Przegląd najatrakcyjniejszych profili agencji marketingowych na Instagramie
4 min
4 min
Na skróty
Wizerunek w social mediach może pełnić różne funkcje. Zależy to od rodzaju działalności, ale także strategii marketingowej. W przypadku części firm istnienie na portalach społecznościowych ma małe znaczenie, jest to jedynie dodatek. Zdecydowanie warto jednak zwrócić uwagę na ten sposób komunikacji z klientami oraz tworzenia własnego wizerunku. Połączenie social media z biznesem i zadbanie o estetykę profili może zdziałać bardzo dużo właśnie w kwestiach związanych z budowaniem wizerunku marki. W przypadku części branż sytuacja może być całkowicie inna. Same sociale, pod względem priorytetów, stawia się na równi z pozycjonowaniem czy działaniami UX.
Jak wygląda funkcjonowanie w social media agencji marketingowych? Czy stawiają na estetyczne social media? Zdecydowanie tak! Media społecznościowe mogą być dla tej branży możliwością do stworzenia satysfakcjonującej wizytówki, dzięki której klient odwiedzający profil pozna bliżej markę. Dowie się w jaki sposób pracuje dana firma oraz co ją wyróżnia. To świetna okazja do pokazania największych zalet agencji i wydarzeń, które potencjalnie mogą zachęcić do współpracy. To także wyróżnia na tle konkurencji.
Wśród agencji marketingowych jest kilka kont, które wymagają wyróżnienia i omówienia, a w dalszych etapach mogą być świetnym źródłem inspiracji, jeśli dopiero zaczynasz lub właśnie postanawiasz zadbać na nowo o social media. Przy wybieraniu naszych ulubionych kont zwróciliśmy uwagę zarówno na publikowane treści – świetnie, gdy niosą za sobą merytorykę oraz informują o bieżących wydarzeniach z agencji, oraz na estetykę. Lubimy spójność i lubimy minimalizm. Nasze ulubione profile to:
1. MOXIE Agencja Kreatywna
Poza świetnymi grafikami, które w agencji przeplatają się spójnie w wielu miejscach, warto też zwrócić uwagę na realne oddanie pracy agencji. Otrzymujemy nie tylko informację o nowych klientach, z jakimi agencja rozpoczęła współpracę, ale też o „codziennym” życiu agencji. Wyróżnikiem, jaki rzuca się w oczy, jest dbałość o szczegóły. To na przykład: miniatury wyróżnionych relacji czy ułożenie feedu. Polecamy zajrzeć na ten profil!
2. Harbingers
Uwielbiamy minimalizm ich grafik oraz wykorzystanie flagowego koloru. Ich Instagram nie tylko ukazuje nam codzienne życie agencji, ale też zwraca uwagę na zainteresowania pracowników. To zdecydowanie godne pochwały, a dodatkowo jest sporym wyróżnieniem dla osób zatrudnionych w agencji. Takie ożywienie agencji może naprawdę zachęcać.
3. sprawny.marketing
O tym, że sprawny.marketing robi to dobrze przekonaliśmy się już nie raz. Poza świetnie zorganizowanymi konferencjami i profesjonalnie prowadzonym blogiem perfekcyjnie tworzą sociale, w których możemy otrzymać solidną dawkę wiedzy, ale też informacji na temat agencyjnego życia. Do tego profilu chyba nie musimy nikogo namawiać.
Nasze konto na Instagramie uruchomiliśmy stosunkowo niedawno, bo zaledwie rok temu. Instagram traktujemy ze znacznie większym dystansem niż pozostałe biznesowe social media (LinkedIn oraz Facebook). Publikujemy na nim informacje o pracownikach, ofertach pracy, nadchodzących webinarach. Instastory natomiast wykorzystujemy do pokazania naszym odbiorcom w jaki sposób pracujemy i spędzamy wolny czas – są tam dostępne backstage nagrywek, firmowe przyjęcia czy relację z wystąpień u naszych partnerów. Zachęcamy do odwiedzenia naszego profilu i zaobserwowania!
Kluczowe jest na pewno wyznaczenie grupy odbiorców, do których chce się trafiać. W większości będzie to potencjalny klient. Powinniśmy uwzględnić wszystko, co może przyciągnąć nowych klientów i przekonać ich do naszych usług – budujmy więc wiarygodność i profesjonalizm.
Kolejnym etapem jest dobór estetyki, którą będziemy chcieli utrzymywać na naszym profilu. Cały aspekt możemy potraktować bardzo różnie – mamy do wyboru wiele rodzajów form i możliwości oraz sposobów na ułożenie interesującego feedu.
Poza publikowanymi postami możemy też wrzucać relację. W tym aspekcie nie mamy właściwie żadnych ograniczeń! Musimy za to pamiętać o regularnych publikacjach, nie tworząc tym samym „dziur” czasowych na naszym profilu. Długie, nieuzasadnione przerwy nie tylko odbierają realność i rzeczywistość naszego konta, ale mogą też negatywnie wpłynąć na odbiorców, którzy znudzeni brakiem nowości zrezygnują z obserwowania naszego konta.
Warto także zadbać o różnorodność naszych wpisów – dlaczego mamy publikować tylko zdjęcia/grafiki, skoro możemy to ze sobą przeplatać? Musimy pamiętać, że to kolejny kanał, dzięki któremu możemy się wyróżnić na tle konkurencji, warto więc z tego korzystać.
Nie bójmy się też inspirować większymi czy dłużej funkcjonującymi agencjami. Nie chodzi o dosłowne kopiowanie, ale wyłapywanie interesujących i ciekawych fragmentów, które możemy przenieść na nasz biznes.
Zaczynając prowadzenie Instagrama, warto zadbać o jego połączenie z Facebookiem. Prawdopodobnie, jeśli mamy już tam konto, posiadamy też odbiorców, którzy chętnie zaobserwują nas w nowym miejscu. Warto też pamiętać, że tego typu połączenie może być dla siebie świetnym uzupełnieniem. Jeśli na Facebooku skupiamy się na publikacjach skupionych wokół wiedzy, Instagram możemy potraktować nieco lżej i dodawać tam nieduplikujące się treści, a na przykład bardziej pokazywać życie agencji. Na pozyskanie większej liczby nowych obserwujących jest wiele sposobów – warto przede wszystkim zadbać o naszą aktywność na koncie, starać się nawiązywać interakcje poprzez polubienia, komentarze i obserwacje interesujących nas profili.
Absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na UAM. Swoją przygodę w Semcore rozpoczęła jako praktykantka, by później podjąć regularną pracę w dziale wsparcia sprzedaży, a następnie przejść do działu marketingu. Miłośniczka kotów, mody i podróży.