Pozycjonowanie WooCommerce – Poradnik SEO
4 min
4 min
Na skróty
Pozycjonowanie sklepów internetowych WooCommerce nie różni się w większości aspektów od optymalizacji standardowych stron WWW. Należy jednak zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników, które nieco różnią się od klasycznych „zabiegów” SEO.
WooCommerce to wtyczka do systemu CMS WordPress. Umożliwia otworzenie pełnoprawnego sklepu internetowego i jego dowolną konfigurację, zgodnie z własnymi preferencjami. Całe rozwiązanie bazuje na otwartym kodzie źródłowym (Open Source), dzięki czemu sklep internetowy WooCommerce można dowolnie spersonalizować.
Plugin WooCommerce to bez wątpienia najpopularniejsze narzędzie umożliwiające utworzenie i prowadzenie sklepu internetowego. Według serwisu BuiltWith z technologii Woo korzysta ponad 20% e-commerce.
Warto również wspomnieć, iż według WebTribunal o WooCommerce opartych jest ponad 4 miliony witryn. To około 8% wszystkich stron znajdujących się w Internecie.
Czy WooCommerce jest przyjazny pod kątem SEO? Tak – ze względu na to, że posiada dziesiątki praktycznych ułatwień i rozszerzeń umożliwiających zoptymalizowanie serwisu pod kątem SXO (SEO + UX). Spośród najbardziej praktycznych dodatków możemy wymienić m.in.:
WooCommerce bazuje również na otwartym kodzie źródłowym, dlatego optymalizacja sklepu internetowego w oparciu o tę platformę może być kompleksowa, ukierunkowana na konkretny cel, zgodna z założeniami projektowymi zamawiającego. W tym przypadku nie ma większych ograniczeń – szczególnie jeśli mówimy o mniejszych oraz średniej wielkości sklepach internetowych (nawet do kilkudziesięciu tysięcy produktów).
Pozycjonowanie WooCommerce należy rozpocząć od przeprowadzenia wstępnej analizy witryny. Audyt SEO wskazuje wady i zalety Twojego sklepu internetowego. Specjaliści Semcore określają jakość takich elementów, jak:
Audyt pokaże również, czy treści w Twoim sklepie internetowym są w 100% unikalne. To bardzo istotne pod kątem pozycjonowania.
Chcesz wypozycjonować swój sklep WooCommerce? W takim razie zadbaj o stworzenie strategii SEO na bazie wcześniej przeprowadzonego audytu. Następnie zacznij tworzyć treści najwyższej jakości, które są pomocne dla internautów i zadbaj o optymalizację techniczną.
Planowanie to jeden z najważniejszych elementów w pozycjonowaniu. Jeżeli właściwie określisz swoją grupę docelową i dobierzesz odpowiednie słowa kluczowe pod kątem sprzedażowym, możesz zdziałać naprawdę wiele. Zwróć uwagę na m.in.:
Frazy ogólne przyciągają wielu klientów, natomiast nie są oni najczęściej zdecydowani, ponieważ wyłącznie szukają informacji w danym temacie i rozglądają się za najlepszą cenowo (lub jakościowo) ofertą. Jeżeli natomiast wdrożysz do swojej strategii również frazy z długiego ogona, znacząco zwiększysz współczynnik konwersji. Spróbuj!
Przeczytaj także: Pozycjonowanie sklepu internetowego
Na etapie planowania strategii SEO określ dodatkowo ilość tworzonego contentu, sposoby na optymalizację techniczną serwisu, a także częstotliwość audytów SEO. Ważna będzie również strategia link buildingu, który zwiększy autorytet Twojego serwisu z punktu widzenia crawlerów.
Według najnowszych standardów SXO (SEO + UX) należy skupić się przede wszystkim na merytoryce treści, ich użyteczności, poprawności wizualnej i odpowiedniej strukturze nagłówków, oraz wypunktowań. Spośród najczęściej tworzonych rodzajów contentu w e-commerce możemy wymienić m.in.:
Pisz do wyczerpania tematu, ale bez przesady. Kategoria pt.: “Świece zapachowe” nie powinna mieć więcej niż 4-8 tysięcy znaków ze spacjami. Google indeksuje długie treści, ale często traktuje je nieco gorzej od tych, które przekazują skrupulatne informacje w bardzo mocno skondensowanej formie.
Objętość wpisów blogowych zależy od konkretnej tematyki, natomiast staraj się pisać w granicach od 6 do 15 tysięcy znaków ze spacjami. Używaj wielu słów kluczowych w odmienionej formie. Unikaj tzw. cloakingu i keyword stuffingu. Skup się na wartości przekazywanej użytkownikom.
Pozycjonowanie WooCommerce jest bardzo zaawansowanym procesem. Specjaliści dbają o wiele istotnych aspektów, natomiast absolutnym must-have okazuje się techniczne SEO.
Twój sklep internetowy powinien być:
Pamiętaj, że obecnie nie optymalizuje się sklepów pod SEO, a pod SXO (SEO + UX). Osiągnięcie wysokich pozycji w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania nie jest możliwe bez zadbania o użytkowników i ich intencje. Weź również pod uwagę, że fundamentalnym elementem pozycjonowania jest niewymuszony link building z wartościowych źródeł.
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat pozycjonowania WooCommerce?
Moduł WooCommerce miał premierę w 2011 roku. Został stworzony przez dwóch niezależnych deweloperów. Zyskał swoją popularność z powodu bezproblemowej integracji z e-commerce.
WooCommerce należy aktualnie do firmy Automattic. To również nowy właściciel systemu CMS WordPress (WordPress.com).
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.