Co to jest Programmatic?
2 min
2 min
Na skróty
Jeśli Ty lub Twoja firma korzystacie z reklam online, być może słyszeliście, jak ludzie zachwycają się tym, jak zautomatyzowane reklamy (programmatic ads) i Internet Rzeczy (Internet of Things) zakłócają marketing cyfrowy. W tym artykule opisujemy, czym jest reklama zautomatyzowana, wyjaśniamy sprawdzone metody kierowania i przyglądamy się czterem markom, które robią to dobrze.
Twoja reklama może być genialna, ale jeśli nie jest we właściwym miejscu, skierowana do właściwych osób, Twoja kampania nigdy nie osiągnie swojego prawdziwego potencjału. Więc jeśli kiwasz głową, gdy ludzie twierdzą, że reklama zautomatyzowana zmienia zasady gry, ale nie rozumiesz dlaczego, masz szczęście.
Reklama zautomatyzowana to wykorzystanie zautomatyzowanej technologii zakupu mediów (proces zakupu powierzchni reklamowej), w przeciwieństwie do tradycyjnych (często ręcznych) metod reklamy cyfrowej. Zautomatyzowane kupowanie mediów wykorzystuje analizy danych i algorytmy do wyświetlania reklam odpowiednim użytkownikom we właściwym czasie i we właściwej cenie.
Aby zrozumieć zautomatyzowane kupowanie mediów, musisz znać terminologię związaną z tym procesem. Po pierwsze, zautomatyzowane kupowanie mediów można podzielić na trzy różne typy:
Ekosystem programistyczny obejmuje również trzy główne komponenty:
Zasoby reklamowe są zwykle kupowane na aukcji w czasie rzeczywistym. Korzystając z kanałów zautomatyzowanych, reklamodawcy mogą kupować za wyświetlenie, kierując w ten sposób do odpowiednich odbiorców. Ponieważ proces jest zautomatyzowany, gwarantuje szybkość i wydajność, której nie ma w przypadku tradycyjnego kupowania reklam.
Przeczytaj także: Reklama Google Ads
Tradycyjny proces kupowania mediów wiąże się z dużą ilością ręcznej pracy, zazwyczaj z kilkoma zapytaniami ofertowymi (RFP), negocjacjami ludzkimi i ręcznym wprowadzaniem zamówień (IO), co sprawia, że jest powolny i nieefektywny. Ponadto reklamy są kupowane masowo, a reklamodawcy mają niewielką kontrolę nad zasobami reklamowymi i miejscem docelowym. Programmatic szybko się rozwinął, ponieważ jest znacznie wydajniejszy dla reklamodawców i agencji medialnych, które zarządzają swoimi budżetami. Przed zautomatyzowaniem wydawca musiał przed zakupem zadzwonić do reklamodawcy, negocjować warunki dla innej wartości zasobów reklamowych i skorzystać z ręcznego procesu zamawiania reklam. Obecnie giełdy reklam całkowicie zmieniły proces sprzedaży i kupowania w reklamach zautomatyzowanych.