Pozycjonowanie na Allegro – jak to zrobić?
4 min
4 min
Na skróty
Allegro stanowi niezwykle popularny serwis aukcyjny, z którego korzysta olbrzymia liczba użytkowników. Jedni są tam tylko w celu dokonania zakupu interesujących ich przedmiotów, inni natomiast uczynili z niego sposób na zarabianie pieniędzy. Sprzedawcy wystawiają po kilkanaście lub nawet kilka tysięcy aukcji dziennie. Klienci zyskują więc dostęp do rozbudowanego asortymentu produktów z każdej kategorii. Żeby jednak w ogóle doszło do realizacji transakcji, osoby zainteresowane dokonaniem zakupu muszą najpierw trafić na konkretną aukcję. Pozycjonowanie na Allegro odgrywa w tym wszystkim ważną rolę. Warto zatem dokładnie poznać zasady funkcjonowania serwisu i zrozumieć mechanizmy odpowiadające za konkretną pozycję na liście. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania na allegro?
W przypadku prowadzenia własnego biznesu, należy dołożyć wszelkich starań, by jak największa liczba potencjalnych odbiorców mogła trafić w wynikach wyszukiwania na odpowiednią witrynę. Wiele osób decyduje się na założenie własnego sklepu internetowego i optymalizowanie go pod wyszukiwarkę Google. Niektórzy nie mają jednak odpowiedniego budżetu na SEO, założenie i administrację sklepem online. Decydują się więc na to, aby rozpocząć biznes na allegro, a dopiero później założyć własny sklep.
Pozycjonowanie na Allegro potrafi przynieść wyniki. Nie będą one tak spektakularne, jak w przypadku pozycjonowania organicznego własnego sklepu, jednak od czegoś trzeba zacząć. Celem pozycjonowania na allegro jest przede wszystkim wzrost liczby odwiedzin na poszczególnych aukcjach. Przekłada się to w bezpośredni sposób na zwiększenie sprzedaży lub zapytań ofertowych. Wpływa to na budowanie przewagi nad konkurencja w branży.
Serwis Allegro ma ogromny potencjał. Miliony użytkowników generują olbrzymi ruch, który zachęca zarówno kupujących, jak i sprzedających do aktywnego uczestnictwa w poszczególnych aukcjach. Z tego powodu pozycjonowanie Allegro stało się zupełnie nową gałęzią marketingu internetowego. Żeby zrozumieć na czym to wszystko polega, należy przeanalizować algorytm działania serwisu. Umożliwia to bowiem lepsze dopasowanie swoich ofert, tak by mogły one znaleźć się na wyższych pozycjach wyświetleń.
Algorytm bierze pod uwagę kilka czynników, które mają znaczenie dla ogólnej oceny strony. Poszczególne elementy bezpośrednio przekładają się na kolejność wyświetlania się aukcji. Należą do nich między innymi liczba ocen i komentarzy, przypisanie odpowiedniej kategorii lub liczba wyświetleń. Pamiętać trzeba również o odpowiednim tytule, w którym zawarte zostaną często wyszukiwane, ale powiązane z produktem, słowa kluczowe.
W celu poprawy swojej widoczności należy skupić się na różnorodnych elementach. Jedną z najważniejszych kwestii jest odpowiedni tytuł aukcji. Dobry tytuł spełnia różne funkcje. Jego zadaniem jest w głównej mierze nakierowanie klienta na aukcję, po uprzednim wpisaniu odpowiedniej frazy. Warto jednak unikać wyłącznie suchych informacji i dodatkowo zastosować także elementy marketingowe, związane z użyciem języka korzyści. Ich celem będzie zachęcenie potencjalnego klienta do tego, by skorzystał właśnie z tej konkretnej propozycji.
Istotną rolę odgrywa również właściwie dopasowana miniaturka. Z uwagi na fakt, iż większość osób jest wzrokowcami, dobrze jeśli wyróżnia się ona od pozostałych grafik umieszczonych na konkurencyjnych aukcjach. Warto wzbogacić ją także przekazem komplementarnym z tytułem aukcji.
W momencie, gdy klient poszukuje konkretnego produktu, algorytm przeprowadza analizę działań poszczególnych użytkowników serwisu, którzy dokonywali sprawdzenia tej samej frazy. Dotyczy to kategorii, do których przechodzili i produktów, które kupowali. Tego rodzaju aukcje uznawane są za najtrafniejsze. Pod uwagę brane są również takie elementy, jak dopasowanie produktu do tytułu, cena lub wiarygodność sprzedającego.
Aukcja musi również charakteryzować się odpowiednio wysoką sprzedażą. Produkty z dobrą sprzedażą mają wysoki bonus w wynikach wyszukiwania. Analogicznie aukcje nie notujące sprzedaży, będą w rezultacie zajmowały coraz niższą pozycję.
Istnieją również dodatkowe sposoby na zwiększenie widoczności swoich aukcji. Na pozycjonowanie Allegro wpływ mają również różnorodne formy dostawy. Generalnie oferowanie jak największej liczby możliwości w tym zakresie sprawi, że nasza oferta będzie bardziej atrakcyjna z punktu widzenia potencjalnego odbiorcy. Każdy z klientów ma bowiem inne wymagania i oczekiwania względem wysyłki towaru. Dla jednych najkorzystniejszym rozwiązaniem będzie dostawa kurierska, inni z kolei zainteresowani będą wyłącznie skorzystaniem z całodobowego paczkomatu, znajdującego się blisko ich miejsca zamieszkania. Pozycję znacząco podnieść można również w momencie, gdy klient zastosuje filtr darmowej dostawy. Warto zatem rozważyć również wykorzystanie takiej możliwości.
Jeśli działania konkurencji są na tyle silne, że oferowane aukcje nadal znajdują się na dalszych miejscach w rankingu wyświetleń, zastosować można także dodatkowe opcje. To dodatkowo płatne promowanie ofert w postaci wyróżnienia, pogrubienia lub podświetlenia. Wyróżnienie sprawia, że oferta każdorazowo znajdzie się przed aukcjami użytkowników, którzy nie skorzystali z tego rodzaju opcji. Z kolei pogrubienie i podświetlenie zwiększy widoczność aukcji na liście przedmiotów oraz w wynikach wyszukiwania allegro. Takie działania pozwalają na osiągnięcie znacznego wzrostu liczby wyświetleń.
Warto wykorzystywać różne metody, które mogą pozwolić na zwiększenie widoczności swoich aukcji. Choć na początku może być to trudne do zrealizowania, efekty w postaci wzrostu sprzedaży z całą pewnością będą stanowiły znakomitą rekompensatę tych wysiłków. Jeśli zajmujesz się sprzedażą na allegro, ale chcesz rozwinąć swoja markę poprzez założenie własnego sklepu internetowego, to przeczytaj więcej o pozycjonowaniu i skontaktuj się z nami!