Na skróty
Z jednej strony Smart Shopping to inteligentne zakupy, których dopuszczają się klienci, czyli zakupy opierające się o wybieranie najkorzystniejszej oferty. Z drugiej strony mamy natomiast Google Smart Shopping, który ułatwia umieszczanie reklam w internecie.
Smart Shopping to jeden z najnowszych typów kampanii Google. Wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby nie tylko zmniejszyć liczbę roboczogodzin potrzebnych do optymalizacji kampanii, ale także zrobić więcej z tymi godzinami. Reklamodawcy muszą jedynie podać cel kampanii i budżet, a Smart Shopping zajmie się resztą dzięki automatycznemu określaniu stawek i umieszczaniu reklam. W związku z tym inteligentne reklamy produktowe są dostosowane do potrzeb dostawców o mniejszych budżetach i wymagają mniej czasu na strategiczne manewrowanie nimi.
Jak wspomniano, mniej czasu na zarządzanie kampaniami nie oznacza mniejszego zwrotu z inwestycji. Wręcz przeciwnie – według Google we wczesnych testach reklamodawcy, którzy korzystali z inteligentnych kampanii produktowych, uzyskiwali o ponad 20% większą wartość konwersji przy podobnych kosztach.
Inteligentne Zakupy pobierają kreację produktu z istniejącego pliku danych o produktach na Twoim koncie Google Merchant Center, które jeśli prowadzisz standardowe kampanie produktowe, jest już połączone z Twoim kontem Google Ads. Podobnie jak elastyczne reklamy w wyszukiwarce, inteligentne zakupy wykorzystują systemy uczące się, by wyświetlać najtrafniejsze kombinacje Twoich zasobów wizualnych i tekstowych potencjalnym klientom w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, YouTube i Gmailu. Według Google proces optymalizacji, który prowadzi do produkcji reklam o najwyższej możliwej wartości konwersji, trwa około 15 dni.
Smart Shopping łączy standardowe zakupy i remarketing w sieci reklamowej. Jeśli korzystasz z tych typów kampanii na istniejącym koncie, wstrzymaj je przed kierowaniem na te same produkty za pomocą inteligentnych zakupów. Jeśli zastanawiasz się, jaki powinien być Twój budżet, skorzystaj z istniejących standardowych kampanii produktowych i kampanii remarketingowych w sieci reklamowej. Samo przeniesienie tych wydatków na inteligentne kampanie produktowe nie jest złym miejscem na rozpoczęcie, a to pozwoli Ci skutecznie porównać sukces poszczególnych typów kampanii.
Przeczytaj także: kampanie Google Ads i SXO
Kilka sprawdzonych metod, o których należy pamiętać podczas konfigurowania/utrzymywania inteligentnych kampanii produktowych:
Czy jest coś, na co powinieneś uważać przed przystąpieniem do tego nowego typu kampanii smart shopping? Oto kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę.