Dostawa w sklepie internetowym. Jakie masz możliwości?
3 min
3 min
Na skróty
Dostawa w sklepie online to obowiązkowy element każdego e-commerce. Im bardziej pod wpływem pozycjonowania rozwija się sklep, tym więcej sposobów na dostawę będziesz potrzebować. Każdego dnia tysiące osób składają zamówienia przez internet, co wiąże się z ogromną wygodą. Zakupy bez wychodzenia z domu są nie tylko szybsze, ale często również tańsze. Jak wybrać kuriera dla sklepu online? Na co zwrócić uwagę?
Mądrze zoptymalizowana dostawa w sklepie online jest w stanie zbudować sporą przewagę nad konkurencją. Szczególnie jeżeli warunki logistyczne innych e-commerce w branży są mało atrakcyjne dla klientów. Nie ulega wątpliwości, że użytkownicy internetu przyzwyczajeni są do wygody. Zamówienie, które dociera do odbiorcy w ciągu czterech lub pięciu dni roboczych to bardzo słaby wynik. Najczęściej każdy e-commerce stara się realizować zamówienia w maksymalnie dwa dni robocze, ewentualnie trzy. Organizując dostawę w sklepie online, postaraj się skrócić ten czas do minimum.
Niejednokrotnie warunki logistyczne mogą zaważyć nad tym, czy klient dokona zakupu. Warto pamiętać, że niektóre osoby są w stanie zapłacić nieco więcej, jeżeli dostawa w sklepie online zostanie zrealizowana szybko i bezpiecznie. W przypadku niektórych e-commerce (szczególnie tych największych), możemy spotkać się z sytuacją, gdzie realizacja zamówienia jest całkowicie darmowa. To nowoczesne i niezwykle skuteczne podejście do biznesu, natomiast dopiero rozwijające się przedsiębiorstwa zwykle nie mogą pozwolić sobie na takie rozwiązanie, co jest jak najbardziej zrozumiałe.
Dostawę w sklepie online możesz wzbogacić o drobne upominki, które pozytywnie wpłyną na Twój wizerunek wśród klientów. Czym zaskoczyć? Mogą być to słodkości, atrakcyjne ulotki informujące o promocjach, eventach, konkursach, a także gadżety lub akcesoria.
Nie zapomnij o formie płatności. Choć przelew internetowy (zapłata za produkt z góry) jest bardzo popularny, nie każdy chce korzystać z takiego rozwiązania. Z tego względu najlepiej wdrożyć dodatkową opcję przesyłki za pobraniem, dając klientom wybór. W ten sposób zadowolisz każdego konsumenta.
Jeżeli rozpoczynasz przygodę w e-commerce, raczej nie chcesz z każdym pakunkiem wędrować na pocztę. Nie dość, że to męczące, dodatkowo kosztowne. Zresztą, kto dziś korzysta z takiego rozwiązania? Nie tylko klienci, ale i przedsiębiorcy uwielbiają wygodę. Z tego względu najlepiej wybrać kuriera dla sklepu online. Jakiego i na co zwrócić uwagę? Możesz skorzystać z dwóch popularnych rozwiązań. Albo podpiszesz umowę z przewoźnikiem, albo będziesz realizować dostawę poprzez brokera, czyli pośrednika logistycznego.
Zanim wybierzesz kuriera dla sklepu online, z którym podpiszesz umowę, dokładnie sprawdź cennik oraz ofertę. Poświęć chwilę, aby zapoznać się z propozycją różnych firm. W internecie znajdziesz specjalne porównywarki, które pomogą Ci wybrać kuriera dla sklepu online z korzystnymi warunkami współpracy. Cena to nie wszystko. Nie każdy przewoźnik chętnie podejmuje się transportu dużych ładunków, ewentualnie taka usługa może być bardzo droga. Należy pamiętać, że niektóre platformy e-commerce typu SaaS (jak na przykład Shoper, czy Shoplo) pozwalają szybko zintegrować sklep z usługami kurierskimi. Na rynku dostępni są również operatorzy logistyczni, którzy w dużym stopniu automatyzują realizację zamówień i dostaw w całym kraju. Sprawdź, czy kurier dla sklepu online oferuje wysyłkę za granicę, szczególnie jeżeli chcesz prowadzić e-commerce na rynku międzynarodowym.
Za alternatywne rozwiązanie można uznać korzystanie z usług brokera kurierskiego. To propozycja idealna dla osób, które dopiero rozwijają swój e-commerce. Dostawa w sklepie online realizowana w ten sposób nie różni się niemal niczym. Zamawiasz kuriera, kiedy tego potrzebujesz, a ten dostarcza ładunek do odbiorcy. W przypadku regularnych wysyłek, rozwiązanie to może być nieco droższe niż w przypadku nawiązania umowy. Jeżeli jednak w skali miesiąca wysyłasz naprawdę niewiele pakunków, broker będzie świetną propozycją. Atutem tego rozwiązania jest brak związania umową z firmą logistyczną. Zmieniasz brokera kiedy tylko chcesz, na przykład, gdy na rynku pojawi się atrakcyjniejsza oferta.
Nie zapominaj, że dostawa w sklepie online to nie tylko wysyłka pod adres klienta. Od kilku lat ogromną popularnością cieszą się paczkomaty, które swoją drogą są niezwykle wygodne zarówno dla przedsiębiorców, jak i konsumentów. Jeżeli podpisujesz umowę z kurierem dla sklepu online, sprawdź, czy w zakres oferowanych usług wchodzi dostawa do paczkomatu. Klienci uwielbiają zamawiać do takiego punktu, szczególnie że swoją paczkę mogą odebrać kiedy zechcą, przez całą dobę. To rozwiązanie idealne dla osób, które pracują i w godzinach pracy kuriera znajdują się poza domem. Jeżeli e-commerce posiada fizyczne punkt (na przykład biuro), klientom możesz zaproponować odbiór osobisty. To rozwiązanie bardzo popularne, szczególnie w dużych miastach. Dodatkowo nie generuje żadnych kosztów związanych z logistyką.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.