Google regularnie uruchamia innowacyjne funkcje bardzo często ułatwiające pracę lub będące po prostu ciekawostkami XXI wieku. Bycie z nimi na bieżąco jest przydatne i banalnie proste, odkąd gigant z Mont Blanc znacznie poprawił możliwość śledzenia nowych wyników wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych. W dzisiejszym artykule omówimy alerty Google – przedstawimy, czym są i dlaczego warto je włączyć. Zapraszamy do lektury!
Czym są alerty Google?
Alerty Google to powiadomienia informujące o nowinkach z interesujących nas dziedzin. Wystarczy wejść na www.google.pl/alerts, a następnie dodać tam pożądaną frazę (np. imię i nazwisko znanego celebryty). Od tej pory na przypisany do konta adres e-mail będziemy dostawać wiadomości, gdy w SERP-ach pojawi się wynik zawierający dodane do alertów słowo kluczowe. To nie wszystko, bowiem tzw. subskrypcję można zawęzić według:
- języka i miejsca na świecie, z którego chcemy otrzymywać informacje;
- liczby oczekiwanych wyników;
- gatunku wyświetlanych witryn.
Warto również wspomnieć, iż alerty Google możemy w każdej chwili edytować, usuwać lub dodawać – w zależności od indywidualnych założeń. Eksperci Semcore podpowiadają, aby zweryfikować, czy nie trafiają one do folderu ze spamem. W tym celu wystarczy dodać adres googlealerts-noreply@google.com do kontaktów.
Dlaczego warto włączyć alerty Google?
Odpowiedź na pytanie pt.: „Dlaczego warto włączyć alerty Google?” jest bardzo prosta. Ułatwiają one analizę rynku w kontekście śledzenia opinii o marce, przedsiębiorstwie lub konkretnej personie w wyszukiwarce. Google Alerts może przydać się każdemu – zaczynając od osób szukających ciekawych ofert pracy, aż po ludzi interesujących się nietuzinkowymi dziedzinami.
Jak w 5 krokach włączyć alerty Google?
Aktywowanie alertów Google wymaga wejścia na stronę Google Alerts, zalogowania się, wyboru odpowiedniej tematyki, edytowania ustawień alertów i weryfikacji słów kluczowych oraz innych pożądanych informacji. Poniżej przedstawiamy, jak włączyć alerty Google w 5 krokach!
Krok #1 – Wejdź na stronę Google Alerts
W pierwszej kolejności należy założyć konto Google/Gmail i wejść na stronę www.google.pl/alerts – wszystkie powiadomienia są domyślnie skonfigurowane z rozwiązaniami Google. Na poziomie edycji można jednak przekierować alerty na inne konta.
Krok #2 – Zaloguj się
Gdy już się zalogujemy, będziemy mogli utworzyć alert, a następnie poprzez zakładkę „Ja w internecie” monitorować swoją markę osobistą. Na stronie głównej dostępne są dodatkowo sekcje wiadomości (np. nauka i technika, rozrywka lub sport) – wystarczy kliknąć „+”, żeby być na bieżąco z wybraną dziedziną.
Krok #3 – Wybierz odpowiednią tematykę
Odpowiednią tematykę wybierzemy poprzez wpisanie słowa kluczowego lub hasła w okienku pt.: „Utwórz alert”. Jak już wcześniej wspomnieliśmy – markę osobistą, czyli to, co piszą o nas inni, możemy kontrolować w zakładce „Ja w internecie”. Jeśli natomiast szukamy konkretnych tematów, dodajemy wybraną frazę w oknie wyszukiwania alertów.
Krok #4 – Edytuj ustawienia alertów
Zanim klikniemy opcję „Utwórz alert”, powinniśmy dodatkowo doprecyzować jego parametry. Możemy zmieniać m.in. częstotliwość otrzymywania powiadomień, język, liczbę otrzymywanych wyników, rodzaje wyświetlanych domen oraz części świata, z których czerpiemy informacje. Aby zatwierdzić, należy kliknąć niebieski guzik „Utwórz Alert”.
Krok #5 – Zweryfikuj słowa kluczowe oraz inne pożądane informacje
Alerty powinny dotyczyć konkretnego tematu. W tym celu warto ustalić słowa kluczowe, a następnie dopisać je do powiadomień w celu regularnej weryfikacji. Alerty należy dodatkowo wpisać w języku, w którym chcemy je monitorować – osobiście polecamy anglojęzyczne frazy, dzięki którym pojawia się znacznie więcej wartościowych informacji (np. w dziedzinie e-commerce).
Alerty Google – czym są i dlaczego warto je włączyć? Podsumowanie
Alerty Google to unowocześnienie wspierające przedsiębiorców oraz klientów indywidualnych w analizie rynku. Mogą być one pomocne w celach biznesowych, ale również prywatnych m.in. do weryfikacji, co piszą ludzie na temat naszej osoby lub firmy. Pamiętajmy, że pierwsze powiadomienia pojawią się w 24 godziny po poprawnej rejestracji i odpowiednim wdrożeniu fraz kluczowych.
FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi
Poniżej zebraliśmy odpowiedzi na najczęstsze pytania, które pojawiają się w sieci na temat alertów Google.
#1 Jak edytować alerty Google?
Aby edytować alerty Google, należy kliknąć przycisk „Edytuj” obok alertu, a następnie funkcjonalność pt.: „Pokaż opcje”. Teraz wystarczy wprowadzić zmiany i nacisnąć „Zaktualizuj alert”. Jeśli zależy nam na zmianie sposobu otrzymywania alertów, powinniśmy kliknąć „Ustawienia”, zaznaczyć wybrane opcje i użyć przycisku „Zapisz”.
#2 Jak usunąć alerty Google?
Usuwanie alertów Google jest bardzo proste. Wystarczy kliknąć funkcjonalność „Usuń” obok alertu lub opcję „Anuluj subskrypcję” u dołu e-maila z alertem.
Źródła: