Na skróty
Zdjęcia oraz grafiki pełnią niezwykle ważną rolę w pozycjonowaniu organicznym, a także płatnych reklamach online. Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat SEO, sprawdź naszą podstronę o pozycjonowaniu. Reklama jest podstawą udanej strategii marketingowej nie tylko w mediach tradycyjnych i w przestrzeni publicznej, lecz także w internecie. Korzystanie z tej formy przekazu jest szczególnie ważne wówczas, gdy prowadzisz e-biznes. Najlepsze wyniki osiągają zazwyczaj reklamy graficzne, bo to one najczęściej i najskuteczniej przykuwają uwagę podczas surfowania w sieci. Poznaj rodzaje takich reklam i miejsca, w którym mogą się one pojawiać, a także powody, dla których warto w nie inwestować.
Podczas tworzenia kampanii w Google Ads staniesz przed wyborem jednego z trzech podstawowych rodzajów reklamy. Każdy z nich będzie efektywny, jeśli tylko w pełni wykorzystasz jego potencjał. Wybierz tę formę, która najbardziej do Ci odpowiada i testuj. Warto sprawdzać, jakie rodzaje reklamy skutkują największym zyskiem. Zmieniaj parametry i weryfikuj efekty. Jeśli nie chcesz zdobywać wiedzy z zakresu marketingu online, to skorzystaj z pomocy dobrej agencji, która wykorzysta doświadczenie i wiedzę dbając o Twoją widoczność w sieci oraz konwersję.
Reklama elastyczna to najczęściej wykorzystywany z rodzajów reklam graficznych w Google Ads, dlatego też ten typ stosowany jest jako domyślny. Przygotowanie kampanii z jej użyciem jest niezwykle proste, Twoje zadanie ogranicza się tu bowiem jedynie do przesłania zasobów w postaci logo Twojej marki, wybranych obrazów oraz tekstów. Całą resztą zajmują się już systemy uczące się Google. To właśnie one układają poszczególne elementy w całość, biorąc pod uwagę różnorodne czynniki, w tym przede wszystkim skuteczność. Twoja reklama będzie przyjmowała inną formę, w zależności od miejsca, w którym się pojawi. Dlatego też podczas przesyłania zasobów nie musisz ograniczać się tylko do jednego obrazu czy hasła.
Jeżeli nie chcesz jednak, by o ostatecznym wyglądzie Twoich reklam decydowała technologia stworzona przez Google, możesz postawić na przesłaną reklamę displayową. Reklamę graficzną tego rodzaju tworzysz od początku do końca samodzielnie, w wybranym przez siebie programie lub aplikacji. Będzie ona pojawiała się w dokładnie takiej formie, jaką stworzysz.
Nieco mniej popularnym, ale bardzo ciekawym rozwiązaniem są reklamy typu lightbox. Ich największą zaletą jest fakt, że są interaktywne. Odbiorca może na nie kliknąć lub najechać kursorem, w efekcie czego reklamy się rozwijają, prezentując kilka różnych obrazów. Tym samym otrzymujesz możliwość prezentacji większej ilości materiałów niż w przypadku reklamy graficznej innego rodzaju. Na urządzeniach mobilnych reklama typu lightbox reaguje natomiast na dotknięcie.
Bez względu na to, którą formę reklamy wybierzesz, będzie się ona wyświetlać w Google Display Network, czyli sieci reklamowej Google. Zrzesza ona miliony różnych stron internetowych, od serwisów typowo informacyjnych po blogi. Twoje reklamy będą widoczne również u wszystkich firm partnerskich oraz właścicielskich Google, w tym przed wybranymi wideo na Youtube czy na poczcie Gmail. Szacuje się, że sieć dociera łącznie do ponad dziewięćdziesięciu procent internautów, reklamy Google Ads wydają się więc doskonałą okazją do prezentacji swoich usług lub produktów. Co więcej, miejsce oraz moment ich wyświetlenia nie są przypadkowe. Algorytm dobiera je na podstawie podanych przez Ciebie parametrów i pokazuje jedynie przedstawicielom grup docelowych, które są adresatami kampanii.
Reklamy Google Ads mogą występować w najróżniejszych rozmiarach, które będą dostosowane do urządzenia, z którego korzysta dany internauta. Najczęściej wyświetlają się one w formie niedużych banerów poziomych lub pionowych, w kształcie kwadratu lub prostokąta. W zależności od potrzeb, reklamy graficzne każdego z wymienionych tu rodzajów mogą być również tak zwanymi wieżowcami, czyli większymi banerami pionowymi, widocznymi po boku danej strony, a nawet zajmującymi połowę jej powierzchni. Największym formatem reklam graficznych jest billboard, który może rozciągać się na całość witryny, w której się wyświetli.
Skoro wiesz już, jakie rodzaje reklam graficznych masz do wyboru, czas zastanowić się, czy warto w nie w ogóle inwestować. Odpowiedź wydaje się oczywista, z uwagi na fakt, że Google Display Network jest największą istniejącą w internecie siecią reklamową. W tej sytuacji nie musisz się zatem martwić o zasięg reklam, gdyż te będą wyświetlać się w miejscach, w których swój czas spędza największa liczba internautów. Jeżeli chcesz więc promować swoją markę, Google Ads to najlepszy możliwy wybór. Motywacją do stworzenia kampanii może być chęć wywołania konkretnych zachowań jak:
Najlepiej jest korzystać z unikalnych grafik, które tworzone są pod konkretne kampanie marketingowe przez specjalistów. To najdroższe rozwiązanie, ale dzięki niemu wyróżnisz się spośród innych. Wiele firm korzysta z darmowych zdjęć dostępnych na stronach, które pozwalają na darmowe wykorzystywanie zasobów w sposób komercyjny. Tak się nie wyróżnisz – koszt grafik pod reklamy nie będzie mały, ale możesz je wykorzystywać wielokrotnie i dopasować do wizerunku swojej marki.
Efekty wykorzystania reklam graficznych w strategii marketingowej są łatwo zauważalne. W wyniku udanej kampanii możesz zaobserwować wzmożony ruch na swojej stronie, wzrost sprzedaży w sklepie internetowym, czy dużą liczbę nowych klientów. Innymi skutkami inwestycji w Google Ads, które nieco trudniej jest zmierzyć, są: budowa świadomości Twojej marki oraz utrwalanie jej wizerunku. Pamiętaj, że w przypadku reklam graficznych w sieci Google nie płacisz za ich wyświetlenia, ale za konkretne interakcje, jak kliknięcie w baner czy rozwinięcie lightboxu. Na etapie tworzenia kampanii ustalasz ponadto konkretną grupę docelową, do której mają docierać reklamy. Tym samym zyskujesz zatem poczucie pewności, że nie wyświetlają się one przypadkowym osobom, a jedynie Twoim potencjalnym klientom. Nie rezygnuj jednak z pozycjonowania organicznego oraz UX. Te trzy metody marketingowe przynoszą najlepsze efekty razem.