Na skróty
Jeśli chcesz nagrać podcast branżowy, przygotuj mikrofon, słuchawki, intefejs audio/USB lub mikser. Chcesz zachwycić słuchaczy wysokiej jakości dźwiękiem? Zainwestuj w sprzęt z górnej półki. Sprawdź, czego potrzebujesz, by zostać podcasterem.
Jeśli już podłączyłeś mikrofon USB do komputera, włącz program do nagrywania i edycji dźwięku. Jednym z nich jest bezpłatny Audacity, który zapewnia dobrą jakość dźwięku. Zaspokaja podstawowe potrzeby podcastera. Jeżeli chcesz wznieść nagrania na wyższy poziom, wypróbuj Adobe Audition. Co prawda, jest trudniejszy w obsłudze niż Audacity, ale oferuje za to mnóstwo przydatnych funkcji.
Jeśli szukasz ciekawego, prostego podcast narzędzia, weź pod uwagę Alitu: The Podcast Maker. To intuicyjna aplikacja internetowa, która proponuje czyszczenie dźwięku, dodawanie muzyki i publikowanie na Twoim hoście. Oprócz tego oferuje świetne narzędzia do edycji i tworzenia odcinków. Jeżeli chcesz, by głos był czystszy, kup pop filtr mikrofonowy.
Nie musisz zatrzymywać ani wstrzymywać nagrania, nawet jeśli się pomylisz. Zawsze możesz później edytować nagranie, wystarczy odpowiednie oprogramowanie. Podcast branżowy warto zapisać w formacie MP3, który dobrze się kompresuje. Można go odtwarzać na większości urządzeń.
Większość programów do nagrywania zapyta Cię o przepływność. Ustaw ją na 128 kb/s, co pozwala utrzymać mały rozmiar pliku przy zachowaniu dobrej jakości dźwięku. Jeśli chodzi o częstotliwość, wybierz 44,1 MHz.
Jeśli chcesz, możesz zacząć od bezpłatnego programu do edycji dźwięku. Adobe Audition to jedno z najpopularniejszych podcast narzędzi, które oferuje wiele opcji do postprodukcji. GarageBand to kolejny dobry wybór i jest fabrycznie zainstalowany na komputerach MAC. Jeśli korzystasz z urządzenia Apple, już go masz. Pozwala nagrywać dźwięk z mikrofonu i zapisywać go jako plik MP3.
Większość programów do nagrywania podcastów pozwala na oznaczanie ich za pomocą ID3. Jeśli nie, pobierz ID3 Edytor, który pozwala na przechowywanie ważnych informacji, takich jak tytuł, numer odcinka i autora podcastu.
Szukając podcast narzędzi, zwróć też uwagę na Buzzsprout. Zapewnia przydatne dane, które możesz łatwo zinterpretować. Skorzystaj z tabeli Pobrań odcinków, by sprawdzić, jak liczba odbiorców zmieniała się w czasie. Możesz również szybko zweryfikować, które odcinki cieszyły się największą popularnością. Korzystając z tej funkcji, możesz lepiej dostosować kolejne odcinki do oczekiwań słuchaczy. Buzzsprout pokazuje również wszystkie aplikacje, na których odbiorcy słuchają Twojego podcastu branżowego. Taka informacja przyda Ci się podczas przygotowywania strategii marketingowej. Jeśli wykupisz płatną wersję, możesz korzystać z zaawansowanych statystyk.
Wśród podcast narzędzi ważną rolę odgrywa też Podbase. Niezależnie od tego, czy sam budujesz swój kanał RRS, czy też Twoja usługa hostingowa podcastów generuje go automatycznie, ten program na pewno Ci się przyda. Pozwala szybko wykryć problemy z kanałem RRS. Sprawdzi, czy Twój podcast branżowy odpowiednio wykorzystuje specyfikację RSS 2.0 do optymalnej dystrybucji, a także czy certyfikat SSL jest zgodny z Apple Podcast. Po drugie, weryfikuje, czy Twój kanał generuje „dobry adres URL”, który jest niezbędny do udostępniania i SEO. Na koniec sprawdzi pola, które są szczególnie ważne dla podcastów Apple. Skontroluje tagi, kategorię, tytuł, kompozycję podcastu, opis i streszczenie.
Chcesz nagrać podcast z gościem? W takim razie zwróć uwagę na Squadcast. Pozwala nagrać wywiad z osobą na drugim końcu świata. Każdy uczestnik dostanie unikalny link, musi go kliknąć, by dołączyć do spotkania. Plattorma działa najlepiej na Google Chrome. Wśród podcast narzędzi ważną rolę odgrywa właśnie Squadcast, która nagrywa głos każdej osoby na osobnych ścieżkach, co ułatwia edycję. Cieszy się dużą popularnością wśród podcasterów, przede wszystkim ze względu na doskonały dźwięk.
Właściwe ustawienie mikrofonu zdecydowanie poprawi Twoją postawę i jakość dźwięku. Dlatego warto zainwestować w dobry statyw, zwłaszcza jeśli planujesz regularnie nagrywać podcast branżowy.
Marzysz o tym, by Twoje nagranie trafiło do wielu słuchaczy? Zastanawiasz się, jak założyć podcast? Hosting w iTunes jest prawdopodobnie najlepszym i najpopularniejszym sposobem na to, by Twój podcast dotarł do szerokiego grona odbiorców. Na szczęście przesyłanie podcastów do iTunes jest dość łatwe. Jeśli już wiesz, jak założyć podcast, możesz to zrobić w niecałą godzinę. Najpierw musisz go oczywiście nagrać. Upewnij się, że masz obok siebie wszystkie notatki, a następnie włącz program do nagrywania dźwięku.
Jeśli nie wiesz, jak założyć podcast i robisz to pierwszy raz, podpowiadamy, byś uzupełnił teraz szczegóły nagrania. Podaj tytuł, opis, streszczenie, kategorie i dane kontaktowe. Prześlij grafikę o minimalnej rozdzielczości 1400×1400 i maksymalnej rozdzielczości 3000×3000, w formacie JPG lub PNG. Pamiętaj, by przesłać przynajmniej jeden odcinek przyszłej serii. Dzięki temu istnieje duża szansa na włączenie Twojego nagrania do katalogu podcastów iTunes.
Teraz wybierz platformę hostingową. Dużą popularnością cieszy się SoundCloud, Libsyn, Blubrry, Amazon S3, Podbean, PodOmatic i BuzzSprout. Zdecyduj się na taką, która oferuje funkcje najlepiej odpowiadające Twoim potrzebom. Jak założyć podcast? Znajdź adres URL kanału RRS podany przez platformę hostingową. Musisz go przesłać do iTunes, by podcast znalazł się w Apple Podcast. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, pobierz iTunes i załóż konto. Pześlij nagranie, korzystając z iTunes Connect. Teraz już wiesz, jak założyć podcast. Pozostało już Ci tylko czekać na zatwierdzenie. Może to potrwać od 24 godzin do 2 tygodni.
Bardzo pomocne wskazówki zaczynam działać