NewsPozycjonowanie

Aktualizacja Bing Webmaster Tools – jak nowe dane pomogą w SEO?

3 min czytania
Czy wskaźniki narzędzi SEO są rzetelne? Google ostrzega!

Microsoft wprowadza nowe funkcje do Bing Webmaster Tools, znacząco wpływając na sposób, w jaki analizujesz i optymalizujesz swoje strony internetowe pod kątem wyników wyszukiwania. Wśród nowości znajduje się rozszerzony dostęp do danych historycznych, system rekomendacji oraz asystent oparty na sztucznej inteligencji. Te zmiany nie tylko ułatwiają codzienną pracę, ale też wnoszą SEO na wyższy poziom.

W tym artykule dowiesz się, jak konkretne nowości pomogą w lepszym zarządzaniu strategią pozycjonowania stron, a także, w jaki sposób wpływają na długoterminowe analizy i optymalizacje.

Aktualizacja Bing Webmaster Tools – jak nowe dane pomogą w SEO?

Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/laptop-with-internet-browser-search-bar-screen_169016-39363.jpg?t=st=1729574197~exp=1729577797~hmac=a3146a274cfa35830ff3a5e3a303d20bd17e68210182be72844e4d53f6d2faa0&w=996

Rozszerzony dostęp do danych historycznych

Jedną z najistotniejszych zmian w Bing Webmaster Tools jest wydłużenie okresu dostępnych danych dotyczących wydajności w wynikach wyszukiwania. Teraz masz dostęp do informacji z 16 miesięcy danych – to spory krok naprzód w porównaniu z wcześniejszymi 6 miesiącami.

Jakie korzyści płyną z takiego rozwiązania?

  • dłuższy okres analizy trendów sezonowych – dłuższy czas dostępu do danych pozwala lepiej rozumieć zachowania użytkowników w dłuższej perspektywie, przekładając się na bardziej precyzyjne planowanie działań marketingowych;
  • lepsze śledzenie długoterminowych wzorców – teraz możesz monitorować, jak zmiany w SEO wpływają na ruch w dłuższym okresie (pozwala to na lepsze dostosowanie strategii do aktualnie panujących trendów);
  • pełniejsza analiza skuteczności działań – szczególnie przydatna przy analizie kampanii, które trwają przez wiele miesięcy lub wymagają monitorowania sezonowego ruchu.

Rozszerzenie dostępu do danych historycznych sprawia, że możesz lepiej planować strategię, w skład której wchodzi pozycjonowanie i bardziej świadomie reagować na zmiany w zachowaniach użytkowników. Otwiera to drogę do jeszcze bardziej precyzyjnych analiz SEO, co w efekcie wpłynie na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania.

Zobacz  Czym jest marketing terytorialny i jak wykorzystuje się do niego SEO?

Aktualizacja Bing Webmaster Tools – jak nowe dane pomogą w SEO?

Zdj 1. Artykuł na temat rewolucji Bing.

Źródło: blogs.bing.com/webmaster/October-2024/Announcing-the-Limited-Private-Preview-of-the-New-Copilot-in-Bing-Webmaster-Tools

Nowy system rekomendacji

Dotychczasowe narzędzie „Insights” w Bing Webmaster Tools zostało zastąpione bardziej zaawansowanym systemem o nazwie „Rekomendacje”. Chodzi w tym przypadku o ulepszone rozwiązanie, oferujące spersonalizowane wskazówki optymalizacyjne, dostosowane do konkretnych stron internetowych.

Nowości w systemie rekomendacji obejmują:

  • bardziej szczegółowe metryki wydajności – teraz masz możliwość monitorowania wydajności stron na jeszcze bardziej zaawansowanym poziomie (dzięki temu możliwe są dokładniejsze analizy i szybsza reakcja na problemy);
  • optymalizacje dopasowane do konkretnej witryny – rekomendacje będą dostosowywane na podstawie indywidualnych cech Twojej strony, dając pewność, że każde zalecenie będzie miało realne znaczenie;
  • aktualizacje danych w czasie rzeczywistym – zmiany w widoczności strony czy jej wydajności w wynikach wyszukiwania są monitorowane na bieżąco, pozwalając na szybkie działania naprawcze.

Aktualizacja Bing Webmaster Tools – jak nowe dane pomogą w SEO?

Zdj 2. Rozwiązania, które zmienią Twój workflow.

Źródło: blogs.bing.com/webmaster/October-2024/Introducing-Recommendations-Bing-Webmaster-Tools-Next-Evolution-in-Analytics-and-SEO

Wprowadzenie asystenta AI „Copilot”

Jednym z najbardziej innowacyjnych elementów nowej aktualizacji okazuje się testowa integracja asystenta opartego na sztucznej inteligencji o nazwie „Copilot”. Na razie dostępny jest dla ograniczonej grupy użytkowników, ale już teraz wzbudza duże zainteresowanie.

„Copilot” ma na celu automatyzację codziennych zadań związanych z zarządzaniem witryną oraz optymalizacją SEO. 

Jego funkcje obejmują:

  • interaktywny interfejs do zadawania pytań – możesz w czasie rzeczywistym pytać o konkretne problemy, a system na bieżąco dostarczy Ci odpowiedzi;
  • integrację z innymi usługami Microsoftu – usprawnia to zarządzanie stronami, zwłaszcza w przypadku większych witryn;
  • automatyczne obsługiwanie rutynowych zadań – dzięki temu możesz zaoszczędzić czas, który dotychczas poświęcałeś na powtarzalne zadania, np. monitorowanie indeksacji czy sprawdzanie drobnych błędów.
Zobacz  Domeny krajowe – czy warto je wybierać do SEO?

Choć „Copilot” wciąż jest w fazie testów, jego pełne wdrożenie ma szansę znacząco zautomatyzować procesy SEO – ułatwi to codzienną pracę każdemu specjaliście ds. optymalizacji stron internetowych.

Aktualizacja Bing Webmaster Tools – jak nowe dane pomogą w SEO?

Zdj 3. Istotne informacje generowane przez Bing.

Źródło: blogs.bing.com/webmaster/October-2024/Bing-Webmaster-Tools-Extends-Search-Performance-Data-to-16-Months

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Od ponad sześciu lat rozwija swoją karierę jako zawodowy copywriter, koncentrując się na artykułach eksperckich i blogowych dotyczących SEO oraz marketingu internetowego. To osoba, która najlepiej czuje się tam, gdzie można połączyć wiedzę merytoryczną z edukacyjnym przekazem. Pisze o zagadnieniach z zakresu IT, finansów i branży automotive, tłumacząc dynamicznie rozwijający się świat cyfrowych technologii w prosty i zrozumiały sposób. W pracy najbardziej ceni styl i wartość merytoryczną tekstu — jego treści mają być nie tylko poprawne SEO-wo, ale przede wszystkim użyteczne i przystępne dla czytelnika. Inspiruje się źródłami branżowymi takimi jak Ahrefs (Mateusz Makosiewicz) czy komunikacją Google (John Mueller), śledząc najważniejsze zmiany w algorytmach i automatyzacji marketingu. Po godzinach Dominik trenuje ultramaratony — bieganie długodystansowe stało się dla niego nie tylko hobby, ale też sposobem na budowanie odporności psychicznej i konsekwencji w działaniu. Startował m.in. w Bison Ultra Trail (50 km), a kolejnym celem jest pokonanie dystansu 70 km. Relaks przynosi mu ruch, a największą motywacją w pracy jest poczucie, że jego teksty zostawiają po sobie trwałą wartość w sieci i pomagają innym rozwijać wiedzę.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy