Czy reklama na Tik Toku ma sens?
2 min
2 min
Na skróty
Czy aplikacja z krótkimi filmikami, często na abstrakcyjne i odrealnione tematy, może mieć potencjał sprzedażowy? Oczywiście, że tak i idealnie pokazują to wszystkie badania na temat TikToka które pojawiają się coraz częściej. Jakie produkty reklamować? Z czego korzystać? Odpowiadamy na te pytania i wiele więcej poniżej!
Reklamy w tej aplikacji mogą być naprawdę różnorodne – zarówno pod względem kreacji i wpasowania w content, jak i samego sposobu reklamowania się. W większości, wykorzystuje się tutaj coś na wzór influencer marketingu. Marki korzystają z popularnych osób, które promują jakieś produkty, pokazują je lub po prostu omawiają, w możliwie najbardziej naturalny i nienachalny sposób (z różnym skutkiem).
Inną możliwością jest wykupienie reklam, które wyskakują na wzór filmików (z informacją na dole, że są to promowane filmy). Jest to jednak mocno irytujące i wiele użytkowników skarży się na zbyt mocne treści reklamowe, jakie są prezentowane. Ten sposób przypomina w pewnym stopniu pop up’y, które w dodatku poza przekazem czysto marketingowym mają także sprawić złudzenie, że są treściami zamieszczonymi przez użytkownika samodzielnie. Ten rodzaj reklamy należy używać bardzo ostrożnie, bo może on naprawdę irytować, a tym samym zniechęcić odbiorców do Twojego produktu już na wstępie.
Algorytm na TikToku działa w sposób podobny do innych social mediów – dopasowuje więc treści, które są wyświetlane według zainteresowań użytkowników. Głównym aspektem, który powinieneś mieć na uwadze, jest grupa użytkowników aplikacji. W większości są to kobiety, w wieku 14-15 lat (wg. badań przeprowadzonych przez agencję GetHero). To szczególna grupa odbiorców, także należy dopasować przekaz oraz zdecydować, jaki produkt reklamowany w ten sposób może przynieść zyski. Zdecydowanie świetnie sprawdzą się reklamy kosmetyków, odzieży, akcesoriów czy produktów związanych z edukacją/nauką, a dzięki algorytmowi dotrą do osób, które wyrażają zainteresowanie tymi produktami.
Decydując się na korzystanie z influencerów, musisz uważnie przemyśleć ich wybór. Jeśli dobierzesz osobę nie cieszącą się najlepszą opinią lub taką, której zdanie może nie przekładać się na wpływ na zakup, to kampania okaże się zmarnowanym czasem i zasobami. Poszukiwanie influencerów w obecnych czasach nie jest prostą czynnością, a już delikatne pr-owe potknięcie może skreślić daną osobę wśród grona odbiorców. Podobnie będzie z produktami, które nie znajdą żadnych potencjalnych konsumentów na tej platformie. Nie warto więc promować sprzętów domowych, akcesoriów budowlanych czy innych tego typu produktów.
Zapoznaj się z platformą najpierw samemu, jako użytkownik. Przekonaj się, jakie treści Cię interesują a które wręcz odrażają. Zbadaj, jaki przekaz reklamowy realnie zachęca Cię do zapoznania się z ofertą i w dalszych krokach do zakupu. Będzie to istotne, do zrobienia dalszych kroków w związku z własną reklamą. Ważny jest też research, które kanały będą dobre dla Twojego biznesu i jaką opinią cieszy się influencer, o którym myślisz. Pozwoli to, na uniknięcie błędu i przepalenia budżetu na nietrafioną promocję.
Absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na UAM. Swoją przygodę w Semcore rozpoczęła jako praktykantka, by później podjąć regularną pracę w dziale wsparcia sprzedaży, a następnie przejść do działu marketingu. Miłośniczka kotów, mody i podróży.