NarzędziaPozycjonowanie

Co to jest Mangools?

3 min czytania
Co to jest Mangools?

Nie ma skutecznego pozycjonowania bez dobrego, niezawodnego narzędziownika. W dzisiejszym artykule przedstawimy bardzo przystępną, ale oferującą naprawdę duże możliwości platformę – Mangools. Dowiedz się, co kryje pod swoim niepozornym interfejsem i dlaczego może być dobrą alternatywą dla platform pokroju Semrush czy Ahrefs. Zapraszamy do lektury.

Mangools – jedna z ciekawszych platform dla specjalistów SEO

Mangools to zestaw narzędzi SEO zaprojektowanych w taki sposób, aby do maksimum ułatwić pracę nad pozycjonowaniem, jednocześnie oferując możliwości podobne do największych „kombajnów”, takich jak wspomniany Ahrefs albo Semrush.

Platforma wyróżnia się bardzo przejrzystym, banalnym wręcz w obsłudze interfejsem, stosunkowo niską ceną, ale przede wszystkim – swoją budową. Funkcje Mangools podzielone są bowiem na pięć „aplikacji”, o których zaraz powiemy nieco więcej. Wszystkie są dostępne z poziomu wspólnego dashboardu, natomiast można je traktować jako odrębne przestrzenie robocze. Mamy więc do dyspozycji, na przykład, osobną aplikację do researchu słów kluczowych i osobną do analizy backlinków. 

To wyraźnie odróżnia Mangools od tych najbardziej znanych, największych platform pozycjonerskich, które z zasady łączą wszystkie swoje narzędzia w jednym miejscu. Nie jest to żadnym problemem dla doświadczonego specjalisty, ale dla początkującego – może być nieco przytłaczające. Dlatego właśnie Mangools tak często poleca się osobom, które nie miały jeszcze zbyt dużej styczności z pozycjonowaniem i dopiero wchodzą w świat SEO.  

Jakie narzędzia oferuje Mangools?

Warto w tym miejscu przedstawić same aplikacje.

Zobacz  Blender 3D - co to jest i jak go używać?

KWFinder

Narzędzie do keyword researchu, czyli analizy słów kluczowych. Działa bardzo podobnie do innych narzędzi tego typu: pozwala sprawdzić liczbę wyszukiwań danej frazy, ocenić jak trudne może być jej pozycjonowanie, prezentuje szacunkowy koszt reklamy pod frazą. Ale najważniejsze: proponuje frazy oraz pytania powiązane tematycznie z wybranym słowem… i radzi sobie z tym bardzo dobrze. Co prawda nie dorównuje pod względem liczby sugestii Ahrefsowi czy Ubersuggest, ale jakość fraz jest naprawdę wysoka.

Co to jest Mangools?

Źródło: mangools.com

SERPChecker

Aplikacja do analizy SERPów – wyników wyszukiwania Google. Wystarczy wpisać frazę, a Mangools pokaże, jakie strony zajmują topowe pozycje i jaką mają widoczność, jaki jest ich autorytet, jak rozbudowany mają profil linków oraz jaki wpływ na SERPy mogą mieć wyniki niestandardowe (featured snippets, local packs czy Więcej pytań). Takich paramtrów jest znacznie więcej – na tyle, by móc obiektywnie ocenić, jak „trudna” jest dana fraza i co wyróżnia strony, które zdobyły pod nią pozycje w TOP 10.

Co to jest Mangools?

Źródło: mangools.com

SERPWatcher

Zdecydowanie najprostsze z dostępnych narzędzi, które umożliwia jedynie monitorowanie pozycji strony pod określone słowa kluczowe

Co to jest Mangools?

Źródło: mangools.com

LinkMiner

Narzędzie do analizy linków zwrotnych (backlinków). Podobnie jak w MOZ czy Ahrefsie, otrzymujemy tu listę wszystkich stron, które odsyłają do naszej witryny, wraz z ich parametrami – na przykład ich autorytetem. Co ciekawe, Mangools nie korzysta z własnej bazy linków, a z tej tworzonej przez Majestic. Dzięki temu dostarcza naprawdę rzetelnych danych, mimo że mówimy wciąż o dość małej platformie. Interesującą funkcją jest możliwość podglądu strony linkującej z poziomu LinkMinera – przydatne, jeśli chcemy sprawdzić, w jakim kontekście został umieszczony nasz link.

Zobacz  Pozycjonowanie za efekt – czy to dobry model rozliczeń?

Co to jest Mangools?

Źródło: mangools.com

SiteProfiler

Na koniec jeszcze mała aplikacja, która po prostu gromadzi w jednym miejscu wszystkie najważniejsze metryki na temat domeny. Znajdziemy więc tu informacje o wielkości ruchu organicznego, szacowanym Trust Flow oraz Domain Authority czy o rozmiarach profilu linków.

Co to jest Mangools?

Źródło: mangools.com

Ile kosztuje dostęp do wszystkich narzędzi?

Tak jak wspomnieliśmy, jedną z głównych zalet Mangools jest właśnie cena. Do wyboru są trzy pakiety: Basic, za 29,90 € miesięcznie, Premium, w cenie 44,90 € miesięcznie oraz Agency – za 89,90 € miesięcznie. Oferują dokładnie te same opcje, ale z różnymi limitami na ilość operacji (np. wyszukiwanych słów kluczowych). Dla porównania, ceny najtańszych pakietów Ahrefs oraz Semrush zaczynają się od 120 € za miesiąc. Różnica jest więc spora i uzasadnia, dlaczego początkujący SEOwcy oraz osoby, które same próbują wypozycjonować własną stronę, tak chętnie sięgają po Mangools. To po prostu solidna, intuicyjna platforma z naprawdę atrakcyjnym stosunkiem jakości do ceny.

Zawodowy copywriter oraz student psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. W świecie marketingu internetowego równie mocno, co chwytliwe (i wartościowe) treści interesuje go dobry design. Gdy nie zajmuje się tworzeniem contentu, odkrywa perełki kina niezależnego i pracuje nad własnymi opowiadaniami.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy