Multistore – kiedy warto?
3 min
3 min
Jakiś czas temu rozpocząłeś działalność w branży e-commerce, Twój sklep internetowy odniósł wielki sukces, a Ty zdecydowałeś się założyć kolejne, mniejsze e-sklepy? Całkiem prawdopodobne, że mierzysz się teraz z niejednym organizacyjnym problemem, wszechobecnym chaosem, a koordynacja działań spędza Ci sen z powiek. Istnieje pewna kusząca propozycja, którą w tych okolicznościach warto wziąć pod uwagę, a jest nią multistore – co to dokładnie jest? Jak działa i kiedy może się przydać? Sprawdź najważniejsze informacje na ten temat!
Multistore – co to takiego?
Multistore to multisklep, czyli sieć e-sklepów, rozwiązanie, które skutecznie optymalizuje prowadzenie od kilku do kilkudziesięciu oddziałów sprzedaży internetowej. Dzięki niemu istnieje możliwość obsługiwania wszystkich zamówień ze sklepów online w jednym, wygodnym i funkcjonalnym panelu administracyjnym. W ten sposób pojawia się możliwość rozwoju e-biznesu, która w tradycyjnej sprzedaży byłaby ogromnym i skomplikowanym wyzwaniem. Integracja jednostek e-handlu działa zarówno na płaszczyźnie technologicznej, logistycznej, jak i marketingowej. Wiążemy jeden, główny e-sklep (zwany również sklepem-matką) z pozostałymi, przez co zyskujemy praktyczną i łatwą możliwość kontrolowania produktów, stanów magazynowych i sprzedaży. Co istotne, połączyć można zazwyczaj nawet do 20 e-sklepów i konfigurować je bez większych ograniczeń, co oznacza, że mogą mieć różne domeny, szablony graficzne, języki i waluty (przez co sprzedaż może być prowadzona w dowolnych krajach), odmienny asortyment i układ kategorii, istnieje również opcja różnicowania promocji i kampanii reklamowych, co pozwala na dotarcie do wyselekcjonowanych, niekoniecznie tych samych, grup docelowych. Oczywiście multistore również zadziała odpowiednio, jeśli powyższe czynniki będą bardziej tożsame we wszystkich e-sklepach.
Połączenie e-sklepów – kiedy warto?
Jeśli to, co multistore oferuje wydaje się dla Ciebie interesujące, pozostaje wybór odpowiedniego narzędzia. Warto mieć na uwadze, że nie wszystkie platformy sprzedażowe udostępniają taką funkcję, dlatego przyda się odpowiedni research oprogramowań sklepów internetowych, ewentualnych warunków i opcji utworzenia sieci e-sprzedażowych. W procesie decyzyjnym warto również przeanalizować ważne czynniki, które określą, czy multistore będzie pomocną i skuteczną propozycją akurat w Twoim, indywidualnym przypadku. Przede wszystkim powinieneś zastanowić się, na jakim stopniu zróżnicowania e-sklepów Ci zależy, ponieważ im bardziej stawiamy na różnorodność – nie tylko asortymentu, ale i cen, metod płatności oraz opcji wysyłki, form sprzedaży (czy np. chcemy mieć możliwość dodatkowej sprzedaży z poziomu aplikacji mobilnych), krajów, w których chcemy prowadzić e-działalność, docelowych klientów itp. – tym bardziej multisklep okaże się użyteczny. Mimo wszystko jest to rodzaj inwestycji, która ma sens, jeśli będziesz w stanie w pełni skorzystasz z funkcjonalności takiego narzędzia. Jeżeli nie myślisz o rozwoju swojej działalności, ekspansji na zagraniczne rynki, masz co prawda kilka e-sklepów, ale z wąską i podobną ofertą, być może problemy z zarządzaniem uda się rozwiązać w innym sposób.
Multistore – główne zalety
Niezdecydowanych może przekonać zakres profitów, który w przypadku multistore jest całkiem imponujący. Właściciele sieci e-sklepów mogą między innymi:
Jak widać, potencjalnych zalet utworzenia sieci e-sklepów nie brakuje. Czy to kosztowna inwestycja? To już kwestia sprawdzenia aktualnych opcji rynkowych, które są dosyć różnorodne, niemniej na pewno znaczenie ma to, jak wiele sklepów internetowych będziesz chciał połączyć (warto sprawdzić, czy dana platforma oferuje np. bezpłatny okres testowy, co jest dosyć popularne). Dla e-przedsiębiorcy, który myśli przyszłościowo multisklep z pewnością jest rozwiązaniem opłacalnym i wyjątkowo rozwojowym, jeżeli weźmiemy pod uwagę, jak wiele można zyskać i jak bardzo może poprawić się pozycja danej firmy w świecie e-commerce. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś o pozycjonowaniu multistore, to przeczytaj ten tekst.