Narzędzia

Alerty Google – czym są i dlaczego warto je włączyć? Praktyczny poradnik 2022

3 min czytania
Google alert

Google regularnie uruchamia innowacyjne funkcje bardzo często ułatwiające pracę lub będące po prostu ciekawostkami XXI wieku. Bycie z nimi na bieżąco jest przydatne i banalnie proste, odkąd gigant z Mont Blanc znacznie poprawił możliwość śledzenia nowych wyników wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych. W dzisiejszym artykule omówimy alerty Google – przedstawimy, czym są i dlaczego warto je włączyć. Zapraszamy do lektury!

Czym są alerty Google?

Alerty Google to powiadomienia informujące o nowinkach z interesujących nas dziedzin. Wystarczy wejść na www.google.pl/alerts, a następnie dodać tam pożądaną frazę (np. imię i nazwisko znanego celebryty). Od tej pory na przypisany do konta adres e-mail będziemy dostawać wiadomości, gdy w SERP-ach pojawi się wynik zawierający dodane do alertów słowo kluczowe. To nie wszystko, bowiem tzw. subskrypcję można zawęzić według:

  • języka i miejsca na świecie, z którego chcemy otrzymywać informacje;
  • liczby oczekiwanych wyników;
  • gatunku wyświetlanych witryn.

Warto również wspomnieć, iż alerty Google możemy w każdej chwili edytować, usuwać lub dodawać – w zależności od indywidualnych założeń. Eksperci Semcore podpowiadają, aby zweryfikować, czy nie trafiają one do folderu ze spamem. W tym celu wystarczy dodać adres googlealerts-noreply@google.com do kontaktów.

Dlaczego warto włączyć alerty Google?

Odpowiedź na pytanie pt.: „Dlaczego warto włączyć alerty Google?” jest bardzo prosta. Ułatwiają one analizę rynku w kontekście śledzenia opinii o marce, przedsiębiorstwie lub konkretnej personie w wyszukiwarce. Google Alerts może przydać się każdemu – zaczynając od osób szukających ciekawych ofert pracy, aż po ludzi interesujących się nietuzinkowymi dziedzinami.

Zobacz  Co to jest i jak działa Bit.ly?

Jak w 5 krokach włączyć alerty Google?

Aktywowanie alertów Google wymaga wejścia na stronę Google Alerts, zalogowania się, wyboru odpowiedniej tematyki, edytowania ustawień alertów i weryfikacji słów kluczowych oraz innych pożądanych informacji. Poniżej przedstawiamy, jak włączyć alerty Google w 5 krokach!

Krok #1 – Wejdź na stronę Google Alerts

W pierwszej kolejności należy założyć konto Google/Gmail i wejść na stronę www.google.pl/alerts – wszystkie powiadomienia są domyślnie skonfigurowane z rozwiązaniami Google. Na poziomie edycji można jednak przekierować alerty na inne konta.

Krok #2 – Zaloguj się

Gdy już się zalogujemy, będziemy mogli utworzyć alert, a następnie poprzez zakładkę „Ja w internecie” monitorować swoją markę osobistą. Na stronie głównej dostępne są dodatkowo sekcje wiadomości (np. nauka i technika, rozrywka lub sport) – wystarczy kliknąć „+”, żeby być na bieżąco z wybraną dziedziną.

Alerty Google – czym są i dlaczego warto je włączyć? Praktyczny poradnik 2022

Krok #3 – Wybierz odpowiednią tematykę

Odpowiednią tematykę wybierzemy poprzez wpisanie słowa kluczowego lub hasła w okienku pt.: „Utwórz alert”. Jak już wcześniej wspomnieliśmy – markę osobistą, czyli to, co piszą o nas inni, możemy kontrolować w zakładce „Ja w internecie”. Jeśli natomiast szukamy konkretnych tematów, dodajemy wybraną frazę w oknie wyszukiwania alertów.

Krok #4 – Edytuj ustawienia alertów

Zanim klikniemy opcję „Utwórz alert”, powinniśmy dodatkowo doprecyzować jego parametry. Możemy zmieniać m.in. częstotliwość otrzymywania powiadomień, język, liczbę otrzymywanych wyników, rodzaje wyświetlanych domen oraz części świata, z których czerpiemy informacje. Aby zatwierdzić, należy kliknąć niebieski guzik „Utwórz Alert”.

Zobacz  Programy do zarządzania projektami - Ranking

Krok #5 – Zweryfikuj słowa kluczowe oraz inne pożądane informacje

Alerty powinny dotyczyć konkretnego tematu. W tym celu warto ustalić słowa kluczowe, a następnie dopisać je do powiadomień w celu regularnej weryfikacji. Alerty należy dodatkowo wpisać w języku, w którym chcemy je monitorować – osobiście polecamy anglojęzyczne frazy, dzięki którym pojawia się znacznie więcej wartościowych informacji (np. w dziedzinie e-commerce).

Alerty Google – czym są i dlaczego warto je włączyć? Podsumowanie

Alerty Google to unowocześnienie wspierające przedsiębiorców oraz klientów indywidualnych w analizie rynku. Mogą być one pomocne w celach biznesowych, ale również prywatnych m.in. do weryfikacji, co piszą ludzie na temat naszej osoby lub firmy. Pamiętajmy, że pierwsze powiadomienia pojawią się w 24 godziny po poprawnej rejestracji i odpowiednim wdrożeniu fraz kluczowych.

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Poniżej zebraliśmy odpowiedzi na najczęstsze pytania, które pojawiają się w sieci na temat alertów Google.

#1 Jak edytować alerty Google?

Aby edytować alerty Google, należy kliknąć przycisk „Edytuj” obok alertu, a następnie funkcjonalność pt.: „Pokaż opcje”. Teraz wystarczy wprowadzić zmiany i nacisnąć „Zaktualizuj alert”. Jeśli zależy nam na zmianie sposobu otrzymywania alertów, powinniśmy kliknąć „Ustawienia”, zaznaczyć wybrane opcje i użyć przycisku „Zapisz”.

#2 Jak usunąć alerty Google?

Usuwanie alertów Google jest bardzo proste. Wystarczy kliknąć funkcjonalność „Usuń” obok alertu lub opcję „Anuluj subskrypcję” u dołu e-maila z alertem.

Źródła:

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 3

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy