy cały czas je aktualizują. System składa się z czterech głównych komponentów, które umożliwiają obsługę klienta, serwisowanie, obsługę sprzedaży i opracowanie indywidualnych rozwiązań prosprzedażowych.
Do możliwości ZenDesk możemy zaliczyć również śledzenie spraw zgłoszonych przez klientów, automatyczne przenoszenie ticketów, wsparcie wielu języków czy automatyzację procesu obsługi klienta.
Zdj 2. Funkcjonalność systemu ZenDesk jest bardzo szeroka
Źródło: ZenDesk
Ile kosztuje ZenDesk? Oprogramowanie to można mieć w kilku wersjach pakietowych. Cennik różni się w zależności od jednego z czterech modułów, które wskazaliśmy wyżej. Koszt Zendesk for service to od 55 do 111 dolarów miesięcznie. Za Zendesk for sales trzeba zapłacić od 19 do 115 dolarów na miesiąc. Tyle samo kosztują pozostałe pakiety.
Pakiety różnią się m.in. liczbą wydawanych licencji na urządzenia, funkcjonalnością i możliwościami. Dla małych firm w zupełności wystarczą najprostsze rozwiązania dostarczane przez ZenDesk.
Do zalet ZenDesk możemy zaliczyć jego ogromną funkcjonalność, wszechstronność i prostą obsługę. System jest też cały czas aktualizowany, a w przestrzeni pracy modułów pojawiają się nowe opcje. Na pewno ogromną zaletą jest także możliwość podłączenia zewnętrznych aplikacji i funkcja pełnego obsługiwania ticketów.
ZenDesk nie jest pozbawiony wad. Im więcej pracowników ma firma, tym drożej trzeba za system zapłacić. Danych z oprogramowania nie można eksportować na zewnątrz do pliku CSV. Nowi użytkownicy mogą być też przytłoczeni dużą liczbą opcji, które oferuje program (mimo przyjaznego panelu). To wszystko jednak wady, które da się znieść.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.