Czym jest gated content i jakie jest zastosowanie?
3 min
3 min
Na skróty
Wartościowe treści publikowane na stronie internetowej dodają jej walorów eksperckich, uwiarygodniają w oczach klientów i poprawiają pozycję witryny w wyszukiwarce internetowej. Elementem promocji opartej na contencie wysokiej jakości jest tzw. gated content marketing. Co warto o nim wiedzieć? Jak używany jest ten rodzaj generowania treści do promocji produktów i ich ostatecznej sprzedaży?
Zdj 1. Gated content to element content marketingu
Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/marketing-tre%C5%9Bci-pisarze-4111003/
Jeżeli celem Twojej marki jest pozyskanie stałego, dobrego klienta, któremu zależy na współpracy z firmą ze względów merytorycznych, gated content to jeden z najlepszych rodzajów promocji marki. Zdecydowanie buduje zaufanie w oczach odbiorcy, wspierając działania marketingowe na wielu płaszczyznach.
Czym w ogóle jest gated content i jak można go zdefiniować? To treść, która publikowana jest na różnego rodzaju nośnikach online. Może mieć formę artykułów blogowych dostępnych po wpisaniu hasła czy zewnętrznych, w formie PDF, raportów i badań eksperckich, webinarów i szkoleń, a także materiałów graficznych i filmów wideo. Treści te dostępne są dla użytkownika po spełnieniu określonych warunków, np. po wypełnieniu formularza newslettera czy po subskrypcji kanału w mediach społecznościowych.
Content ten musi mieć walory eksperckie i służyć użytkownikom. Treść musi zawierać elementy, które przydadzą się np. w trakcie korzystania z naszego produktu lub są ciekawym spojrzeniem na branżę, w której działamy. Klient musi dostać takiego rodzaju content, bo tylko w ten sposób „opłaci” mu się zapisać do naszej bazy danych.
Gated content ma do „zrealizowania” konkretną rolę, wspierając poszukiwanie nowych klientów, którzy mogą być zainteresowani ofertą Twojej firmy. Jak działa mechanizm oparty na tego rodzaju systemie? Klient, który poszukuje określonej informacji znajduje ją pośrednio na Twojej stronie internetowej, ale żeby uzyskać pełen obraz informacji musi zapisać się do newslettera, oferty specjalnej, akcji promocyjnej lub dokonać drobnego zakupu – słowem, pozostawia swoje dane wraz ze zgodą na ich przetwarzanie.
Wraz z wysyłaniem kolejnych informacji, istnieje większe prawdopodobieństwo, że przy zaistnieniu potrzeby zakupowej (lub wygenerowaniu jej) klient wybierze Twoją markę. Poza samą, bezpośrednią rolą sprzedażową, gated content pełni także szereg innych, równie istotnych funkcji:
Zdj 2. Subskrypcja daje dostęp do gated contentowych treści
Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/komputer-internet-technologia-3219130/
Gated content to rodzaj marketing, z którego warto korzystać, jeżeli chcesz poprawić sprzedaż, zbudować profesjonalny wizerunek marki, a dodatkowo zbudować bazę klientów. Pamiętaj, że do tego rodzaju promocji należy się dobrze przygotować. Istotne jest tutaj np. zarządzanie treścią w marketingu.
Klientów musisz najpierw zachęcić do wzięcia udziału w określonej akcji. Każdy musi mieć pewność, że dostanie materiały o charakterze użytkowym, w pełni przydatnym. Warto prowadzić akcje marketingowe promujące same działania gated contentowe. Kolejna kwestia to eksperckość publikowanych materiałów oraz wysyłanie ich w oparciu o określony harmonogram. Jeżeli klient uzyskał obietnicę, że otrzyma raz w miesiącu dostęp do rozbudowanych badań – musisz takowy zapewnić.
Pamiętaj przy okazji, że proces pozyskiwania contentu powinien być prosty i przejrzysty (np. oparty na formularzu ze strony internetowej), a materiały spersonalizowane (mail powinien mieć zwrot bezpośrednio do klienta). To wszystko wpływa na postrzeganie Twojej marki u klientów.
Na koniec ciekawostka. Pokrewnym rodzajem contentu do gated content jest ungated content. Ten jest jednak ogólnodostępny i nie wymaga podejmowania żadnych działań ze strony klienta. Mogą to być np. artykuły blogowe.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.