Każdy, kto działa biznesowo w sieci, chciałby zwiększyć rozpoznawalność swojej marki online – to oczywiste. W tym celu można skorzystać z szeregu dostępnych narzędzi, zarówno tych darmowych, jak i płatnych.
Dziś omówimy bezpłatne narzędzie oferowane przez Microsoft, Bing Places for Business, które oferuje lokalnym przedsiębiorstwom możliwość promowania swoich usług i produktów właśnie w wynikach wyszukiwania Bing.
Naszym celem jest nie tylko przybliżenie funkcjonowania tego rozwiązania, ale również pomoc w założeniu konta i późniejszej optymalizacji profilu firmowego. Dodatkowo porównamy Bing Places for Business z podobną do niej, znaną usługą, czyli Google Business Profile (Profil Firmy w Google, znany dawniej również jako Google Moja Firma).
Co to jest Bing Places for Business?
Bing Places for Business to darmowa usługa od giganta technologicznego, Microsoftu, stworzona z myślą o właścicielach firm, którzy pragną promować swoją lokalną działalność właśnie w wyszukiwarce Bing. Pozwala na stworzenie szczegółowego profilu biznesowego, zawierającego najbardziej istotne informacje, takie jak nazwa firmy czy godziny jej otwarcia.
Narzędzie jest proste w obsłudze i – choć wyszukiwarka Bing jest mniej popularna od Google – wydaje się być istotnym dla lokalnego SEO, zwłaszcza w kontekście małych i średnich firm. Na profilu można bowiem zaprezentować nie tylko podstawowe dane biznesu, ale też publikować np. oferty specjalne bądź promocje. Przede wszystkim jednak to dzięki niemu klienci łatwiej odnajdą Twoją firmę w sieci, dokonają zakupu bądź zbudują zaufanie do marki, czytając recenzje innych osób.
Warto wspomnieć, że Bing Places for Business łączy się z innymi produktami Microsoftu, co pozwala na precyzyjniejsze targetowanie reklam.
Dlaczego warto korzystać z Bing Places for Business?
Jeśli zastanawiasz się, czy to narzędzie jest dla Ciebie, przeczytaj o jego największych zaletach. Bing Places for Business:
- oferuje duże możliwości promocyjne dla lokalnych firm,
- daje szansę na zwiększenie obecności marki online oraz wzmacnia pozycjonowanie w lokalnych wynikach wyszukiwania,
- jest całkowicie darmowe,
- oferuje przystępniejsze ceny reklam w stosunku do np. Google.
Jak założyć konto i dodać swoją firmę do Bing Places for Business?
Założenie konta jest proste i intuicyjne, a cały proces zamyka się w kilku krokach.
- Wejdź na Bing Places i znajdź przycisk Zarejestruj się. Możesz skorzystać z już istniejącego konta Microsoft (jeśli je posiadasz) lub utworzyć nowe.
- Po rejestracji i zalogowaniu możesz dodać wizytówkę swojej firmy. Dane wprowadzisz ręcznie lub też zaimportujesz z profilu firmowego w Google. Zwróć uwagę na poprawność najważniejszych danych: nazwy firmy, adresu, numeru telefonu oraz godzin otwarcia.
- Zweryfikuj dane firmy i potwierdź jej autentyczność. Jest to możliwe na kilka sposobów, np. za pomocą kodu PIN wysłanego pocztą na adres siedziby firmy, telefonicznie lub e-mailem. Pamiętaj, że dopiero po pomyślnej weryfikacji Twoja firma zostanie oficjalnie dodana do bazy Bing i stanie się widoczna dla internautów.
Nie zapominaj też o późniejszej regularnej aktualizacji informacji oraz o dodawaniu nowych elementów, np. zdjęć czy wieści z życia firmy. To bardzo ważne dla utrzymania i zwiększania widoczności marki w sieci.
Optymalizacja profilu w Bing Places for Business
Jak widzisz, samo założenie profilu w Bing Places for Business nie jest niczym skomplikowanym. Aby jednak w pełni wykorzystać możliwości tego narzędzia, upewnij się, że Twoja wizytówka jest możliwie dobrze zoptymalizowana. Przemyślane i strategiczne działania na tej platformie mogą bowiem znacznie podnieść widoczność online biznesu. Na co należy zwrócić szczególną uwagę?
- zdjęcia – niech będą możliwie wysokiej jakości, ponieważ to one jako pierwsze rzucają się w oczy klientom. Powinny zatem przyciągać uwagę i np. skłonić do odwiedzenia Twojej firmy osobiście,
- godziny otwarcia w dni szczególne – aktualizuj godziny otwarcia np. dla dni świątecznych lub w przypadku zmian sezonowych, jeśli dotyczą Twojego biznesu. Nie pozwól, by Twoi klienci „pocałowali klamkę”,
- spójność – ważne, by podstawowe dane firmy (nazwa, adres, numer telefonu) były spójne we wszystkich kanałach online. Dzięki temu użytkownik będzie mieć pewność co do ich prawdziwości.
Zarządzanie opiniami i recenzjami klientów
Opinie klientów pomagają tworzyć dobrą reputację firmy. Aby jednak rzeczywiście spełniły swoją rolą, muszą być odpowiednio zarządzane. Pamiętaj też, że każda uwaga od klienta, niezależnie od jej charakteru, jest cennym źródłem informacji zwrotnej i jako taka może pomóc doskonalić jakość oferowanych usług lub produktów.
Nie bój się aktywnie zachęcać swoich klientów do dzielenia się opiniami. Może to przybrać formę np. e-maili wysyłanych po zakupie, zawierających prośbę o ocenę produktu lub usługi.
Równie ważnym elementem jest regularne monitorowanie i reagowanie na recenzje. Odpowiadając na komentarze – te pochlebne, jak i krytyczne – pokazujesz swoim klientom, że ich zdanie ma dla Ciebie znaczenie.
Zarządzanie recenzjami to wreszcie także analiza ich treści, dzięki której możesz określić obszary wymagające poprawy bądź zauważyć nowe trendy konsumenckie.
Porównanie Bing Places for Business z Google Business Profile
Z pewnością widzisz, jak wiele podobieństw występuje pomiędzy obiema platformami. W obu przypadkach jest to niemal to samo narzędzie, funkcjonujące w innej wyszukiwarce. Co zatem je różni?
Z pewnością inny jest sposób gromadzenia informacji przez te dwie platformy. Bing wykorzystuje różnorodne źródła internetowe w celu aktualizacji danych, dzięki czemu właściciel firmy nie musi robić tego samodzielnie. Z kolei profil firmy w Google wymaga podjęcia inicjatywy i samodzielnego wprowadzania oraz aktualizowania danych.
Innym ważnym aspektem jest dostępność i dokładność danych analitycznych dostarczanych przez obie platformy. W tej kwestii Google Business Profile zdaje się wieść prym, oferując bardziej szczegółowe statystyki. Dostarcza bowiem informacji m.in. na temat interakcji użytkowników z profilem firmy, takich jak ilość wyświetleń profilu czy liczba klików w linki kontaktowe.
Bez wątpienia jednak zarówno Bing Places for Business, jak i Google Business Profile to dwa cenne narzędzia dla lokalnych firm dążących do zwiększenia swojej widoczności online.