AIReklama

Co to jest Smart Shopping?

3 min czytania
Co to jest Smart Shopping?

Z jednej strony Smart Shopping to inteligentne zakupy, których dopuszczają się klienci, czyli zakupy opierające się o wybieranie najkorzystniejszej oferty. Z drugiej strony mamy natomiast Google Smart Shopping, który ułatwia umieszczanie reklam w internecie.

Co to jest Smart Shopping? – definicja

Smart Shopping to jeden z najnowszych typów kampanii Google. Wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby nie tylko zmniejszyć liczbę roboczogodzin potrzebnych do optymalizacji kampanii, ale także zrobić więcej z tymi godzinami. Reklamodawcy muszą jedynie podać cel kampanii i budżet, a Smart Shopping zajmie się resztą dzięki automatycznemu określaniu stawek i umieszczaniu reklam. W związku z tym inteligentne reklamy produktowe są dostosowane do potrzeb dostawców o mniejszych budżetach i wymagają mniej czasu na strategiczne manewrowanie nimi.

Jak działa Google Smart Shopping?

Jak wspomniano, mniej czasu na zarządzanie kampaniami nie oznacza mniejszego zwrotu z inwestycji. Wręcz przeciwnie – według Google we wczesnych testach reklamodawcy, którzy korzystali z inteligentnych kampanii produktowych, uzyskiwali o ponad 20% większą wartość konwersji przy podobnych kosztach.

Inteligentne Zakupy pobierają kreację produktu z istniejącego pliku danych o produktach na Twoim koncie Google Merchant Center, które jeśli prowadzisz standardowe kampanie produktowe, jest już połączone z Twoim kontem Google Ads. Podobnie jak elastyczne reklamy w wyszukiwarce, inteligentne zakupy wykorzystują systemy uczące się, by wyświetlać najtrafniejsze kombinacje Twoich zasobów wizualnych i tekstowych potencjalnym klientom w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, YouTube i Gmailu. Według Google proces optymalizacji, który prowadzi do produkcji reklam o najwyższej możliwej wartości konwersji, trwa około 15 dni.

Zobacz  Czym jest server side rendering (SSR)? Czy ma to znaczenie dla SEO?

Konfiguracja i budżetowanie inteligentnych kampanii produktowych Google

Smart Shopping łączy standardowe zakupy i remarketing w sieci reklamowej. Jeśli korzystasz z tych typów kampanii na istniejącym koncie, wstrzymaj je przed kierowaniem na te same produkty za pomocą inteligentnych zakupów. Jeśli zastanawiasz się, jaki powinien być Twój budżet, skorzystaj z istniejących standardowych kampanii produktowych i kampanii remarketingowych w sieci reklamowej. Samo przeniesienie tych wydatków na inteligentne kampanie produktowe nie jest złym miejscem na rozpoczęcie, a to pozwoli Ci skutecznie porównać sukces poszczególnych typów kampanii.

Co to jest Smart Shopping?

Przeczytaj także: kampanie Google Ads i SXO

Sprawdzone metody dotyczące inteligentnych kampanii produktowych

Kilka sprawdzonych metod, o których należy pamiętać podczas konfigurowania/utrzymywania inteligentnych kampanii produktowych:

  1. Jeśli zdecydujesz się zacząć od małej skali i kierować reklamy na określoną grupę produktów zamiast na cały katalog, pozostaw inne grupy produktów w działaniu w istniejących standardowych kampaniach produktowych i kampaniach remarketingu w sieci reklamowej.
  2. Biorąc pod uwagę, że współczynniki konwersji zmaksymalizują się w ciągu 15 dni, użyj tego okresu jako punktu odniesienia do porównania skuteczności ze starymi kampaniami.
  3. Jeśli cele związane z wartością konwersji nie są osiągane, rozważ zastosowanie określania stawek docelowego ROAS (zwrotu z nakładów na reklamę), aby osiągnąć minimalne dzienne cele, lub wydzielenie produktów z różnymi docelowymi wartościami ROAS do oddzielnych kampanii.
  4. Jeśli chcesz zwiększyć liczbę konwersji, rozważ obniżenie docelowego ROAS.
  5. Tak jak w przypadku standardowej kampanii produktowej, zoptymalizuj tytuły, opisy i obrazy w pliku danych pod kątem trafności i działaj zgodnie ze specyfikacjami Google.
Zobacz  Mentoring — jaką rolę odgrywa w SEO

Kilka zastrzeżeń na temat Smart Shopping

Czy jest coś, na co powinieneś uważać przed przystąpieniem do tego nowego typu kampanii smart shopping? Oto kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę.

  1. Atrybucja. Lumping w standardowych zakupach z remarketingiem displayowym uniemożliwia przypisanie wyników do jednego lub drugiego kanału. Musisz uwierzyć Google na słowo, że połączenie tych dwóch jest w Twoim najlepszym interesie.
  2. Wykluczające słowa kluczowe. Uzyskujesz wyświetlenia w przypadku zapytania o wyjątkowo niskiej intencji? Niestety nie masz możliwości usunięcia tego zapytania ze swojej kampanii.
  3. Kontrola produktów. Chcesz spalić zapasy konkretnego produktu lub umieścić nowy produkt z przodu i na środku? Nie da się tego zrobić w ramach jednej kampanii.
  4. Oczywiście, podobnie jak w przypadku wszystkich nowych inteligentnych formatów, poświęcasz tutaj pewną szczegółową kontrolę nad skutecznością kampanii.
Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy