Zarządzanie relacjami z klientami to wyzwanie dla każdej firmy – szczególnie jeśli tych kontaktów na firmowej liście jest sporo. W dzisiejszym wpisie przybliżymy jeden z bardziej popularnych systemów CRM – Zoho: przedstawimy jego funkcje i powiemy, czym wyróżnia się na tle podobnych platform. Zapraszamy do lektury!
Zoho CRM – przystępna platforma do zarządzania relacjami B2B i B2C
Zoho CRM to kompleksowy system zarządzania relacjami z klientami (CRM). Podobnie jak inne platformy tego typu, pomaga organizować i zautomatyzować cały proces kontaktu firmy z klientami (obecnymi i tymi na etapie leadu) – a do tego oddaje do naszej dyspozycji zestaw narzędzi do analizy tych relacji.
Co ważne — sam CRM jest jedynie częścią większego ekosystemu od Zoho, w którego skład wchodzą i narzędzie do zarządzania profilami w social mediach, i program do obsługi helpdesku, a nawet… własny edytor tekstu w stylu Google Docs. Wszystkie narzędzia – włącznie z CRM-em – działają w stu procentach w chmurze. Oczywiście, nie trzeba z nich korzystać – Zoho CRM pozwala na płynną integrację także z rozwiązaniami innych firm – nawet z narzędziami SEO, takimi jak Semrush.
Na tle innych systemów do zarządzania relacjami z klientami – takich jak HubSpot czy Salesforce – Zoho CRM wyróżnia się… przystępnością. Sam oferuje mniej opcji niż wspomniane dwie platformy, ale może być przez to bardziej praktycznym wyborem dla mniejszych firm.
Zoho CRM i jego możliwości
Przejdźmy teraz krótko przez podstawowe funkcje platformy. Zoho CRM umożliwia:
- tworzenie i śledzenie leadów – czyli potencjalnych klientów, wraz z analizą szans na udaną transakcję;
- śledzenie każdej zawieranej umowy – krok po kroku, od pierwszego kontaktu po ostatni podpis;
Zdj 1. CRM od Zoho nie tylko śledzi proces zawierania transakcji, ale też szacuje prawdopodobieństwo powodzenia każdej z nich.
Źródło: zoho.com/crm/what-is-zoho-crm.html
- zarządzanie informacjami na temat klientów – nie tylko tymi, które firma zdobyła na drodze kontaktu z klientem, ale nawet i tymi… zaczerpniętymi z mediów społecznościowych;
- automatyzację procesów sprzedażowych – np. śledzenia działań sprzedawców czy zarządzania cyklem życia klienta;
- tworzenie rozbudowanych schematów działania dla sprzedawców – przy pomocy Sales Process Buildera;
- koordynację wszystkich kanałów komunikacji z klientem w duchu omnichannel – Zoho CRM zbiera nie tylko informacje o wykonanych telefonach i wysłanych mailach, ale też np. o zachowaniach klientów w mediach społecznościowych;
Zdj 2. Zoho pozwala w prosty sposób zorganizować informacje z różnych kanałów.
Źródło: zoho.com/crm/what-is-zoho-crm.html
- tworzenie raportów sprzedażowych – przy pomocy całkiem intuicyjnych narzędzi;
- generowanie prognoz z asystentem AI – dla każdego leadu i negocjowanych umów.
Możliwości CRM-u mogą być szersze, jeśli zintegrujemy ją z innymi narzędziami od Zoho — na przykład platformą Marketing Plus, obejmującą wszystkie opcje do obsługi kampanii promocyjnych i optymalizacji stron sprzedażowych, albo pakietem Service Plus, usprawniającym obsługę klienta.
Jak zacząć korzystać z Zoho CRM?
Tak jak wspomnieliśmy, ogromną zaletą platformy jest jej przystępność. Wdrożenie jest stosunkowo łatwe dzięki pracy w chmurze (według twórców cały proces jest o połowę krótszy niż w przypadku konkurencyjnych platform), nie spotkamy się z natłokiem możliwości jak bywa np. w Salesforce i wreszcie – możemy przetestować platformę za darmo, w ramach 15-dniowego okresu próbnego.
Jeśli chodzi o dostępne plany subskrypcji, Zoho CRM ma ich cztery. Za dostęp do najtańszego pakietu Standard dla jednego użytkownika zapłacimy 14 dolarów miesięcznie, a za dostęp do wszystkich opcji w ramach pakietu Ultimate – 52 dolary. Dla porównania licencja na najczęściej wybierany pakiet biznesowy modułu Sales Hub od HubSpot oznacza wydatek 90 dolarów miesięcznie na użytkownika.
Po więcej informacji odsyłamy jednak na oficjalną stronę Zoho CRM – tam też znajdziesz listę dostępnych funkcji w każdym planie subskrypcji i dowiesz się więcej, co oferuje środowisko Zoho.