Na skróty
Dziś stworzenie dobrze prosperującego sklepu internetowego naprawdę nie jest trudne. Nawet jeżeli nie masz żadnej wiedzy, a słowo e-commerce do niedawna było dla Ciebie tajemnicą, możesz rozpocząć swoją przygodę ze sprzedażą online. Pamiętaj jednak o pozycjonowaniu swojego sklepu, na ten temat przeczytasz więcej tutaj. Przedsiębiorcy zakładają sklepy internetowe z wielu powodów – niektórzy szukają dodatkowego źródła dochodu – inni zajmują się produkcją różnych wyrobów i chcą je sprzedawać. Jest jeszcze grupa osób korzystająca z modelu dropshippingu, dostarczając klientom produkty bez magazynowania, jako pośrednicy transakcji. Także przedsiębiorcy posiadający lokalne sklepy bardzo często decydują się na otwarcie własnego e-commerce, aby dotrzeć do kolejnych klientów. Jeżeli Ty również chcesz mieć własne miejsce w internecie, gdzie będziesz sprzedawać, musisz poznać bardzo popularną platformę sklepową, jaką jest WooCommerce.
Szukając w internecie informacji na temat platform sprzedażowych, trafisz na wiele różnych narzędzi oraz oprogramowań. Co to WooCommerce? To wtyczka, dzięki której rozpoczniesz sprzedaż poprzez stronę internetową opartą na systemie WordPress. WooCommerce nie jest samodzielnym oprogramowaniem, a jedynie dodatkiem do popularnego CMS’a, który prawdopodobnie znasz. Jeżeli masz doświadczenie z systemem WordPress, zarządzanie sklepem opartym na WooCommerce nie powinno być dla Ciebie szczególnie trudnym zagadnieniem. Jeżeli będziesz potrzebować pomocy, z łatwością znajdziesz w internecie doświadczonych specjalistów, którzy udzielą Ci szkolenia lub wdrożenia.
Jeżeli kompletnie nie znasz WordPressa, a zastanawia Cię co to WooCommerce, musisz poznać wstępne informacje o systemach CMS. Z ich pomocą możesz łatwo i bez znajomości programowania zarządzać własną witryną. To właśnie z tego powodu WooCommerce razem z WordPressem stanowią niezwykle popularne i często polecane rozwiązanie. Z podstawową konfiguracją oraz obsługą e-commerce poradzi sobie zdecydowana większość osób. Początkowo systemy CMS służyły głównie do prowadzenia blogów. Wraz z upływem czasu zaczęto je rozwijać, aż dziś znamy je pod postacią niezwykle popularnych narzędzi do zarządzania stronami internetowymi oraz sklepami online.
Zarówno WordPress, jak i wtyczka do zarządzania sklepem WooCommerce, to rozwiązania darmowe. Aby skorzystać z tych narzędzi, nie potrzebujesz pieniędzy. Wystarczy nieco cierpliwości oraz czasu, a w ciągu kilku chwil uruchomisz własny e-commerce, który posłuży Ci do sprzedaży dowolnych produktów.
To, co daje administratorowi WooCommerce, bardzo często wyróżnia narzędzie na tle konkurencji. Choć ogólnie wtyczka nie należy do najbardziej rozbudowanych, z jej pomocą możliwe jest założenie naprawdę dużego i kompleksowego sklepu online. Prawdopodobnie największym atutem WooCommerce jest bardzo prosta obsługa oraz intuicyjny interfejs. Dodawanie produktów jest bardzo proste, podobnie jak integracja płatności, czy konfiguracja kwestii logistycznych. Jak każde rozwiązanie, WooCommerce charakteryzuje się pewnymi zaletami oraz wadami.
Wiesz już mniej więcej co to WooCommerce oraz czego możesz spodziewać się po tym narzędziu. Nawet jeśli nie masz żadnego doświadczenia z zakładaniem sklepów lub stron internetowych, możesz spróbować samodzielnie wdrożyć WordPressa oraz zainstalować wtyczkę dla e-commerce. W internecie znajdziesz masę poradników w formie artykułów oraz filmów, gdzie specjaliści przedstawiają to zagadnienie krok po kroku. Również obsługa nie powinna sprawiać Ci kłopotów. Po kilku godzinach spędzonych w panelu administracyjnym zrozumiesz działanie WordPressa oraz WooCommerce. To prawdopodobnie jedno z najłatwiejszych i najbardziej przyjaznych rozwiązań dla osób początkujących.
Czy warto wybrać WooCommerce? Jeżeli chcesz założyć sklep samodzielnie i nie masz ogromnych wymagań, z pewnością tak! To rozwiązanie idealne dla małych, średnich oraz dużych e-commerce, a sprzedawać możesz dosłownie wszystko. Ewentualne braki oraz wady wtyczki spostrzegą osoby, które posiadają już doświadczenie z różnymi platformami sklepowymi. Czy warto wybrać WooCommerce, otwierając pierwszy e-commerce? Jak najbardziej tak. Nie dość, że narzędzie jest darmowe, to dodatkowo obsługa sklepu będzie czystą przyjemnością. Z tej wtyczki będą również zadowolone osoby, które chcą rozpocząć sprzedaż online bez dużych inwestycji.
Odpowiedź na pytanie, czy warto wybrać WooCommerce, będzie nieco inaczej wyglądać w przypadku przedsiębiorców stawiających na szybki rozwój. Choć wtyczka jest rozbudowana, ogólnie daje mniejsze możliwości niż PrestaShop, czy Magento. Jeżeli masz nieco większy budżet i chcesz w krótkim czasie zawojować e-commerce w swojej branży, narzędzie WooCommerce może Cię w pewien sposób ograniczać. Warto porównać tę wtyczkę z innymi, konkurencyjnymi oprogramowaniami, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.