Marketing

Co to jest Lifecycle Marketing?

3 min czytania
Co to jest Lifecycle Marketing?

Wielu firmom zależy na tym, aby zyskać nowych odbiorców, a jednocześnie utrzymać dobre relacje z obecnymi klientami. Z tego powodu warto zainteresować się, czym jest Lifecycle Marketing.

Co to jest Lifecycle Marketing — definicja

Lifecycle Marketing, czyli marketing cyklu życia to zespół działań, których celem jest dopasowanie stylu komunikacji do aktualnych preferencji klienta. Już dawno specjaliści, którzy zajmują się marketingiem, zauważyli, że kontakt z konsumentami powinien być zindywidualizowany. Ponadto musi on uwzględniać aktualny etap na ścieżce zakupowej. Lifecycle Marketing to również planowanie komunikacji marketingowej na podstawie bardzo szczegółowo przebadanego procesu zakupowego, a także etapu, w jakim znajduje się odbiorca. Jeżeli interesuje Cię wprowadzenie go do działań swojej firmy i maksymalne wykorzystanie jego potencjału, koniecznie zaufaj sprawdzonym agencjom SXO.

Co Lifecycle Marketing oznacza dla klientów?

Wyobraź sobie, że dostosowujesz przekazy marketingowe do aktualnych potrzeb użytkowników. To działanie jest szczególnie wartościowe w branży e-commerce. W takiej sytuacji marketing ma znaczący wpływ na decyzje zakupowe klientów. Spersonalizowane wiadomości, które nawiązują do działań już podjętych przez użytkowników Twojego sklepu internetowego, sprawiają, że decyzja o zakupie może nastąpić natychmiastowo. Specjaliści od marketingu internetowego wspierają bowiem swoje działania wiedzą zaczerpniętą z wiarygodnych źródeł. Bardzo często są to zarówno dane, które pozostawiają użytkownicy w trakcie zakupów online, jak i współczynniki open rate oraz click rate.

Co to jest Lifecycle Marketing?

Przeczytaj także: SEO i Cennik Pozycjonowania

Zobacz  Kim jest i za co odpowiada Brand Manager?

W jaki sposób przebiega Lifecycle Marketing?

Lifecycle Marketing to proces, który rozpoczyna się od przyciągnięcia uwagi potencjalnych klientów. Dla przykładu marketing może rozpocząć się od infografik lub publikacji w mediach społecznościowych. Celem takich działań jest zebranie danych użytkowników. W tym celu wykorzystywane są na przykład spersonalizowane mailingi lub newslettery. Następnie użytkownicy się angażują. Kiedy dochodzi do konwersji i dla przykładu użytkownicy stron internetowych otwierają linki ofertowe bądź też uzupełniają rubryki formularzy, konieczne jest utrzymanie klientów. W ten sposób sprawdzona agencja marketingowa realizuje strategię Lifecycle Marketingu również wtedy, gdy transakcja doszła już do skutku. Zostało udowodnione, że użytkownicy, którzy wykonali zakupy w jakimś sklepie, są w stanie wydać nawet dwadzieścia razy więcej niż osoby, które jeszcze nie skorzystały z oferty danej firmy.

Jakimi metodami agencja marketingowa realizuje Lifecycle Marketing?

Sprawdzona agencja marketingowa przede wszystkim zatrudnia ekspertów, którzy potrafią analizować dane pozostawiane w internecie przez potencjalnych klientów Twojej firmy. Po drugie korzystają oni z profesjonalnych i dedykowanych narzędzi, które pozwalają na przykład segmentować odbiorców według różnych kryteriów. W związku z tym możliwe jest rozróżnienie na przykład:

  • płci,
  • miejsca zamieszkania,
  • wieku,
  • dokonanych zakupów.

Po trzecie dobra agencja marketingowa analizuje raporty e-mail marketingu. Dzięki temu dowiaduje się, czy działania, które zostały podjęte, były skuteczne i może je zoptymalizować. Po czwarte specjaliści zajmujący się Lifecycle Marketingiem testują skuteczność swoich wiadomości. W związku z tym mogą oni zweryfikować, czy komunikaty, które tworzą, są właściwie odbierane. Jeżeli z testów wynika, że wiadomości nie osiągają zamierzonego rezultatu, dochodzi do ich modyfikacji. Bardzo ważne jest również, że agencja marketingowa, która może wykonać usługi również dla Twojej firmy, zawsze sprawdza, co interesuje Twoich odbiorców. Poprzez wykorzystanie między innymi statystyk dostępnych w Google Analytics, może ona odpowiednio dobrać formę przekazu. Koniecznie zaufaj prawdziwym ekspertom.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy