Sklep internetowy „na już” – szanse i zagrożenia
3 min
3 min
Na skróty
W Twojej głowie rodzi się pomysł na genialny biznes, który na pewno przyniesie zysk. Decydujesz się na szybkie założenie sklepu online, aby jak najszybciej osiągnąć swój cel. Czy zdajesz sobie jednak sprawę, jakie szanse oraz zagrożenia niesie za sobą takie rozwiązanie? Dowiedz się jak złożyć sklep online „na już”, aby e-commerce dobrze działał i spełniał swoje zadanie od samego początku. W przeciwnym wypadku przegrasz wyścig o pozyskanie klientów, zanim jeszcze Twoje przygoda z biznesem online się rozpocznie.
Szybkie założenie sklepu online jest możliwe. Czy można zrobić to dobrze w krótkim czasie? Tak, natomiast trzeba wiedzieć w jaki sposób. Jeżeli nie masz absolutnie żadnego doświadczenia w konfigurowaniu e-commerce, prawdopodobnie trudno będzie Ci przygotować pierwszy, dobry sklep w krótkim czasie. Ostatecznie może okazać się, że Twoja platforma do sprzedawania będzie w stu procentach gotowa po kilku dniach lub tygodniach, zależnie od tego, ile dokładnie czasu na to poświęcić. Pamiętaj jednak, że nie musisz robić tego samodzielnie, bowiem szybkie założenie sklepu online możesz zlecić specjalistom. Wówczas będziesz mieć pewność, że witryna do sprzedawania w internecie jest nie tylko poprawnie skonfigurowana, ale i dopasowana do Twoich potrzeb w stu procentach.
Jeżeli potrzebujesz sklepu online „na już”, prawdopodobnie masz ku temu poważny powód. Szanse oraz zagrożenia takiego rozwiązania poznasz nieco później. Najpierw powiedzmy sobie, kiedy warto zakładać e-commerce pod wpływem impulsu:
Szybkie założenie sklepu online niesie za sobą wiele szans, ale to rozwiązanie posiadające także wiele wad. Na co zwrócić uwagę podczas zakładania własnego e-commerce? Jak wykorzystać wszystkie szanse? Przedstawiamy aspekty otwierania sklepu online „na już”.
Decydując się na ekspresowe założenie e-commerce, możesz znacznie wyprzedzić konkurencję, budując świadomość marki wśród konsumentów oraz pozyskując szerokie grono stałych klientów. Niestety trudno aktualnie znaleźć jakąkolwiek niszę na rynku, bowiem sklepów z roku na rok ciągle przybywa. Warto jednak pamiętać, że to świetna szansa na rozwój własnego biznesu w sieci.
Jeśli jesteś ekspertem w branży, ale prowadzisz sklep stacjonarny, wzbogać swoją firmę o dodatkową wersję elektroniczną. Tym prostym sposobem przyciągniesz kolejnych klientów, a z pomocą przesyłek kurierskich, produkty dostarczysz w każde miejsce, nawet poza granice Polski.
Sklep online „na już” to także szereg zagrożeń. Prawdopodobnie najpoważniejszym jest błędna konfiguracja. Własny e-commerce to ogromna odpowiedzialność – witryna musi działać prawidłowo, od procesu dodania produktów do koszyka, aż po proces logistyczny związany z dostarczeniem produktów do klienta. Sklep warto połączyć z hurtownią, aby na bieżąco uzupełniać braki asortymentu. Warto również zintegrować ekspresowy sposób płatności, najlepiej poprzez przelewy internetowe. Błędnie funkcjonujący e-commerce nie wygeneruje sprzedaży. Witryna musi być dopięta na ostatni guzik!
Szybkie założenie sklepu online to również zagrożenie inwestycyjne dla portfela. Być może Twój pomysł na biznes jest genialny tylko w teorii, a w praktyce nie pozyskasz klientów? Czasami warto w spokoju usiąść i dokładnie zastanowić się nad własnym e-commerce. Założenie sklepu internetowego zwykle nieco kosztuje – zależnie od specyfikacji biznesu mniej lub więcej. Swoje pieniądze wydawaj mądrze. Impulsywne działania mogą okazać się nietrafionymi inwestycjami.
Jeżeli masz pewność, że sklep online „na już” jest odpowiednim rozwiązaniem dla Ciebie, warto skorzystać z różnych platform (systemów) e-commerce, aby założyć własny biznes w internecie. Takie oprogramowanie pozwala otworzyć witrynę do sprzedawania w kilku prostych krokach, czasami za darmo, a czasami za niewielką opłatą miesięczną w formie abonamentu.
Jaki system będzie najlepszy do szybkiego założenia sklepu online? Na to pytanie musisz odpowiedzieć sobie samodzielnie, analizując ofertę różnych firm. Warto dokładnie zapoznać się z oprogramowaniami PrestaShop (darmowe), Sky-Shop (płatne), czy Shoper (płatne). Ich atutem jest nieskomplikowana konfiguracja, łatwa integracja płatności, dość intuicyjna obsługa oraz wiele szablonów do wyboru. Jeśli samodzielnie nie będziesz w stanie założyć własnego sklepu, poproś o pomoc fachowców. Wówczas Twój e-commerce będzie gotowy w krótkim czasie, a Ty skupisz się na sprzedaży.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.