Co to jest Zoom?
3 min
3 min
Na skróty
W dobie cyfrowej rzeczywistości, aplikacje do wideokonferencji stanowią podstawę pracy i prowadzenia biznesu. Ułatwiają kontaktowanie się z osobami z najdalszych zakątków świata, niezależnie czy są to klienci czy pracownicy. Jedną z najpopularniejszych aplikacji do prowadzenia rozmów przez Internet w formie wideo jest Zoom. Co warto wiedzieć o tej aplikacji? Jakie możliwości może dać Ci Zoom?
Zdj 1. Zoom to aplikacja do prowadzenia rozbudowanych rozmów telekomunikacyjnych
Źródło: Zoom.us
Programy do wideokonferencji stały się niezwykle popularne w czasie pandemii COVID-19. Umożliwiały szybkie i proste prowadzenie zajęć na uczelniach, przeprowadzanie prezentacji biznesowych czy pracowniczych spotkań. Jedną z najpopularniejszych aplikacji tego rodzaju stał się Zoom. Z czego wynika popularność tego oprogramowania?
Zoom to wszechstronna aplikacja do prowadzenia rozmów w sieci, oparta szczególnie na module prowadzenia wideorozmów. Platforma umożliwia proste prowadzenie wideokonferencji, webinarów i szkoleń, prezentacji oraz pozostałych form spotkań na odległość, do których niezbędne jest wykorzystanie internetowej kamery wideo, sprzętu audio i klawiatury.
Aplikacja ma wiele różnych elementów (w tym np. chat, ankiety, możliwość prowadzenia rozmów w wielu pokojach) co ułatwia organizację rozbudowanych wydarzeń. Ogromną zaletą tego oprogramowania jest fakt, że jest ona dostępna na różne urządzenia:
Zoom jest łatwy w użyciu i nie wymaga skomplikowanych sterowników czy zaawansowanej konfiguracji. Zapewnia przy tym bardzo wysoką jakość dźwięku i wideo, obsługując rozbudowane urządzenia (np. kamery telekonferencyjne).
Zoom ma wersję przeglądarkową i wersję w postaci aplikacji instalowanej na dysku komputera lub innego urządzenia. Pierwsza opcja sprawdza się w przypadku użytkowania programu Zoom na zewnętrznym sprzęcie. Drugi wariant jest z kolei wygodniejszy i bardziej płynny, jeżeli używasz danego komputera lub smartfona „na stałe”.
Przyjrzyjmy się tej drugiej opcji. Jak możesz ją obsługiwać? Po pobraniu aplikacji rozpocznie się błyskawiczny proces instalacyjny. Nie musisz przechodzić zaawansowanej procedury, aby zacząć używać aplikacji Zoom. Wystarczy szybkie założenie konta.
Po otwarciu programu masz dostęp do ustawień, wybrania trybu wideokonferencji i opcji przetestowania urządzeń zewnętrznych. Co ciekawe, na poziomie rozmowy możesz zmieniać wariant sprzętu audio, z jakiego chcesz korzystać (np. przełączając się między głośnikami w komputerze i słuchawkami).
Pamiętaj, że Zoom umożliwia tworzenie spotkań wideo lub audio, bez konieczności posiadania kamery. Aby zaprosić innych użytkowników, możesz przesłać im link do spotkania lub podesłać im meeting ID, który generuje się wraz z rozpoczęciem spotkania.
Jeżeli chcesz z kolei dołączyć do spotkania, musisz kliknąć w przesłany Ci link lub w okienku z wyszukiwaniem numeru wpisać wspomniany wcześniej ID. Jeżeli spotkanie jest zabezpieczone, program może prosić Cię o podanie hasła.
Zdj 2. Zoom jest z jednej strony prosty, ale z drugiej umożliwia prowadzenie np. rozbudowanych telekonferencji
Źródło: https://explore.zoom.us/media/acc-feature01.png
Podczas prowadzenia spotkania możesz korzystać z wielu możliwości. System umożliwia pokazywanie pulpitu lub konkretnych aplikacji (co ułatwia np. realizację prezentacji multimedialnych z wykresami itd.)., nagrywanie spotkania (m.in. z myślą o osobach nieobecnych), prowadzenie ankiet, zbieranie reakcji, a także wysyłanie wiadomości przez wbudowany czat.
Spotkania można podzielić na kilka pokojów, które będą składały się na jedną sesję (co jest świetne w przypadku pracy w grupach podczas szkoleń). Jakie jeszcze możliwości daje Zoom?
Część z wyżej wskazanych możliwości programu Zoom dostępna jest wyłącznie dla subskrybentów płatnej wersji aplikacji, chociaż z wielu funkcji możesz korzystać zupełnie za darmo.
Osoby, które chcą rozszerzyć funkcjonalność oprogramowania mogą korzystać z licencji Pro, Business, Enterprise lub Edu. Wersja Pro kosztuje od 63 zł. Za wersję Business zapłacisz ok. 86 zł. Zoom Enterprise kosztuje od 320 do 620 zł, a Edu od 50 do 70 zł.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.