Agencja marketingowa – co może Ci zaoferować?
4 min
4 min
W całej Polsce znajdziesz wiele renomowanych agencji marketingowych, kreatywnych, PR-owych, czy reklamowych. Trudno od razu wybrać właściwą, bowiem poszczególne firmy oferują różne usługi. Dlatego postanowiliśmy wziąć ten temat na tapet. Czym kierować się podczas wyboru agencji i jaka będzie najlepsza?
Przede wszystkim warto znać zalety współpracy z agencją marketingową. W takiej firmie pracują wykwalifikowani specjaliści z różnych branż, którzy posiadają ogromną wiedzę, doświadczenie i są w stanie koordynować wiele działań. Co więcej, pracownicy wykorzystują fachowe narzędzia i oczywiście potrafią się nimi kompleksowo posługiwać. To korzystna propozycja dla niemal wszystkich firm, które promują własny biznes online. Dobór odpowiedniej agencji marketingowej pozwoli Ci osiągnąć wyznaczony cel. Wspólnie z profesjonalną firmą możesz:
Dawniej agencja marketingowa kojarzyła się głównie z reklamą – materiały promocyjne były przygotowywane i udostępniane w telewizji, audycjach radiowych, gazetach, czasopismach. Dziś zadaniem takiej firmy jest jednak coś więcej. Kompleksowa agencja marketingowa skupia się na wielu obszarach promocji biznesu. Dlatego konieczne jest zatrudnienie specjalistycznej kadry. Niektórzy przedsiębiorcy korzystają z pomocy agencji marketingowych już od samego początku prowadzenia biznesu, aby skutecznie promować brand, co umożliwia pokonanie konkurencji na rynku.
Zanim rozpoczniesz współpracę z agencją marketingową, musisz określić, czego dokładnie potrzebujesz. Dzięki temu szybko i łatwo znajdziesz firmę godną uwagi, która spełni Twoje oczekiwania. Najpierw zastanów się, jaki dokładnie biznes prowadzisz:
Następnie jasno określ własny cel, który chcesz osiągnąć poprzez współpracę z agencją marketingową. W ten sposób łatwiej znajdziesz firmę idealną dla siebie. Zależnie od tego, jaki biznes prowadzisz, przykładowym celem może być:
Następnie zapoznaj się z ofertą różnych agencji marketingowych. Zwróć uwagę nie tylko na świadczone usługi, ale także kadrę (o ile firmowa strona posiada zakładkę „O nas”). Ponadto sprawdź wcześniej realizowane projekty (case studies) oraz z jakimi markami agencja pracowała już wcześniej. Ważnym czynnikiem podczas wyboru agencji marketingowej są także opinie dostępne w sieci – na przykład w zakładce Google Moja Firma.
Zdecydowanie lepiej postawić na współpracę z jedną, konkretną agencją niż z kilkoma o odrębnych specjalizacjach. W ten sposób będziesz mieć wszystko pod pełną kontrolą, a podczas promocji biznesu nie odczujesz żadnego chaosu. Co więcej, poszczególne agencje musiałby komunikować się nie tylko z Tobą, ale także pomiędzy sobą, co znacznie utrudni i wydłuży działania marketingowe.
Jedna, solidna agencja marketingowa bardzo często dysponuje kadrą wykwalifikowanych specjalistów z różnych branż. Tego rodzaju firma podoła więc Twoim oczekiwaniom, a przy okazji takowa współpraca będzie nieco tańsza w porównaniu do podpisania kilku odrębnych umów. Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, gdy dana marka chce promować własny biznes online oraz offline jednocześnie. Dzieje się tak, ponieważ bardzo często agencje marketingowe nie przybierają formy powszechnie znanych agencji reklamowych, które odpowiadają na przykład za projektowanie i druk wizytówek, ulotek, czy banerów. Jeżeli chcesz więc promować swoją stronę internetową, jednocześnie prowadząc reklamę offline, skorzystanie z pomocy dwóch agencji może być pomocne i efektywne.
Wiele osób zastanawia się, co różni agencję marketingową od kreatywnej. Musisz wiedzieć, że mimo odrębnych nazw, tego rodzaju firmy mogą być (ale nie muszą) do siebie bardzo podobne. Właściciel nazywa przedsiębiorstwo praktycznie dowolnie, bez większych ograniczeń. Wyróżniamy więc takie agencje jak: marketingowe, SEO/SEM, reklamowe, interaktywne, kreatywne, PR i wiele innych. Sporo z nich świadczy podobne lub praktycznie takie same usługi. Dlatego podczas wyboru agencji należy zwrócić uwagę na ofertę i doświadczenie firmy, a nie tylko na jej nazwę. Oto cechy szczególne poszczególnych agencji:
Agencja marketingowa – jak sama nazwa wskazuje, zajmuje się szeroko pojętym marketingiem. Może więc oferować usługi z zakresu SEO, SEM, UX, czy obsługi social media. Zwykle tego rodzaju firmy są dość elastyczne i posiadają szerokie grono specjalistów.
Odpowiednio dobrana agencja marketingowa pozwoli Ci osiągnąć wyznaczone cele i sprawi, że Twój biznes online zacznie zdecydowanie lepiej prosperować. W ten prosty sposób działania reklamowo-promocyjne oddelegujesz specjalistom, więc zaoszczędzisz sporo czasu i będziesz mieć pewność, że serwis jest w dobrych rękach. Nie ważne, jaki dokładnie biznes prowadzisz – kompleksowa agencja marketingowa zawsze będzie pomocna.
Student zarządzania na Małopolskiej Wyższej Szkole Ekonomicznej. Interesuje się marketingiem internetowym z naciskiem na SEO i to właśnie związane z tym tematy najbardziej lubi tworzyć treści. Pisanie to dla niego pasja. Ceni dobrą książkę i wartościowy podcast.
Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1