Narzędzia

Ahrefs vs SEMrush – co lepsze?

3 min czytania
Ahrefs vs SEMrush – co lepsze?

Pozycjonowanie wymaga zastosowania nowoczesnych i skutecznych narzędzi analitycznych, umożliwiających zbadanie takich parametrów i działań jak skuteczność słów kluczowych, link-buildingu czy wpływu contentu na pozycję w wyszukiwarce. Współczesne systemy dla pozycjonerów umożliwiają również analizę działań konkurencji. Bardzo popularnymi narzędziami w tym zakresie są Ahrefs i SEMruch. Co warto o nich wiedzieć? Które narzędzie jest lepsze?

Ahrefs vs SEMrush – co lepsze?

Zdj 1. Ahrefs to jedno z najpopularniejszych narzędzi analitycznych dla pozycjonerów. Ogromną zaletą jest bardzo rozbudowana funkcjonalność i kompatybilność z Google

Źródło: https://static.ahrefs.com/static/assets/awt-screen.76932732453209c3332a.png

Dlaczego narzędzia analityczne są tak istotne w prowadzeniu skutecznych działań SEO? Ułatwiają modyfikowanie charakteru pracy nad optymalizacją strony, a analizowane zmienne ułatwiają dopasowanie pozycjonowania pod kątem dotarcia do potencjalnych odbiorców. Ahrefs i SEMrush to narzędzia, które bardzo wspomagają proces poprawiania pozycji strony w Google.

Czym jest Ahrefs i SEMrush? Co warto wiedzieć o tych narzędziach?

Ahrefs to narzędzie umożliwiające skuteczną analizę profilu linkowego strony oraz pozycjonowania. Ułatwia m.in. nadzorowanie efektywności prac optymalizacyjnych pod kątem słów kluczowych, wskazuje czy strona ma wysoki rating przekładający się na wartość w wyszukiwarce (istotny przy wyborze miejsca umieszczenia linków) oraz ułatwia projektowanie strategii SEO.

Rolą Ahrefsa jest weryfikacja strony pod kątem widoczności w wyszukiwarce Google, ale również w najpopularniejszych mediach społecznościowych takich jak Facebook, LinkedIn czy Instagram.

Z kolei SEMrush umożliwia analizowanie słów kluczowych oraz kontrolowanie działań konkurencji. Bada siłę linków wychodzących ze strony oraz przychodzących. Analizuje również widoczność strony w sieci. 

Zobacz  Prestashop API – jak wykorzystać w praktyce? Poradnik

Zalety i wady Ahrefs

Ahrefs to narzędzie do kompleksowej i rozbudowanej analityki pod względem SEO i SXO. Program ten ma wiele zalet, ale też wad, które niekiedy wpływają na jego walory użytkowe. 

Do zalet narzędzia Ahrefs możesz zaliczyć:

  • wszechstronność i funkcjonalność dostosowaną do wymogów SEO;
  • wspieranie polskiej wersji językowej;
  • kompatybilność z narzędziami Google, w tym z Google Analytics;
  • możliwość generowania przejrzystych i kompleksowych raportów na temat pozycjonowania;
  • szerokie spektrum analizowanych fraz, w praktycznie każdym języku. 

Ahrefs nie jest jednak narzędziem idealnym i ma pewne wady. Co możemy do nich zaliczyć?

  • Bardzo wysoka cena za oprogramowanie sięgająca nawet 99 dolarów miesięcznie za podstawowy pakiet.
  • Bardzo duża liczba funkcji, która sprawia, że program nie jest czytelny dla początkujących użytkowników.
  • Limity i ograniczenia nawet w płatnych wersjach. 

Zalety i wady SEMrush

SEMrush adresowane jest do użytkowników, którzy prowadzą zaawansowane prace pozycjonerskie i wymagają kompleksowych danych. Doświadczona agencja SEO wykorzysta zalety tego narzędzia, ale ma też na uwadze jego wady. 

Do zalet programu SEMrush możesz zaliczyć:

  • szeroki zakres funkcji pozwalających na analizę słów kluczowych czy monitorowanie linków;
  • bardziej przyjazny interfejs (szczególnie dla początkującego użytkownika);
  • możliwość skorzystania z darmowej wersji próbnej;
  • cena największego pakietu jest niższa niż w przypadku Ahrefs;
  • wiele przydatnych narzędzi takich jak np. audyt toksycznych linków czy Domain Analytics do analizowania własnej strony internetowej;

SEMrush nie jest narzędziem idealnym, a jego ograniczenia mogą utrudniać prowadzenie skutecznego SEO. Jakie są najsłabsze strony tego oprogramowania analitycznego?

  • Ograniczona baza linków do analizy w porównaniu do Ahrefs.
  • Mało wydajna baza słów kluczowych w języku polskim.
  • Problemy z kategoryzacją danych w momencie generowania raportów.
Zobacz  Metoda SMARTER

Ahrefs vs SEMrush – co lepsze?

Zdj 2. SEMrush ułatwia analizę ruchu organicznego na stronie, ułatwiając m.in. zlokalizowanie jego źródeł czyli najlepszych fraz kluczowych

Źródło: https://static.semrush.com/kb/uploads/2022/04/18/image.png 

Co jest lepsze, czyli Ahrefs vs SEMrush?

Obydwa narzędzia są niezwykle popularne na rynku i pozwalają na wszechstronne wykonywanie analiz związanych z optymalizacją witryny w wyszukiwarkach internetowych. Zaletą SEMrush jest z pewnością prostsza obsługa i szybkie pozyskanie podstawowych informacji, które mogą być konieczne „na już”. Zapewnia też szerszą możliwość analizowania działań konkurencji.

Z kolei Ahrefs pozwala na głębszy audyt SEO i jest programem bardziej rozbudowanym. W kompleksowy sposób analizuje m.in. profil linkowy strony internetowej. Ma też większe możliwości analityczne w języku polskim, co może przynieść bardziej wymierne efekty np. przy pozycjonowaniu lokalnym.

Na początek przygody z narzędziami do analityki SEO lepszy będzie SEMrush. Producenci udostępnili wersję próbną, która umożliwia zapoznanie się z ich oprogramowaniem. SEMrush jest też prostsze w obsłudze. Bardziej rozbudowane moduły ma z kolei Ahrefs, ułatwiając dostosowanie optymalizacji do wymogów regionalnych (np. w Polsce). 

Do zaawansowanej optymalizacji warto wykorzystywać niekiedy obydwa programy i modyfikować pozycjonowanie na bazie danych z Afrefs i SEMruch właśnie. Każda szanująca się agencja SEO zna bardzo dobrze obydwa te narzędzia i dobiera je zgodnie z potrzebami

Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy