Aktualizacja Bing Webmaster Tools – jak nowe dane pomogą w SEO?
3 min
3 min
Na skróty
Microsoft wprowadza nowe funkcje do Bing Webmaster Tools, znacząco wpływając na sposób, w jaki analizujesz i optymalizujesz swoje strony internetowe pod kątem wyników wyszukiwania. Wśród nowości znajduje się rozszerzony dostęp do danych historycznych, system rekomendacji oraz asystent oparty na sztucznej inteligencji. Te zmiany nie tylko ułatwiają codzienną pracę, ale też wnoszą SEO na wyższy poziom.
W tym artykule dowiesz się, jak konkretne nowości pomogą w lepszym zarządzaniu strategią pozycjonowania stron, a także, w jaki sposób wpływają na długoterminowe analizy i optymalizacje.
Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/laptop-with-internet-browser-search-bar-screen_169016-39363.jpg?t=st=1729574197~exp=1729577797~hmac=a3146a274cfa35830ff3a5e3a303d20bd17e68210182be72844e4d53f6d2faa0&w=996
Jedną z najistotniejszych zmian w Bing Webmaster Tools jest wydłużenie okresu dostępnych danych dotyczących wydajności w wynikach wyszukiwania. Teraz masz dostęp do informacji z 16 miesięcy danych – to spory krok naprzód w porównaniu z wcześniejszymi 6 miesiącami.
Jakie korzyści płyną z takiego rozwiązania?
Rozszerzenie dostępu do danych historycznych sprawia, że możesz lepiej planować strategię, w skład której wchodzi pozycjonowanie i bardziej świadomie reagować na zmiany w zachowaniach użytkowników. Otwiera to drogę do jeszcze bardziej precyzyjnych analiz SEO, co w efekcie wpłynie na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania.
Zdj 1. Artykuł na temat rewolucji Bing.
Źródło: blogs.bing.com/webmaster/October-2024/Announcing-the-Limited-Private-Preview-of-the-New-Copilot-in-Bing-Webmaster-Tools
Dotychczasowe narzędzie „Insights” w Bing Webmaster Tools zostało zastąpione bardziej zaawansowanym systemem o nazwie „Rekomendacje”. Chodzi w tym przypadku o ulepszone rozwiązanie, oferujące spersonalizowane wskazówki optymalizacyjne, dostosowane do konkretnych stron internetowych.
Nowości w systemie rekomendacji obejmują:
Zdj 2. Rozwiązania, które zmienią Twój workflow.
Źródło: blogs.bing.com/webmaster/October-2024/Introducing-Recommendations-Bing-Webmaster-Tools-Next-Evolution-in-Analytics-and-SEO
Jednym z najbardziej innowacyjnych elementów nowej aktualizacji okazuje się testowa integracja asystenta opartego na sztucznej inteligencji o nazwie „Copilot”. Na razie dostępny jest dla ograniczonej grupy użytkowników, ale już teraz wzbudza duże zainteresowanie.
„Copilot” ma na celu automatyzację codziennych zadań związanych z zarządzaniem witryną oraz optymalizacją SEO.
Jego funkcje obejmują:
Choć „Copilot” wciąż jest w fazie testów, jego pełne wdrożenie ma szansę znacząco zautomatyzować procesy SEO – ułatwi to codzienną pracę każdemu specjaliście ds. optymalizacji stron internetowych.
Zdj 3. Istotne informacje generowane przez Bing.
Źródło: blogs.bing.com/webmaster/October-2024/Bing-Webmaster-Tools-Extends-Search-Performance-Data-to-16-Months
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.