Contadu – niezbędne narzędzie SEO
4 min
4 min
Na skróty
Tworzenie treści bez wykorzystania dedykowanych narzędzi contentowych może okazać się bardzo czasochłonne. Bazując na naszych doświadczeniach, ręczne opracowywanie profesjonalnych artykułów czy nawet prostych tekstów jest znacznie mniej efektywne, gdy nie wspieramy się dodatkowymi instrumentami (nawet w przypadku dysponowania ogromną wiedzą z zakresu content marketingu).
W dzisiejszym artykule omówimy niezbędne narzędzie SEO, czyli Contadu do tworzenia treści, stanowiącego wsparcie w content marketingu.
Contadu to Platforma Content Intelligence umożliwiająca kompleksowe planowanie, zarządzanie i optymalizację treści. Pozwala uzyskać większe przychody, zautomatyzować niektóre działania, a dodatkowo pracować z treściami skuteczniej niż dotychczas.
Najważniejsze funkcje Contadu to:
analiza konkurencji;
zarządzanie zespołem i zadaniami;
optymalizacja oraz planowanie treści.
Contadu nie jest zwykłym narzędziem do analizy konkurencji, zarządzania oraz optymalizacji i planowania treści.
Naszym zdaniem to prawdziwy „kombajn” content marketingowy dedykowany zarówno freelancerom, małym firmom oraz dużym przedsiębiorstwom ceniącym sobie automatyzację większości procesów.
W zależności od potrzeb możemy poznać potencjał konkretnych treści, wzbogacić content za pomocą Al, dokładnie go przeanalizować, a co najważniejsze – zebrać najważniejsze dane w jednym miejscu.
Źródło: https://contadu.com/
Contadu pozwala zwiększyć sprzedaż, dzięki wdrożeniu sztucznej inteligencji i machine learningu do planowania i optymalizacji treści. Edytor tekstu (content writer) tego narzędzia wygląda bardzo podobnie do edytora w Surfer SEO. Pomimo tego, że zauważyliśmy sporo punktów wspólnych, uważamy, że Contadu został opracowany w nieco innym celu niż Surfer.
Wyraźnie widać, że twórcy platformy Content Intelligence położyli główny nacisk na planowanie, analizę i zarządzanie. Tego właśnie brakowało na rynku – skorzystają na tym głównie osoby zajmujące się content marketingiem, ale również copywriterzy, jednak w drugim przypadku nieco lepszym wyborem może okazać się Surfer SEO.
Przejdźmy zatem do konkretów – jakie 7 profesjonalnych rozwiązań contentowych oferuje aktualnie Contadu?
Na „świecznik” weźmiemy analizę konkurencji, efektywności i widzialności. O co w tym chodzi? Otóż Contadu pozwala porównywać domeny według konkretnych słów kluczowych, które wygenerowały sprzedaż wybranym przedsiębiorstwom. Można również sprawdzić efektywność naszej strategii content marketingowej (za pomocą modułu content strategy) weryfikując efektywność treści na zastosowane frazy kluczowe.
Optymalizacja treści w Contadu wygląda podobnie jak w Surferze SEO. Algorytmy podpowiadają nam, jakie słowa kluczowe wykorzystać, żeby tekst rankował wysoko w wynikach wyszukiwania i spełniał intencje użytkowników internetu.
Po otrzymaniu listy fraz kluczowych użytkownik Contadu może przejść niemal natychmiast do stworzenia tekstu pod kątem SEO (ang. Search Engine Optimization) przez kliknięcie w “create content”. Edytor jest bardzo intuicyjny, nie zawiesza się i realnie wpływa na pozycję treści w SERP-ach – w czym pomaga znany już z innego narzędzia Content Score.
Źródło: https://contadu.com/
Tworzenie contentu przez AI jest możliwe również w Contadu. Czy generowanie treści pomaga w pisaniu? Jeśli mówimy o języku angielskim – jak najbardziej. Z tworzeniem tekstów w języku Polskim może być różnie, ponieważ aktualne systemy AI oferują pierwotny język, jakim jest angielski i właśnie z niego tłumaczą na poziomie translatora na inne języki. W konsekwencji proste opisy produktów czy niezbyt skomplikowane językowo zagadnienia zostaną utworzone na stosunkowo dobrym poziomie.
Ciekawą funkcjonalnością, jaką oferuje nam Contadu jest zarządzanie pracą całego zespołu. Uważamy, że twórcy tą opcją przyciągnęli do siebie większość polskich content marketerów. Otóż pozwala ona opracowywać zadania zarówno dla siebie, jak i współpracowników, uwzględniając m.in.:
terminy,
koszty,
wyznaczone osoby.
Zarządzanie zespołem to przysłowiowy „strzał w dziesiątkę”, jeśli mówimy o procesie tworzenia, publikacji oraz dystrybucji dostępnych treści. Od teraz współpraca może być wydajniejsza i efektywniejsza.
Platforma Content Intelligence oferuje również liczne możliwości analityczne. Pozwala przyłączyć Google Analytics i Google Search Console do Contadu w celu określenia skuteczności konkretnych działań oraz możliwości weryfikacji uzyskanego dochodu.
Narzędzie wysyła powiadomienia o wygasłych artykułach. W konsekwencji możemy znacznie wcześniej niż konkurencja zareagować i przeanalizować najbardziej wydajne kanały marketingowe (jest to funkcja „Automatyczny monitoring”).
Contadu umożliwia generowanie wartościowych i bardzo prostych w przyswojeniu raportów. W zależności od indywidualnych preferencji można je skonfigurować, dodając dodatkowe informacje oraz identyfikację wizualną swojej firmy do analizy.
Ceny Contadu wahają się od 372 do 2844 euro rocznie (w przypadku płatności z góry jest -20% na cały asortyment) lub od 31 do 237 euro, jeśli płacimy co miesiąc. Najpopularniejszy pakiet kosztuje 119 euro i jest dedykowany przede wszystkim dużym i średnim przedsiębiorstwom, którym zależy na zwiększeniu dochodów za pomocą odpowiednich metod tworzenia treści. Poniżej przedstawiamy 4 pakiety cenowe Contadu:
Od powyższych cen należy odjąć 20% w przypadku płatności z góry. Warto jednak pamiętać, że uwzględnione koszty nie zawierają podatku VAT, co oznacza, że rzeczywista cena jest wyższa o 23% (w przypadku zakupów w Polsce).
Contadu to zaawansowane narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści. Na jego funkcjonalnościach skorzystają przede wszystkim content marketerzy, średnie oraz małe przedsiębiorstwa.
Platformę tę polecamy również freelancerom specjalizującym się w opracowywaniu strategii contentowych. Contadu wspiera firmy w zakresie pozycjonowania stron internetowych ze względu na liczne możliwości analityczne i bezproblemowe parowanie z Google Search Console oraz Google Analytics.
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce Contadu?
Na pierwszy rzut oka Contadu i Surfer SEO mogą wydawać się bardzo podobnymi narzędziami wspierającymi content marketing – szczególnie pod kątem optymalizacji treści. Pamiętajmy jednak, że Surfer SEO to typowy instrument optymalizacyjny, natomiast Contadu to tzw. strategiczny kombajn, dedykowany nie tyle copywriterom, co content marketerom. Naszym zdaniem twórcy artykułów powinni wybrać Surfer SEO, natomiast specjaliści od strategii contentowych – Contadu.
Działanie contadu opiera się na technologii Content Intelligence, czyli sztucznej inteligencji. Zbiera konkretne dane na podstawie przeanalizowanych statystyk związanych z najpopularniejszymi frazami kluczowymi, a także działaniami prowadzonymi przez konkurencyjne witryny w danej branży.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.