Na skróty
Zarządzanie relacjami z klientami to wyzwanie dla każdej firmy – szczególnie jeśli tych kontaktów na firmowej liście jest sporo. W dzisiejszym wpisie przybliżymy jeden z bardziej popularnych systemów CRM – Zoho: przedstawimy jego funkcje i powiemy, czym wyróżnia się na tle podobnych platform. Zapraszamy do lektury!
Zoho CRM to kompleksowy system zarządzania relacjami z klientami (CRM). Podobnie jak inne platformy tego typu, pomaga organizować i zautomatyzować cały proces kontaktu firmy z klientami (obecnymi i tymi na etapie leadu) – a do tego oddaje do naszej dyspozycji zestaw narzędzi do analizy tych relacji.
Co ważne — sam CRM jest jedynie częścią większego ekosystemu od Zoho, w którego skład wchodzą i narzędzie do zarządzania profilami w social mediach, i program do obsługi helpdesku, a nawet… własny edytor tekstu w stylu Google Docs. Wszystkie narzędzia – włącznie z CRM-em – działają w stu procentach w chmurze. Oczywiście, nie trzeba z nich korzystać – Zoho CRM pozwala na płynną integrację także z rozwiązaniami innych firm – nawet z narzędziami SEO, takimi jak Semrush.
Na tle innych systemów do zarządzania relacjami z klientami – takich jak HubSpot czy Salesforce – Zoho CRM wyróżnia się… przystępnością. Sam oferuje mniej opcji niż wspomniane dwie platformy, ale może być przez to bardziej praktycznym wyborem dla mniejszych firm.
Przejdźmy teraz krótko przez podstawowe funkcje platformy. Zoho CRM umożliwia:
Zdj 1. CRM od Zoho nie tylko śledzi proces zawierania transakcji, ale też szacuje prawdopodobieństwo powodzenia każdej z nich.
Źródło: zoho.com/crm/what-is-zoho-crm.html
Zdj 2. Zoho pozwala w prosty sposób zorganizować informacje z różnych kanałów.
Źródło: zoho.com/crm/what-is-zoho-crm.html
Możliwości CRM-u mogą być szersze, jeśli zintegrujemy ją z innymi narzędziami od Zoho — na przykład platformą Marketing Plus, obejmującą wszystkie opcje do obsługi kampanii promocyjnych i optymalizacji stron sprzedażowych, albo pakietem Service Plus, usprawniającym obsługę klienta.
Tak jak wspomnieliśmy, ogromną zaletą platformy jest jej przystępność. Wdrożenie jest stosunkowo łatwe dzięki pracy w chmurze (według twórców cały proces jest o połowę krótszy niż w przypadku konkurencyjnych platform), nie spotkamy się z natłokiem możliwości jak bywa np. w Salesforce i wreszcie – możemy przetestować platformę za darmo, w ramach 15-dniowego okresu próbnego.
Jeśli chodzi o dostępne plany subskrypcji, Zoho CRM ma ich cztery. Za dostęp do najtańszego pakietu Standard dla jednego użytkownika zapłacimy 14 dolarów miesięcznie, a za dostęp do wszystkich opcji w ramach pakietu Ultimate – 52 dolary. Dla porównania licencja na najczęściej wybierany pakiet biznesowy modułu Sales Hub od HubSpot oznacza wydatek 90 dolarów miesięcznie na użytkownika.
Po więcej informacji odsyłamy jednak na oficjalną stronę Zoho CRM – tam też znajdziesz listę dostępnych funkcji w każdym planie subskrypcji i dowiesz się więcej, co oferuje środowisko Zoho.
Zawodowy copywriter oraz student psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. W świecie marketingu internetowego równie mocno, co chwytliwe (i wartościowe) treści interesuje go dobry design. Gdy nie zajmuje się tworzeniem contentu, odkrywa perełki kina niezależnego i pracuje nad własnymi opowiadaniami.