Enterprise SEO – czym się różni od tradycyjnego SEO i jak wdrożyć je w dużej firmie?
3 min
3 min
Na skróty
Nawet duże marki muszą intensywnie opierać swoje działania na marketingu, aby skutecznie realizować założone wyniki sprzedażowe. To efekt kuli śnieżnej: raz rozpoczęta praca nad budowaniem pozycji firmy musi być udoskonalana, aby nie dać się wyprzedzić konkurencji. Dowodem na to są działania SEO, które w przypadku dużych firm opierają się na strategii zwanej enterprise SEO. Co to takiego? Co warto wiedzieć o tego rodzaju działaniach?
Zdj 1. Enterprise SEO to rozwiązanie dla dużych, wymagających przedsiębiorstw, które chcą kompleksowych działań
Źródło: https://pixabay.com/photos/stairs-building-businessmen-6133971/
Jeżeli zarządzana przez Ciebie firma stawia wysokie cele biznesowe, opierające się na intensywnym zwiększaniu wyników sprzedaży, musisz inwestować w enterprise SEO. To specjalny rodzaj strategii, który pozwala na skuteczne pozycjonowanie stron dużych marek, wymagających intensywnego działania. Umożliwia m.in. odpierania zakusów konkurencji, które również chcą mieć odpowiednie wyniki w wyszukiwarkach.
Enterprise SEO to zbiór działań i narzędzi, które służą do realizacji zadań SEO przeznaczonych dla dużych firm i organizacji. Opierają się na bardzo rozbudowanych budżetach marketingowych, szeroko zakrojonej strategii pod pozycjonowanie i wszechstronności w sposobach dotarcia do klienta.
Enterprise SEO wykorzystuje najczęściej technologie wdrażane przez Big Data i sztuczną inteligencję. Wiele narzędzi, które wdraża się w SEO enterprise nie jest użytkowana podczas pozycjonowania stron mniejszych przedsiębiorstw. Dlaczego? Nie byłoby to w żadnym wypadku działanie opłacalne. Efekt byłby rzeczywiście bardzo skuteczny i zwiększyłby obroty, ale przychody nie byłyby w stanie sfinansować nakładów finansowych.
Enterprise SEO polega na podobnym doborze działań do tradycyjnej wersji SEO. Podobnie jak w przypadku standardowego pozycjonowania, konieczna jest optymalizacja witryny, dobór odpowiednich słów kluczowych, wdrożenie narzędzi UX i przebudowanie bloga, opisów produktów czy opisów kategorii.
Działania rozbudowanego, korporacyjnego SEO są jednak szerzej zakrojone i bardziej intensywne niż standardowa wersja optymalizacji. Co różni SEO od enterprise SEO?
Zdj 2. Celem enterprise SEO jest zwiększenie obrotów firmy
Źródło: https://pixabay.com/illustrations/ai-generated-business-man-statistics-8714005/
Działa korporacyjnego SEO oparte są na kilku podstawowych elementach, które istotnie należy wdrożyć. W jaki sposób działać na rzecz optymalizacji dużej firmy?
Im więcej tego typu działań jest wdrożonych, tym większe efekty może mieć korporacyjne wydanie optymalizacji. Do tego należy dodać jeszcze korzystanie z rozbudowanych funkcji narzędzi, międzynarodowe wdrażanie treści, wszechstronne linkowanie i kompleksową przebudowę struktury strony. Wszystkie te działania (choć bardzo kosztowne) procentują w długofalowym, ciągłym zakresie.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.