Angular a SEO – najważniejsze informacje
3 min
3 min
Na skróty
Co warto wiedzieć o Angular i SEO? Przeczytaj dzisiejszy artykuł i sprawdź, co to jest Angular, dlaczego powinieneś z niego skorzystać i jakie ma zalety pod kątem pozycjonerskim! Kompleksowe porady od ekspertów Semcore na wyciągnięcie ręki.
Framework Angular to narzędzie open-source stworzone przez Google, pozwalające na budowanie skomplikowanych i wydajnych aplikacji jednostronowych (SPA). Umożliwia tworzenie interaktywnych interfejsów użytkownika z wykorzystaniem języka TypeScript.
W Angularze, możesz korzystać z dwustronnego wiązania danych (two-way data binding), które synchronizuje model i widok, pozwalając na automatyczne aktualizacje jednego z nich przy zmianie drugiego.
Zdj 1. Angular – definicja.
Źródło: Oficjalny serwis Angular.
Zastosowanie zależności (Dependency Injection) z kolei pozwala na większą modularyzację i łatwiejsze testowanie kodu. Angular oferuje również różnorodne narzędzia do routingu, formularzy, http oraz obsługi błędów.
Co wyróżnia Angulara spośród pozostałych frameworków? Przede wszystkim wsparcie pod kątem programowania reaktywnego przy użyciu biblioteki RxJS i prostota pozycjonowania (SEO).
Angular – SEO zalety:
Zdj 2. Wdrażanie prerenderowania do Angular – jeden z najważniejszych aspektów wydajnościowych wpływających na SEO w tym frameworku.
Źródło: Blog Angular.
Kiedy warto zdecydować się na Angular w SEO?
Angular wspiera PWA, umożliwiając łatwą implementację lazy loading czy też cacheowania, usprawniając zbudowanie aplikacji o wysokiej wydajności i responsywności. Wiąże się to ze stałym utrzymywaniem pozytywnych doświadczeń użytkowników oraz wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google, oraz innych wyszukiwarkach (np. Yahoo!, YANDEX, DuckDuckGO, Bing).
Polecana usługa w e-commerce: Audyt SEO
Angular jest idealnym wyborem pod kątem zaawansowanych biznesowych aplikacji webowych (np. za sprawą skalowalności). Wykorzystując możliwości Angulara w zarządzaniu stanem i modularyzacji, zbudujesz rozbudowane i wydajne aplikacje, które są łatwe w utrzymaniu i późniejszym rozwoju (również pod kątem SEO).
Angular jest szczególnie przydatny podczas tworzenia aplikacji jednostronowych (SPA). SPA zbudowane z użyciem Angulara oferują płynne przejścia między widokami, tworząc wrażenie natywnej aplikacji. Tego typu rozwiązania mogą się przyczynić do utrzymania użytkowników jako stałych klientów w dłuższej perspektywie.
Framework Angular jest wydajnym i bezproblemowym narzędziem do tworzenia różnorodnych aplikacji internetowych, jednak jego zastosowanie wiąże się z pewnymi wyzwaniami w zakresie SEO. Powinieneś w tym przypadku zrozumieć i wykorzystać rendering po stronie serwera (SSR) oraz prorendering, czyli techniki umożliwiające wyszukiwarkom sprawniejsze indeksowanie Twojego serwisu.
Przemyślana implementacja modułów, dwustronnego wiązania danych, a także korzystanie z biblioteki RxJS, ułatwiają dodatkowo tworzenie interaktywnych, dynamicznych i responsywnych interfejsów użytkownika. To szczególnie korzystne rozwiązanie w przypadku tworzenia aplikacji jednostronowych (SPA), biznesowych aplikacji webowych oraz progresywnych aplikacji internetowych (PWA).
Zdj 2. Dodatkowe sposoby ułatwiające renderowanie w Angular.
Źródło: Proxify.
Optymalizacja SEO w Angularze jest prosta i intuicyjna, jednak wymagająca technicznej wiedzy z zakresu SXO. Jeżeli zależy Ci na profesjonalnych działaniach, zgłoś się do profesjonalnej agencji SEO. Efekty współpracy już po 3-4 miesiącach działań.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.