Alerty Google – czym są i dlaczego warto je włączyć? Praktyczny poradnik 2022
3 min
3 min
Na skróty
Google regularnie uruchamia innowacyjne funkcje bardzo często ułatwiające pracę lub będące po prostu ciekawostkami XXI wieku. Bycie z nimi na bieżąco jest przydatne i banalnie proste, odkąd gigant z Mont Blanc znacznie poprawił możliwość śledzenia nowych wyników wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych. W dzisiejszym artykule omówimy alerty Google – przedstawimy, czym są i dlaczego warto je włączyć. Zapraszamy do lektury!
Alerty Google to powiadomienia informujące o nowinkach z interesujących nas dziedzin. Wystarczy wejść na www.google.pl/alerts, a następnie dodać tam pożądaną frazę (np. imię i nazwisko znanego celebryty). Od tej pory na przypisany do konta adres e-mail będziemy dostawać wiadomości, gdy w SERP-ach pojawi się wynik zawierający dodane do alertów słowo kluczowe. To nie wszystko, bowiem tzw. subskrypcję można zawęzić według:
Warto również wspomnieć, iż alerty Google możemy w każdej chwili edytować, usuwać lub dodawać – w zależności od indywidualnych założeń. Eksperci Semcore podpowiadają, aby zweryfikować, czy nie trafiają one do folderu ze spamem. W tym celu wystarczy dodać adres googlealerts-noreply@google.com do kontaktów.
Odpowiedź na pytanie pt.: „Dlaczego warto włączyć alerty Google?” jest bardzo prosta. Ułatwiają one analizę rynku w kontekście śledzenia opinii o marce, przedsiębiorstwie lub konkretnej personie w wyszukiwarce. Google Alerts może przydać się każdemu – zaczynając od osób szukających ciekawych ofert pracy, aż po ludzi interesujących się nietuzinkowymi dziedzinami.
Aktywowanie alertów Google wymaga wejścia na stronę Google Alerts, zalogowania się, wyboru odpowiedniej tematyki, edytowania ustawień alertów i weryfikacji słów kluczowych oraz innych pożądanych informacji. Poniżej przedstawiamy, jak włączyć alerty Google w 5 krokach!
W pierwszej kolejności należy założyć konto Google/Gmail i wejść na stronę www.google.pl/alerts – wszystkie powiadomienia są domyślnie skonfigurowane z rozwiązaniami Google. Na poziomie edycji można jednak przekierować alerty na inne konta.
Gdy już się zalogujemy, będziemy mogli utworzyć alert, a następnie poprzez zakładkę „Ja w internecie” monitorować swoją markę osobistą. Na stronie głównej dostępne są dodatkowo sekcje wiadomości (np. nauka i technika, rozrywka lub sport) – wystarczy kliknąć „+”, żeby być na bieżąco z wybraną dziedziną.
Odpowiednią tematykę wybierzemy poprzez wpisanie słowa kluczowego lub hasła w okienku pt.: „Utwórz alert”. Jak już wcześniej wspomnieliśmy – markę osobistą, czyli to, co piszą o nas inni, możemy kontrolować w zakładce „Ja w internecie”. Jeśli natomiast szukamy konkretnych tematów, dodajemy wybraną frazę w oknie wyszukiwania alertów.
Zanim klikniemy opcję „Utwórz alert”, powinniśmy dodatkowo doprecyzować jego parametry. Możemy zmieniać m.in. częstotliwość otrzymywania powiadomień, język, liczbę otrzymywanych wyników, rodzaje wyświetlanych domen oraz części świata, z których czerpiemy informacje. Aby zatwierdzić, należy kliknąć niebieski guzik „Utwórz Alert”.
Alerty powinny dotyczyć konkretnego tematu. W tym celu warto ustalić słowa kluczowe, a następnie dopisać je do powiadomień w celu regularnej weryfikacji. Alerty należy dodatkowo wpisać w języku, w którym chcemy je monitorować – osobiście polecamy anglojęzyczne frazy, dzięki którym pojawia się znacznie więcej wartościowych informacji (np. w dziedzinie e-commerce).
Alerty Google to unowocześnienie wspierające przedsiębiorców oraz klientów indywidualnych w analizie rynku. Mogą być one pomocne w celach biznesowych, ale również prywatnych m.in. do weryfikacji, co piszą ludzie na temat naszej osoby lub firmy. Pamiętajmy, że pierwsze powiadomienia pojawią się w 24 godziny po poprawnej rejestracji i odpowiednim wdrożeniu fraz kluczowych.
Poniżej zebraliśmy odpowiedzi na najczęstsze pytania, które pojawiają się w sieci na temat alertów Google.
Aby edytować alerty Google, należy kliknąć przycisk „Edytuj” obok alertu, a następnie funkcjonalność pt.: „Pokaż opcje”. Teraz wystarczy wprowadzić zmiany i nacisnąć „Zaktualizuj alert”. Jeśli zależy nam na zmianie sposobu otrzymywania alertów, powinniśmy kliknąć „Ustawienia”, zaznaczyć wybrane opcje i użyć przycisku „Zapisz”.
Usuwanie alertów Google jest bardzo proste. Wystarczy kliknąć funkcjonalność „Usuń” obok alertu lub opcję „Anuluj subskrypcję” u dołu e-maila z alertem.
Źródła:
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.