Właściciele sklepów internetowych oraz osoby, które przez witryny sprzedają swoje usługi wciąż szukają sposobów na to, aby doprowadzić do wyższej konwersji. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z tego, że ruch na stronie nie oznacza zysku. Liczy się zainteresowanie odbiorców treści i nakłonienie ich do skorzystania z oferty. Jednym ze sposobów jest wykorzystywanie aplikacji w stylu Callpage. Czy warto?
Na skróty
Właściciele sklepów internetowych oraz osoby, które przez witryny sprzedają swoje usługi wciąż szukają sposobów na to, aby doprowadzić do wyższej konwersji. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z tego, że ruch na stronie nie oznacza zysku. Liczy się zainteresowanie odbiorców treści i nakłonienie ich do skorzystania z oferty. Jednym ze sposobów jest wykorzystywanie dopracowanych pod kątem UX aplikacji w stylu Callpage. Czy warto?
Czym jest aplikacja callpage?
Callpage to aplikacja, która pozwala na szybki kontakt pomiędzy firmą, a zainteresowanym ofertą klientem. Wykorzystuje pierwsze wrażenie, jakim jest zainteresowanie i umożliwia natychmiastową reakcję. Wielu użytkowników internetu przegląda różne strony poszukując produktu lub usługi. Często wchodzą oni na różne witryny, wychodzą z nich i przeglądają inne strony internetowe. Właśnie dlatego tak ważne jest to, aby zatrzymać potencjalnego klienta i nie dać mu możliwości zapomnieć o danej marce. Takie aplikacje są coraz popularniejsze w ecommerce. Callpage może przynieść Ci duże zyski, ale tylko gdy dobrze wykorzystasz to narzędzie. Taka aplikacja sprawia, że każdy internauta odwiedzający stronę internetową, zobaczy komunikat informujący go o tym, że w krótkim czasie może odezwać się do niego pracownik sklepu online.
Jakie błędy można popełnić wybierając callpage?
Podstawowym błędem, który można znaleźć na wielu stronach internetowych jest sam czas, po którym pojawia się wyskakujące okienko z propozycją rozmowy. Jeśli pojawi się zbyt szybko, to potencjalny klient nie tylko nie skorzysta z propozycji, ale też szybko ucieknie z konkretnej strony internetowej. Callpage może też odstraszać. Pozwól użytkownikowi internetu na zapoznanie się z Twoją stroną i ofertą. Wybierz takie narzędzie, które będzie analizowało zachowanie użytkownika i zachęci go do kontaktu dopiero wtedy, gdy będzie on wiedział czy dane rozwiązanie mu odpowiada. Część rozwiązań, jakie można zaobserwować na rynku, ma mechanizm czasowy. Okienko występuje po tym, jak minie określony wcześniej czas, na przykład 30 sekund. Dlaczego jest to złym rozwiązaniem? Nie każdy użytkownik przegląda stronę w tym samym czasie. Bywa, że otwiera się wiele stron i dopiero później przegląda każdą z nich. Najlepszym rozwiązaniem będzie pojawianie się okienka po tym, jak użytkownik przeskroluje konkretny fragment strony internetowej. Kolejnym błędem, który pojawia się niezwykle często jest ustawienie pojawiania się Callpage wielokrotnie, nawet po zamknięciu okienka przez użytkownika. Przez to pojawia się w odbiorcy niecierpliwość i odrzucenie. Dobrze jest zdecydować się na to, aby Callpage pojawiło się ponownie po zamknięciu okienka, ale dopiero po tym, jak odbiorca treści zapozna się bardziej z jej zawartością.
Czy aplikacje typu callpage i biznesy online będą nierozłączne? Raczej nie, wiele firm decyduje się na callpage, ale wciąż będą takie, które z tego nie skorzystają. Im więcej stron internetowych będzie korzystało z tej funkcji, tym odbiorcy będą bardziej odporni na tę próbę nawiązania kontaktu. Nie należy więc traktować callpage jako pewniaka, który zagwarantuje większą sprzedaż. Nienachalna, estetyczna i dobrze skonstruowana callpage będzie dobrym pomysłem i może zwiększyć przychody Twojego biznesu. Nie można jednak zapominać o innych kwestiach, callpage nie zastąpi działań, które mają sprawdzone zastosowanie. Jeśli chcesz skorzystać z aplikacji typu callpage, to nie rezygnuj na jej rzecz z UX oraz SEO. Pierwszym celem powinna być widoczność w sieci, bez niej potencjalni klienci nie trafią na Twoją stronę. Kolejną kwestią jest UX, czyli doświadczenie użytkownika. Nawet doskonała aplikacja callpage nie zachęci użytkownika do zapoznania się z marką lub produktem, jeśli sama strona nie będzie spełniała podstawowych kryteriów. Mowa o konstrukcji, przejrzystości i dostosowaniu układu oraz formularzy czy funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Pamiętaj o tym, aby dostosować wygląd callpage do wyglądu Twojej strony internetowej oraz barw, które są przypisane do Twojej marki. Nie czyń też callpage zbyt skomplikowanej – niech będzie prosta, wyrazista i zachęcająca. Ważne jest także to, aby nie ukrywać nieintuicyjnie krzyżyka służącego zamknięciu callpage. Jeśli odbiorca nie będzie w danej chwili zainteresowany rozmową i nie będzie mógł odnaleźć krzyżyka, to prędzej zamknie Twoją witrynę nigdy do niej nie wracając, niż zdecyduje się udostępnić Ci swój numer telefonu.
Największą skuteczność aplikacje typu callpage mają we wszystkich branżach, które opierają się na usługach. Potencjalny klient nierzadko chce omówić usługi, dopytać o pewne kwestie i od razu uzyskać odpowiedzi. Dlatego zdecydowanie warto rozważyć to rozwiązanie w firmach medycznych, naprawczych, szkoleniowych konsultingowych i wszystkich, które bazują na relacji. Mniejsze efekty będą osiągać właściciele sklepów internetowych. Jednak są przypadki, w których callpage będzie w stanie mocno wpłynąć na konwersje. Jeśli chcesz je poznać, to przeczytaj ten tekst.