LinkedIn w skrócie jest jak Facebook, ale dla komunikacji biznesowej. To kluczowe narzędzie w kontekście sprzedaży B2B, social sellingu i networkingu. Potencjał odzwierciedla liczba użytkowników, która przekroczyła wartość 600 mln. Można korzystać z niego z dowolnego miejsca i urządzenia na świecie. Dzięki temu jest niczym wirtualna wizytówka integrująca sieć biznesowych kontaktów. Brzmi to przekonująco, ale nie zdradza dokładnych mechanizmów rządzących tą platformą. Sprawdź czy LinkedIn warto uznać za element własnej strategii.
Na skróty
LinkedIn – czy warto brać go pod uwagę w komunikacji?
LinkedIn to medium, przed którym wielu początkujących przedsiębiorców stawia duży znak zapytania. Budzą się w nas obawy, co do tego czy ktoś w ogóle wchodzi tam regularnie w innym celu niż dodanie nowej pozycji do CV. Omyłkowo możemy uznać, że to jednak Twitter albo Instagram okażą się trafniejszym wyborem. Czy pisanie do obcych ludzi nie zostanie uznane za nieelegancką i nachalną próbę sprzedaży? Być może na Instagramie czy Pintereście i tak by się stało. Jednak, gdy odpowiednie rzeczy znajdą się we właściwym kontekście to możemy spodziewać się oczekiwanego rezultatu. LinkedIn odpowiada za 97% wszystkich leadów B2B wygenerowanych w mediach społecznościowych. Jest przepełniony potencjałem na dotarcie do specjalistów, mniejszych i większych firm. Za darmo uzyskamy dostęp do narzędzi przyspieszających segregację. Warto założyć tutaj konto, jeśli:
działamy na stanowisku marketingowym, sprzedażowym, związanym z mediami,
poszukujemy potencjalnych kontaktów na nawiązanie współpracy B2B,
oferta naszej firmy jest skierowana do innych przedsiębiorstw,
chcemy polepszyć osobisty wizerunek w oczach pracowników HR,
rozpoczynamy proces rekrutacji w firmie.
Po co LinkedIn w strategii biznesowej? Praktyczne wykorzystanie
LinkedIn jest miejscem stworzonym z myślą o ekspertach, którzy chcą pokazać się od jak najlepszej strony. Nie jest to typowy pożeracz czasu jak Facebook czy Instagram, dlatego posiadanie tutaj profilu nikomu nie zaszkodzi. Ma on bardzo praktyczne zastosowanie, a jego głównym celem jest rozwój strategii B2B.
Jeśli wciąż zadajesz sobie pytanie po co LinkedIn powinien znaleźć się w Twojej strategii biznesowej to zapoznaj się z poniższymi powodami:
Reklamy LinkedIn swoim standardem dorównują tym na Facebooku. Mamy tutaj Insight Tag, który jest odpowiednikiem Pixela FB. Możemy wyświetlać płatne reklamy osobom, które odwiedziły naszą witrynę oraz podobnym grupom odbiorców.
Grupy na LinkedIn są ogólnodostępne dla praktycznie każdej branży. Jeśli mamy odpowiedni pomysł to istnieje duża szansa, że uda nam się rozwinąć własną.
Wyszukiwarka LinkedIn w darmowej wersji pozwala wykorzystywać zaawansowaną funkcjonalność, która jest furtką do ogromnej bazy potencjalnych kontaktów i leadów sprzedażowych.
Po co jeszcze LinkedIn może się przydać? Możemy wykorzystać go do rozwoju naszej firmy. Każdy profil, który jest połączony z firmową stroną to link wewnętrzny, który przyczynia się do zwiększenia widoczności marki. Jako narzędzie marketingowe pozwala opowiedzieć historię o marce, zdobyć zaufanie oraz autorytet przez regularne aktualizacje i rekomendacje. Mamy szansę na przedstawienie swoich produktów od najkorzystniejszej strony. To medium skuteczne w kwestii budowania naszej reputacji. Z łatwością dostosujemy komunikat do różnych branż, grup odbiorców i lokalizacji. Zaprezentowanie asortymentu na LinkedIn pozwala na jego skuteczniejszą promocję, pozyskanie nowych wizyt na stronę i ostatecznie kolejnych konwersji.
Nie masz jeszcze konta? Zacznij od podstaw
Na stronie możemy zarejestrować się wyłącznie jako osoba. Po założeniu konta możemy uzupełnić swój profil o zdjęcie, stanowiska, na których pracowaliśmy i kompetencje zaproponowane przez platformę. Kiedy już to zrobimy powinniśmy zdecydować czy chcemy założyć stronę firmową, czy skupić się na rozwoju własnego profilu. Niezależnie od tego, którą ścieżkę obierzemy, zasady będą podobne. Korzystając z LinkedIn powinieneś wiedzieć, że:
im więcej materiałów opublikujesz, tym bardziej widoczny(a) będziesz.
nie musisz publikować wyłącznie treści tekstowych, możesz postawić na infografiki, a nawet wideo, które Ci się spodobało,
błędy merytoryczne są skazane na krytykę i pogorszenie Twojego wizerunku,
na LinkedIn możesz promować się przez hashtagi, słowa kluczowe oraz grupy,
powinieneś mieć na względzie czas, w którym interesujący Cię użytkownicy są najbardziej aktywni i wtedy zamieszczać publikacje,
treści na LinkedIn mogą być używane wielokrotnie, masz szansę wykorzystać treści odporne na czas (evergreen content).
Na tym etapie nie powinieneś mieć wątpliwości czy warto korzystać z LinkedIn. Kiedy jesteś na swoim profilu po raz pierwszy nie popełniaj typowych błędów. Uzupełnij swoje wykształcenie, wypisz certyfikaty i podaj prawdziwe doświadczenie. Nie skupiaj się na tym, aby wymienić jak największą liczbę umiejętności. Statystyki pokazują, że optymalna liczba wynosi tylko 3. W zamian za to dodaj dłuższy opis na swój temat. Wpleć tam istotne słowa kluczowe i polepsz swoje pozycjonowanie.